Gå til innhold

Litt kraftigere klutsj??

Ranger emnet


Volvoturbo240

Anbefalte innlegg

vet ikke hvor mange hk/nm det er i den motoren, er en original b21et, skal kjøre på ca 0.9-1 bar i trykk. Tenkte og begynne med denne motoren, men det blir vel portet toppen på den, og kanskje en annen kam, får se hva den gir meg først nå. Har egentlig bare holdt på med volvo 140 og b20 motorer som jeg har trimmet, så nå skal jeg prøve meg på 240. Men noen som har eksos til salgs her, eller bare røret ifra turboen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å begynne og spare penger på clutch er ve ikke noe lurt, er jo den som skal sette kreftene i bakken.

Kjøp heller en bra en med en gang en å kjøpe en som ikke holder, så må du ha en ny etter en stund uansett.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv drette litt på draget der, har en cossi men litt gamp i, clutchen tok jo kveld.

Kjøpte ny, den holdt nesten i 2måneder.

Kjøpte forsterket til 6000kr, den holdt nesten 5 måneder. bestilte ny fra englang kom på 9000. å den holder enda å det er 5år siden.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner og bli mye for en clutc det ja, 9000!!!

Har sprengt clutc i en bmw e36 jeg hadde, den clutchen tror jeg henger på et verksted i trondheim til advarsel!!! :)

Tok livet av en 240 clutc en dag her også, men litt med vilja da den skulle skrotes! Den clutcen jeg kjøpte til turbon fungerer ekemplarisk den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner og bli mye for en clutc det ja, 9000!!!

Har sprengt clutc i en bmw e36 jeg hadde, den clutchen tror jeg henger på et verksted i trondheim til advarsel!!! :)

Tok livet av en 240 clutc en dag her også, men litt med vilja da den skulle skrotes! Den clutcen jeg kjøpte til turbon fungerer ekemplarisk den.

Har også tatt vare på orginalclutchen min, alle fjerene er knust, du kan fakrisk vri lamellen ca 30 grader å holde mitten av den i ro.

Kjøpte en med 1200mn trykkplatte og sinter lammel, Å ja kvelitet koster men det er verd det.

Men skal men holde motoren nesten orginal så gå for en orginal turbo clutch vis den passer. (har ikke så mye greie på volvo, men har sett den i spelie forsvinne fort bakover :roll: )

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...! Må vel kanskje sattse på en litt kraftigere klutsj da...

 

Har tatt ut motoren nå så jeg begynner vel med overhalinga i moregn tenker jeg...! Skal si det var mye dritt nedi dær....! :rolleyes:

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår