Gå til innhold

*Tankevekker* krasjefilm fra Sverige. Ikke gå glipp av denne!

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Etter hva han skriver hørtes det virkelig ille ut, verre enn det ser ut også.

"Föraren var avtuppad i ca 30 sec efter bilen stannat. ni ser lite av det i filmen. när bilen drog i det 1,4m höga amco räcket så försvann bla sidorutan. hjälmen gick i räcket pga de 60 G föraren utsattes för i ett par 10 delars sec. tack vare en SBF godkänd lätt hjälm och en riktig stol klarade föraren sig med värk i hela kroppen och en lårkaka modell stor pga stolen. stolen vad vriden såpass mycket att det knappt går att sitta i den. stolen pressade även sönder plåtdörren i bilen. tack vare en mycket bra räddningsaktion med bla fixering av huvud mot stol från kontakt tid 1 med föraren och mycket kompetent räddningspersonal så urfördes allt 100% efter olyckan.

det som kunde ha hänt:

krossad skalle, bruten nacke, krossad vänsersida av kropp och ben. massiva irepparabla interna blödningar, kraftig hjärnskakning, invalidisering för livet, helt eller delvis, eller död."

Hvordan hjelper et bur mot sånne ting da?

Klart, det stiver opp bilen, forhindrer at den blir inntrykt i sidene, men nakkesleng / brekt nakke / knust skalle kan vel fortsatt hende om hodet blir slengt i siden?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auch!

Det er jo en grunn til at man har stålbur o.l. i bilen sin når man kjører på bane.

Håper det gikk bra med han.

Er det ikke hjelmpåbud når man skal kjøre på baner i norge?

Uten at jeg er noen ekspert så tipper jeg stålbur hjelper mest i rundvelt slik at taket ikke klapper ned og i hodet på de som kjører. I en situasjon hvor bilen bremses kraftig ned rett i en stolpe/gjerde/vegg som ikke gir etter, så er det heller en fordel at karosseriet får deformere seg. Det hjelper lite med hel og fin bil hvis kroppens organer er ødelagt...skummel film, men stoppet heldigvis ikke så brått at dette skjedde...

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fy for et grusomt flashback jeg fikke av den filmen.... stemmen hans og smellet var akkurat likt som da jeg kræsja..... den lyden gjør meg fortsatt kvalm i dag..

Bil i dag: 99' BMW 320i *savner honda*

Tidligere: 79' Civic, 92' Civic HB, 97' Civic HB, 94' Civic HB Vti, 97' Civic HB Vti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liker ikke å se den filmen der jeg :| håper jeg slipper sånn.. Det med bur, jeg tar ikke sjansen med uten bur i cabben ihvertfall etter å ha sett div bilder av tilsvarende bil veltet uten bur.. hjelper mindre fra siden, men med bur kanskje jeg beholder hodet i en velt :D

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider