Gå til innhold

Skift av tennplugger

Ranger emnet

Archeron

Anbefalte innlegg

Har Tenkte å skifte olje, da det begynner å bli skummelt lenge siden sist. Bilen bruker også litt over literen på mila, så har fått tips om at oljefilter og tennplugger kan være årsaken til dette.

Er dette vanskelig å skifte? :rolleyes:

Har liksom lite peiling.

316i 93' modell det er snakk om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanskelig å skifte, du trenger en jekk og litt verktøy :)

Du må under bilen for å tappe den gamle olja, og den bør være varm slik at du får mest mulig gammel olje ut. Oljefilter er 1 stk mutter å løsne på :)

Tennpluggene sitter under t plastdeksel.

Oljen bør vel ikke være så vanskelig, og tennplugger kan jeg vel først og fremst sjekke,noen som har bilder hvordan di skal se ut og ikke se ut? Husker jeg så et bilde med forskjellige.

Klarte å rote fram denne, så olje filter skulle vel heller ikke være et problem...

Btw. er det ikke slik at man må skifte olje når man skifter oljefilter? Ikke at det betyr noe i mitt tilfelle, skal skifte olje uansett, men kjekt å vite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljen bør vel ikke være så vanskelig, og tennplugger kan jeg vel først og fremst sjekke,noen som har bilder hvordan di skal se ut og ikke se ut? Husker jeg så et bilde med forskjellige.

Klarte å rote fram denne, så olje filter skulle vel heller ikke være et problem...

Btw. er det ikke slik at man må skifte olje når man skifter oljefilter? Ikke at det betyr noe i mitt tilfelle, skal skifte olje uansett, men kjekt å vite :)

Jeg tipper oljefilteret ditt sitter på samme sted som i min. En liten rundt metallbeholder med en mutter på toppen. Rett bak radiatoren.

Oljefilter skal byttes når du bytter oljen , ja.

Vet ikke helt hva du mente med tennpluggene, men når de er sotede og nesten hvite, må de skiftes ut. Jeg pleier å kjøpe BOSCH plugger siden det er det BMW bruker, men NGK anbefales også. Pass på at du får riktige plugger (like gjenger).

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper oljefilteret ditt sitter på samme sted som i min. En liten rundt metallbeholder med en mutter på toppen. Rett bak radiatoren.

Oljefilter skal byttes når du bytter oljen , ja.

Vet ikke helt hva du mente med tennpluggene, men når de er sotede og nesten hvite, må de skiftes ut. Jeg pleier å kjøpe BOSCH plugger siden det er det BMW bruker, men NGK anbefales også. Pass på at du får riktige plugger (like gjenger).

Ser nå at den siden jeg linket til gjelder bensin-filter doh

olje filteret ser vel slik ut..eller?

Btw. hvilke olje trenger jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider