porsche_dude Skrevet Mars 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2005 finner det ganske imponerende at enkelte faktisk klarer å ta lappen UTEN å måtte ta det som faktisk er _OBLIGATORISK_ hvordan klarer dere det? noen triks for å snike seg igjennom systemet? hvis dette er tilfelle, så vil jeg A) spørre om bevis på at dere klarte det og B) inntil det foreligger, så heiser jeg flagget.. bullshit sorry folkens, men jeg har mine tvil... jeg brukte noen og 20 timer når jeg tok lappen, og jeg er ikke flau for å si det. Siter with no power, comes no responsibillity * volvo 740 '86 (bruksbil) * porsche 944 '86 (prosjekt) * suzuki GSX-R 750 '92 * nissan 200 S14 '95 (driftebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddi Skrevet Mars 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2005 Jaja karer! Da har jeg idag hatt min første kjøretime for førerkort klasse b! Har øvelseskjørt en god del i forveien, så jeg så på meg selv som godt forberedt til denne timen. Flott gikk det, jeg fikk kjøre en flott bmw, (vet ikke hvilken modell) men det var iallfall diesel. Grunnen til at jeg poster dette er jo for å dele gleden med dere, men jeg har også noen spørsmål.Hvor mange kjøretimer brukte dere? (kun kjøretimer, ikke det obligatoriske) Hvor mye måtte dere punge ut med? Fikk selv god tilbakemelding, og han regnet med å bruke ca 10 timer på meg, pluss det obligatoriske. Jeg syns dette hørtes bra ut, men ikke vet jeg hva andre bruker? Jeg hadde ganske mange kjøretimer, husker ikke antallet, men lappen ble ihvertfall dyr nok. Hadde omtrent ikke øvelseskjørt, så det er jo igrunn logisk. Jeg sto på oppkjøring og teoriprøven på første forsøk, og jeg syns det er litt dumt å skylde på en sensor når man stryker ;) Han har tross alt MANGE års erfaring og god utdanning innenfor området, og vet nok bedre enn en 18-åring uansett.. og jeg tror nok at sensorer klarer å koble ut ting som "dårlig dag" osv, de må være ganske rolige av natur siden de tør å sette seg i passasjersetet på en bil der en 18-åring kjører med en puls på 200 (det hadde ihvertfall jeg). Du får uansett ha lykke til med lappen, jeg syns det var både morsomt og spennende å ta lappen, gleda meg til hver time:) gudd løkk videre, og lykke til med oppkjøringa:) mvh oddi Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mars 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2005 hadde 1 dobbeltime før de obligatoriske, er vel ganske normalt tror jeg. oppkjøringa mi varte i 90min, med en del kø på en strekning Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazter Skrevet Mars 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2005 Jeg hadde vel rundt ni timer (ikke dobbelttimer nei) i tillegg til det obligatoriske.. Øvelseskjørte ikke så mye med foreldre.. Sto på første forsøk og var selvfølgelig ganske fornøyd etterpå :) Tør ikke å gjette på hvor høy puls jeg hadde.. Selve oppkjøringa tror jeg varte i ca 45-60 minutter. Lykke til med førerkortet! Siter x BMW e46 320 ci manuell - solgt x Mazda 323f 1.8 - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mars 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2005 Lappen kosta 9000. Brukte 10 enkle kjøretimer ( 45 min timer ) 28 feil på teorin ( 1 gang ) 18 feil andre gang. sto på 1 oppkjøring. Kjørte i 30 min. Galgeberg trafikkskole på skedsmo korset brukte jeg.. Bra skole :) Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ibanez Skrevet Mars 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2005 Jeg kjører hos Buran Trafikkskole i Trondheim. Ser det er mange som har brukt veldig få, nesten ingen timer her, det er jo godt gjort! Jeg og syns det er hemskt morsomt og kjøre opp, og gleder meg allerede til neste time, og beklager.. Men jeg må nok desverre informere dere om hvordan den timen gikk også.. Holder selv en logg over timene og hva jeg må øve på til neste time, for å se hvordan utviklingen går. Kjørerlæreren som foreslo dette, og jeg tror dette kan både hjelpe meg videre også er det jo fryktelig morsomt og lese loggen senere i livet, som et minne. Siter mvh Daniel Nilsen \ Danieln Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet Mars 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2005 Jeg sto på oppkjøring og teoriprøven på første forsøk, og jeg syns det er litt dumt å skylde på en sensor når man stryker ;) Han har tross alt MANGE års erfaring og god utdanning innenfor området, og vet nok bedre enn en 18-åring uansett.. og jeg tror nok at sensorer klarer å koble ut ting som "dårlig dag" osv, de må være ganske rolige av natur siden de tør å sette seg i passasjersetet på en bil der en 18-åring kjører med en puls på 200 (det hadde ihvertfall jeg). Jeg vil tåre å påstå det motsatte. Når strykprosenten er nesten 60, vil jeg si det er noe veldig galt en plass! og da mener jeg ikke på kjøreskolene... Ser man da på hvordan folk ellers som kansje har hatt lappen i 20år kjører, tårer jeg påstå at nesten alle som har oppkjøring nå kjører penere og mer korrekt enn de som har hatt lappen lenge. Dette bør jo også fortelle litt om hvor strenge de er med de som skal ta lappen, og bare driter i hvordan du kjører etter du har fått den. Sorry for OT, men bare måtte kommentere dette. Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[Sims] Skrevet Mars 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2005 Hadde èn kjøretime jeg betalte for utenom det obligatoriske. Totalt tre timer, fikk to gratis da kjørelærern ikke møtte opp når jeg skulle ha glattkjøring. 12 feil på teorien og stod på oppkjøringa på 18 årsdagen =) Hadde også teorikurs som jeg ikke følte var veldig nødvendig, har man litt interesse for bil og leser boka ett par ganger så har man lært det man trenger. Faren min har vært kjørelærer (over 20 år siden men han husker da fortsatt litt) så øvekjørte utrolig mye. Følte meg trygg på oppkjøringa, kjørte en fastsatt rute og det tok 48 minutter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Skrevet Mars 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2005 Eneste jeg hadde utenom det obligatoriske var en liten oppvarmingstime før oppkjøringen. Hadde heller ikke teorikurs...tror jeg betalte 8500,- +/- noen få kroner. Siter 2000 Bmw 318iT 1991 Audi coupe 2.3 E [x]1991 vw passat 1,6td Stasjonsvogn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgti16v Skrevet Mars 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2005 hadde 6 vanlege kjøretimer pluss det obligatoriske (selvfølgelig) sto på første forsøk på teorien med 9feil sto på første forsøk på oppkjøring som varte i ca45minutt.... kan vel egentlig ikkje beskrive gleden da eg besto og fekk lappen :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cozzie Skrevet Mars 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2005 Hadde 2 timer ekstra ut over det obligatoriske på B. 2 timer på lastebil rett før oppkjøring, pluss noe fra forcen og rundt 10 timer på vogntog. Men der strauk man gikk. Utrolig skuffende følelse... Og med det låner jeg posten din: Oppkjøringa som ikke gikk så bra var før nyttår. Ser jo nå at de har fått et sådan vakkert system, hvor man må ha litt av hvert før å ta lappen på disse kjøreklassene nå. Nå var jo jeg "inne i systemet" på den kjøreskolen før dette nye systemet ble tadd i bruk.. ser også at man da slipper unna med å ta disse lastsikringskursa og hva enn det måtte være, MEN.. nå har jeg flytta, så hvis jeg skal ha noen timer på ny kjøreskole nå, må jeg da ha lastsikringskurs osv? Tok teorien før nyttår.. Trenger noen timer med å bli kjent med bil og henger.. Noen som har peil? Håper jeg slipper unna, for det kan bli en dyr affære :( angry Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FlyingVeeVee Skrevet Mars 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2005 Obligatorisk opplæring + 4 dobbeltimer + Teorikurs = 16.900,- Jeg begynte nok på lappen litt for tidlig. 3 måneder før jeg fyllte 18 begynte jeg og da ble det en del ekstra kjøretimer før oppkjøringa. Pluss at kjøreskolen insisterte på å luke vekk feil i kjøringa mi. Øvekjørt siden jeg var 14 så endel uvaner hadde jeg som ikke hadde gått i en oppkjøring ;-) Oppkjøringen min varte i 15 min kjøring pluss 2 minutt før og etter turen ca. Skulle sjekke servoen. Sensor ble svært overrasket over kjøringa og sa etter 10 min. at nå kan vi bare kjøre tilbake;-) Siter UTSOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gondl3n Skrevet Mars 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2005 Jeg har hatt 3kjøretimer og mangler så langt Langkjøring, mørkekjøring og forbikjøring (skal ha dette denne uken :D ) Hadde 13feil på teori prøva første gangen... :D Tror lappen vil komme på ca 9k-11k. Lykke til.. Siter Tips til div styling osv til Sierra 2dørs, 2.0l. Alt av tips mottas med takk. ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hells angel Skrevet Mars 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 Har hatt litt over 20 enkelttimer +det obligatoriske... fikk 12 feil på teorien. Og jeg skal kjøre opp imorgen tidlig... Er så sinnsykt nervøs at det går faen ikke an. Helvete!!! notin Siter '85 golf 1.8c 60mm senk, gti.int, gti bredding, grillist, 90fangere, 15" momo status felger med 205/50 dekk... mistet lappen... :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gondl3n Skrevet Mars 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 hehe går sikkert greit, bare husk og være hyggelig.. Lykke til.. Siter Tips til div styling osv til Sierra 2dørs, 2.0l. Alt av tips mottas med takk. ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg