Gå til innhold

Gran Turismo 4 tråden - Diskuter spillet her (progresjon, spørsmål, irritasjon osv.)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hvor realistisk kan man si at GT4 er?

 

Ble sjokert over oppførselen til MR2, etter og ha kjørt de samme løpene med Lexus SC300 og Nissan Skyline R33 GT-R.

MR2en var rene vinglebøtta sammenlignet med de 2 andre :eek:

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 926
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

vis det er av interesse så....

 

greit. ta den bilen med mest hester i spillet... husker ikke hvem. men stor vinge er en fin ting

få tak i cd fra AR MAX. følger med i et blad, husker ikke hvilket. engelsk i alle fall:

sett på koder for:

max turbo

max nos

null gravity/flying car

still inn bilen slik at den har max downforce bak og null forann, og hev den maks osv .du skjønner tegninga??

 

prøv deg fram...

på treeren trengs ikke koder i det hele tatt, fikle med innstillinger er nok der ...

 

 

Ok. Fikle med innstilinger på gt3 så får bilen 9000hk? Hvordan?

 

Hvor realistisk kan man si at GT4 er?

 

Ble sjokert over oppførselen til MR2, etter og ha kjørt de samme løpene mes Lexus SC300 og Nissan Skyline R33 GT-R.

MR2en var rene vinglebøtta sammenlignet med de 2 andre :eek:

 

Realismen på slædding og spoling suger i hvertfall. F. eks hvis man ligger i 6 gir og bak hjula ligger i over 200km/t så går det rett frem. haha. Går heller ikke å ta rundinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er filmer til hvordan løpene skal kjøres, blant annet det løpet med Skyline. :)

 

http://www.davidanderson.org.uk/gt4_videos.htm

supert tips! :) klarte den på første forsøk den skyline mission etter å ha sett på filmen. men nå er det den gamle møkka-benzen slr mission. så på videoen det gikk med 0.076 sek margin.. beste er 7 sek ca bak sålangt :ex_machin

´94 945: B230FT SOLGT

´95 850 : B5252S- SOLGT

´86 240 : B230A- SOLGT

´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen

´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har han fått til det der da? Syykt.

 

Finnes kodeplater til de spilla, der kan man holde på endel.

Vet ikke så mye om hvordan det fungerer på GT4, men på GT2, som jeg har kødda mest med, bytta du ut motorkoden til bilene og satte i motorer fra andre biler. Ettersom effektøkningen regnes i prosent i forhold til standard under trimming, kan det bli ganske sinnsykt i de uttroligste biler.

Den kameraten min fikk mest hester ut av på GT2 var Fiat 500 faktisk. 5700hk 4WD og 650kg bil. :D

Rett og slett helt på trynet for mye, men sinnsykt morro. Fikk ikke grep før du runda 500km/t opp dit var det fullt hjulspinn på alle fire.

 

Og på GT3 fikk jeg 1400ognoe km/t med Escudo og innstillings bugen...

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor realistisk kan man si at GT4 er?

 

Ble sjokert over oppførselen til MR2, etter og ha kjørt de samme løpene med Lexus SC300 og Nissan Skyline R33 GT-R.

MR2en var rene vinglebøtta sammenlignet med de 2 andre :eek:

 

Det du sliter med er nok kjørestilen til midtmotor-plasserte biler. Prøv hvilken som helst annen lett bil med midtplassert motor og normalt understell, som f.eks. Lotus Elise, så vil du kanskje oppleve samme problem der. Slike biler krever bl.a. annen bremseteknikk før svinger. Man kan minske disse "ulempene" i forhold til den vante motorposisjonen ved hjelp av justering av bremsekraft og stivhe i karosseriet.

 

Spillet er veldig realistisk vil jeg tro i forhold til kjøretekniske egenskaper - selv om jeg av og til synes bilene tenderer til å gå vel mye rett frem ved lett bremsing i svinger. Damage-control er jo latterlig da. Men det kan komme en stor forbedring i GT5 på dette punktet, har jeg lest.

 

Teller Arcade løpene i den totale prosentandelen? Jeg har kun 4-5 løp igjen i GT-delen, men har kun nådd 93,5%. De fleste endurane løpene ble riktignok avsluttet i B-spec, men de teller vel likevel?

 

Det mes irriterende er at man ikke kan kvalifisere seg i alle løp. Korte baner med kun 2 runder med en underdog-bil gjør at man får lovløse tilstander for å komme først i mål - for selvsagt begynner man bakerst.

 

En god løsning hadde kanskje vært å fått avansere i startrekka etterhvert som man tjener opp A-spec poeng. Gode resultater bringer som sagt fremover i startgrid.

 

En annen merkelig ting er at man må kjøpe en spesiell modell innenfor merkeløpene. Og hva vinner man: -Jo, samme type bil som man måtte kjøpe, men egentlig ikke trenger. Så man sitter igjen med 2 av samme sort.

Hva med å vinne en bil som kan brukes et annet sted i spillet, så får man en viss progresjon etterhvert...

 

Disse topic'ene er kanskje nevnt tidligere i denne tråden, tilgi meg for at jeg ikke orker lese gjennom alt. ;)

Alpina B10 BiTURBO

-"If the Alpina Biturbo emerges in the rear view mirror, there is no escaping.!" Sport Auto- Januar 1990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Teller Arcade løpene i den totale prosentandelen? Jeg har kun 4-5 løp igjen i GT-delen, men har kun nådd 93,5%. De fleste endurane løpene ble riktignok avsluttet i B-spec, men de teller vel likevel?

 

 

Gjør ikke det om jeg husker rett. Mangler omtrent like mye løp og er på 99,3% , så du har nok flere løp igjen. Har du tatt alle special conditions, driving missions, merkeløpa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg sliter med at rattet mitt styrer nesten av seg selv, virker som at det er noe hjelpegreier som er på.. Noen som har noe peil på hva det kan være? Er Driving Force PRO rattet..

 

Du kan vel bare koble fra stømmen, så vil vel styre motorene i rattet koble ut?

Det er vel hele påenget med ratet at det skal gi en viss realistisk følelse.?

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du sliter med er nok kjørestilen til midtmotor-plasserte biler. Prøv hvilken som helst annen lett bil med midtplassert motor og normalt understell, som f.eks. Lotus Elise, så vil du kanskje oppleve samme problem der. Slike biler krever bl.a. annen bremseteknikk før svinger. Man kan minske disse "ulempene" i forhold til den vante motorposisjonen ved hjelp av justering av bremsekraft og stivhe i karosseriet.

 

Spillet er veldig realistisk vil jeg tro i forhold til kjøretekniske egenskaper - selv om jeg av og til synes bilene tenderer til å gå vel mye rett frem ved lett bremsing i svinger. Damage-control er jo latterlig da. Men det kan komme en stor forbedring i GT5 på dette punktet, har jeg lest.

 

Takker for infoen. Jeg mente også og ha hørt at spillet skulle være ok realistisk, og jeg må bare innse at her trengs det mer trening kiddie

Ja ja.. jeg ble på en måte kurert for lysten på en MR2 også da... Ja bra er det, jeg har nok biler fra før :lol

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er den kode cd saken:http://www.max.tv/product-detail.asp?number=262GB

 

har en søppel save på GT 4 med diverse koder hentet fra en demo cd.

 

4.552.602.211.530.016.776. ja det er credits som er på saven...

 

663 i B-spec skill

 

1.0% av spillet er ferdig

 

 

 

 

andre koder gjør foreksempel at 2,54 sec på 402 meter er mulig..

 

må sies at jeg har en save som ikke er kødda med da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du sliter med er nok kjørestilen til midtmotor-plasserte biler. Prøv hvilken som helst annen lett bil med midtplassert motor og normalt understell, som f.eks. Lotus Elise, så vil du kanskje oppleve samme problem der. Slike biler krever bl.a. annen bremseteknikk før svinger. Man kan minske disse "ulempene" i forhold til den vante motorposisjonen ved hjelp av justering av bremsekraft og stivhe i karosseriet.

QUOTE]

 

Monter veltebur. det gjorde at min Elise oppførte seg som en FR bil.

"You simply must drive this car before you die" Richard Hammond (Top Gear) etter test av M3 E30.

 

-M3 E30 Sport Evo '90

-E30 316i Sedan '91

-242L '76 B23 ([X] Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare å kjøre det løpet og andre løp på Nurburgring MYE for å lære seg banen,

så blir det etter hvert. :)

joda det er nok kun trening å atter trening som hjelper. :) kutta ned til 3,9 sek bak, men dæven den er krevende den mission. kan ikke gjøre 1 feil. :drive2

´94 945: B230FT SOLGT

´95 850 : B5252S- SOLGT

´86 240 : B230A- SOLGT

´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen

´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår