Gå til innhold

Gran Turismo 4 tråden - Diskuter spillet her (progresjon, spørsmål, irritasjon osv.)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

hvordan stiller man bilen inn for å drifte på gt4?

 

Må bare svare litt her.

Jeg og noen kamerater har kjørt gt fra det kom for mange år siden. Spes har vi kjørt mye gt3. Vi er blitt eksperter på drifting med gt3. Men prøvde gt4 idag og jeg var like dårlig som søstra mi på 12. Litt frustrerende, men sånn er det. Det har blitt mye mer realistisk på godt og vondt.

 

Var innpå et forum som jeg fant akkurat det jeg tenkte rett etter jeg hadde spilt spillet:

..."i dont like the way drifting in gt4 is setup, it dosent feel like real life at all..."

 

 

Could not deny that. I would have to agree with 'sportscarm3' cause I also do a bit of drifting in real life. Drifting in GT4 seems a lot harder than it should be!! What the heck?

 

I bought a dfp about a year ago when I heard it can be fully utilized with gt4 prologue. Thought it could save my pocket and my car of continuous torture, I decided to invest on it so I can practice and do much more 'relax' drifting at home after a hard day work at the office.

 

The thing is, I ended up playing GT3 again instead of gt4 prologue. Why? Because it is so frustrating. There is no doubt u can do some drifting, but it does not represent the same fun factor with real life. GT3 in simulation tires still gives the feel of correct physics though u do the steering works only with 270d lock to lock.

 

After a long wait, GT4 finally came out (NTSC version). I thought the physics changed but unfortunately there are no improvements from the ‘prologue’. I would like to highlight the bad physics which does not happen in GT3 or real life…

 

1) U can’t continuously power over (after the apex) on the tarmac track on low hp car (<300 hp), the tire won’t spin at a drifting angle even after being fitted with LSD and N1 street tire. It just made driftin retarded and dull...and u can’t hold the drift. If you insist on the throttle during the exit, the car will fling out to the other direction during the counter steer …which is not real at all....it happens all the time in the game!! I tried with different sort of settings and tire combination but the twitchy fling still happens. I don’t know, maybe someone could fix the inertia of the car or something in the future (maybe can be fixed by code perhaps) Well…. it never happened with my old 120 hp Corona and some other cars I drifted in real life!

 

2) The e-brake does not work properly! This is too obvious to explain...take the S14 in the game for example, even u pull the e-brake in 2nd gear when turning into the corner Sfor several seconds the car still doesn't seems to bend in! Put it in real life for the same amount of time and speed, it would have already spun out! Try if u don't believe...

 

3) Understeer....understeer...understeer... .especially when u used street tires where the only tyre available that can make the wheels spin for drifting purposes.

 

4) U can’t even do a proper donut!!! Countersteer donut is even impossible!! Is this what they call simulation?

 

5) The only place u can do sort of good drifting is on the gravel track (Don’t know about on snow cause never drive on it! No snow in my country!). Still, it feels floating, and on the fast drift, the car always fling to the other direction if you throttle out during counter steer....resulting a drift that cannot be hold through out the particular corner...which is again not real... drifting on gravel is pretty easy in real life and does not feel the same...if you ever do rallying you certainly know what I mean….trust me and try out on a big open gravel area for a start...u can do a good + long drift even with a ff cars!

 

As conclusion, GT4 is still a great game….Nice graphics, loads of cars and tracks……its just that you will start frustrated once u know about real drifting. The physics of GT3 in simulation tires on the other hand is far better than GT4, but can’t be fully steered with dfp then. I know u can unlock the dfp to 900d in the game, but the game is not designed for it, steering from left to right be too wide and uncontrollable (hope somebody knows a way to fix that).

 

Real life drifting on the other hand is much much more fun but you can’t do it everyday unless you are a racer or posh. It will dry your pockets in seconds. That’s why a person with a hobby like me needs a good simulator to practice and improve it in a safe way. Besides, where can you see your replay immediately after your trial without bringing anybody to capture your action? Only in simulators and games…..

 

Etter å ha irritert meg litt prøvde jeg å finne ut hvordan jeg kunne bli "flink gt drifter" igjen.

 

Svaret kom her:

gtplanet.net Denne bør leses. Her finner du masse drifting oppsett.

 

Da må jeg sette meg tilbake i sparco stolen og lære meg å spille som disse japanerene:

GT4 filmer - winrar må lastes ned for å pakke ut filmene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 926
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Forresten, åssen er dette med minnekortlagringen? Hørte snakk om at det ble save't automatisk når du kjøpte en bil... I GT3 kunne man kjøpt bilene og gjort alt mulig med dem men likevel kunne man reloade igjen...

 

Noen som kan bekrefte save-systemet?

 

Automatlagringen kan man skru av. Men det hjelper ingenting etter det jeg har forstått. Så det er slutt på å bygge en bil bare for å prøve den.

 

Hvor langt kommer man med 100.000 credits da? Tell me :D

 

Kommer litt på vei, kan kjøpe en supra eller skyline f.eks på bruksmakedet å trimme endel. Masse andre fine biler også. Veldig massse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Photomode rocker \m/

 

bluebird-01.jpg

Derfor den heter Bluebird ja ;P

 

Testet LAN-game med en kamerat også. Fungerte veldig bra :)

- BMW E30 320iS '90 bane- og kosebil / BMW E39 520i '98 bruksbil

x BMW E28 518i '85

x BMW E30 325i '89 x BMW E34 Alpina B10 '91

x BMW E30 320i '88 x BMW E34 520i '90

rakanishu - drifting away

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte spillet i dag.. Og etter 6-7 timers spilling har jeg de 4 første sertifikatene.

Kjører en Nismo sak som ligner på S14 med 400hk og en Lupo med 150hk akkurat nå. Har en mistanke om at den kanskje trenger diff sperre for og drifte noe særlig? For ser ut som den spinner mye på et hjul:P

Har vel klart ca 4% av spillet nå.

Synes forøvrig det ble litt for mye av det gode på hovedmenyen, ble uoversiktlig hele greia, burde hatt underkategori til de forskjellige løpene og bilmerke nasjonene.

Begynte forresten med 10000. Alt annet er juks;)

- Golf Gti 99mod

x BMW 318is 96mod

x Polo 6N 95mod

 

http://www.aalesund-gatebilklubb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare svare litt her.

Jeg og noen kamerater har kjørt gt fra det kom for mange år siden. Spes har vi kjørt mye gt3. Vi er blitt eksperter på drifting med gt3. Men prøvde gt4 idag og jeg var like dårlig som søstra mi på 12. Litt frustrerende, men sånn er det. Det har blitt mye mer realistisk på godt og vondt.

 

Var innpå et forum som jeg fant akkurat det jeg tenkte rett etter jeg hadde spilt spillet:

 

 

Etter å ha irritert meg litt prøvde jeg å finne ut hvordan jeg kunne bli "flink gt drifter" igjen.

 

Svaret kom her:

gtplanet.net Denne bør leses. Her finner du masse drifting oppsett.

 

Da må jeg sette meg tilbake i sparco stolen og lære meg å spille som disse japanerene:

GT4 filmer - winrar må lastes ned for å pakke ut filmene

 

 

takk. satt å irriterte meg over utallige kontra osv.

 

BTW: hvordan legger dere ut bildene fra photo mode på nett?

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja

kjøpte like så greit ps2 med spill og minnebrikke igår jeg da... :)

da har j plutselig både xbox og ps2, kjekt!!

aldri spilt gt serien før så tok en liten risk der og kjøpe ps2 kun for det ene spillet men må si at det var verdt det... konge spill

bare gjenstår å investere i storskjerm,stol og ratt så blir det bra... ;) venter litt med det tenker jeg

 

og å lære seg drifting så blir det morro

 

fikk bare spilt 1.5timer igår da :( og nå r jeg på jobb og vil hjem å spille, men kan ikke spille når jeg kommer hjem heller, forberedelse til jobbintervju :(

 

VIL SPILLE!!

2010 VW Scirocco

X 2010 Passat CC Carat X 2009 VW Tiguan X 2009 VW Passat highline dsg X 2009 Golf 6 TSI

X 2008 BMW 318d x 2008 BMW 118d and the list goes on

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår