Gå til innhold

Combat kit på MK1

__verox__

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er mange her som har montert dette på MK1 Mondeo!

Har tenkt å kjøpe et, men er usikker på montering! Om d er gjennomførbart på egen hånd, eller om d er bedre å få et verksted til å gjøre det!

Hadde vært fint om noen her hadde hatt noen tips/erfaring o.l

bare legg inn andre Styling/tuning tips! skal starte opp til sommeren, og vet ikke helt hva planene er! Felger, øyelok er anskaffet, men er likksom ikke nok!

Ford Mondeo GLX 2.0i

94-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er mange her som har montert dette på MK1 Mondeo!

Har tenkt å kjøpe et, men er usikker på montering! Om d er gjennomførbart på egen hånd, eller om d er bedre å få et verksted til å gjøre det!

Hadde vært fint om noen her hadde hatt noen tips/erfaring o.l

bare legg inn andre Styling/tuning tips! skal starte opp til sommeren, og vet ikke helt hva planene er! Felger, øyelok er anskaffet, men er likksom ikke nok!

Er ikke så vanskelig, litt tilpassing må til men om du ikke har 10 tommeltotter klarer du det uten å få andre til å ta jobben (men hjelp av en venn når fangerne skal tilpasses/monteres er kjekt). Du må regne med litt tilpassing, følg med på min side (link i min signatur), kommer til å dokumentere monteringen med tekst og bilder i løpet av denne uka.

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snedig,snedig!!

Hvor kjøpte du kitet du? Utenlands?

Lakerte du om hele bilen, eller flekk-lakkerte du bare kitet?

Veeeel vil ikke si at jeg flekk-lakkerte, men ja lakkerte bare kitet (for 2. gang på like mange år). Så lenge man har xml farvekoden (fords farvekodenr) er det ikke problem å få rett farve som matcher bilen.

Edit: Kjøpte mitt kit på http://www.rewalcar.se jeg (i likhet med flere andre)

1986 Yamaha XJ-600

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du noe framgang med siden eller? blir d ferdig til helgen?

har foresten ett kjappt sp, har du montert 6*9 i mondeon, og i såfall hvor? kan ikke finne ut att de går i hatthylla?

Føler meg veldig skyldig deg en god unskyldning nå. Har montert kitet i kveld men det hersens kameraet levde nok en gang sitt eget liv... å det var ikke der jeg var. Får å ta den korte historien så streiket det nok en gang når jeg skulle dokumentere noe å legge på sia mi. Har nå gått til det drastiske skritt at jeg slengte det i kontaineren på jobben. Får kjøpe meg et skikkelig HP tror jeg. Men mener at Zetec har dokumentert monteringen ganske bra (mener det ligger en gammel post et sted på forumet). Så zetec om du leser dette så kan du kanskje finne denne for oss? Å hvis jeg også kan få bruke dine bilder på min web blir jeg kjempeglad hehe da får du garantert julegave av meg i år :D

Ang 6 x 9 så ser jeg at tommeliten har svart deg, desuten kjører jeg med pioneer erstatnigs høtalere som har samme størrelse som de orginale.

1986 Yamaha XJ-600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men mener at Zetec har dokumentert monteringen ganske bra (mener det ligger en gammel post et sted på forumet). Så zetec om du leser dette så kan du kanskje finne denne for oss? Å hvis jeg også kan få bruke dine bilder på min web blir jeg kjempeglad hehe da får du garantert julegave av meg i år :D

Ang 6 x 9 så ser jeg at tommeliten har svart deg, desuten kjører jeg med pioneer erstatnigs høtalere som har samme størrelse som de orginale.

Vet ikke hva du mener med dokumentasjon, men jeg må tydeligvis ta noen flere bilder av min bil nå som den er i deler, sånn at dere kan få SE åssen det er gjort der.

Men altså, hvis hattehyllen din er helt orginal så er den tett, metall hele veien.

1. Ta av trekket på hattehyllen (Enkel sak, vippe ned setene, fjerne dekslene på låsene til baksetene og trekke den av)

2. Her skal du se en "firkant" på ca 20x50cm , som det er en sveiset/punktet skjøt rundt hele. Denne kan du kutte bort, med fordel bruker du en karosserisag.

3. Lag så en treplate som dekker dette hullet med ca 1,5-2cm hele veien, slik at du får festet den i metallet.

4. Legg på hattehyllen igjen, legg deg i bagasjerommet og tegn en strek langs kantene på hullet.

5. Ta av hattehyllen igjen, legg på treplaten slik at den går utenfor tusjstreken hele veien.

6. Skjær så hull i hattehylla og treplata skru så coaxialhøyttalerene eller komponentsettet fast i hattehylla.

Skruene som du fester høyttalerene med skal altså gjennom hattehylla og inn i treplata.

Skyv så hattehyllen på plass igjen, selvfølgelig noe værre nå en før med en treplate og høyttalere i, men det skal gå.

Hvis det ikke går så legg i treplata først, så hattehylla, juster det slik at hullene blir riktig, skru så fast høyttalerene.

Om det er noe mer dere lurer på angående bilstereo i Mondeo er det bare å skrike ut ;)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider