Gå til innhold

Senkefjærer - erfaringer med diverse produsenter?

Ranger emnet

Jens

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig burde man kjøpe senkesett med engang, men hvis man tar den billige og dårlige løsningen med å bare kjøpe fjærer - hva slags erfaring har dere med de forskjellige produsentene? Hvilken fjærer er mest sportslig og ukomfortable? Etc...Vi får se bort i fra at mange kjører med slitne dempere.

Selv har jeg 40mm Lesjøfors, og jeg holder på å falle ut av stolen bare jeg ser et hull i veien.

Har hørt mye bra om Jamex...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører på Eibach Pro fjærer på min bil, med litt småslitne original-dempere.

Ble betydelig stivere og mer humpete etter byttet, og kjøreegenskapene ble en del bedre.

Skal bytte til KYB AGX dempere til våren, da burde det bli uhorvelig mye bedre :)

'90 Toyota MR2 Turbo

'82 BMW 525iA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apex er vel greie fjærer det oxo.

Jeg kjøpte Inter Alloy til min Golf2 for snart 2år sida, det var ikke et sjakktrekk, for bilen sank ytterligere 20mm (40mm senkefjærer) bak og bilen så utrolig baktung ut.

Jamex var jo ypperste klasse av sigersfjærer, også skal sigmax, men ryktet skal ha det til at de har blitt mye bedre med tida. De har også sportsdempere nå. De har bare veldig dårlig rykte fra gamle dager.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Jamex av ukjent alder på min gammle Jetta, fungerte meget bra.

Prøver noe Cobra et eller annet 60/40 fra Autospar nå på min passat, Har montert det men har en del problemer med de nye gasdemperene jeg fikk fra KYB. De oppfører seg som om de var defekte. Må skru ut alt imorgen og se hva som er galt.

demperbak.jpg

Så pent, men faen å kjedlig å ta ifra hverandre igjen etter en sigen tur på veien. Ræva oppførte seg helt jævlig...

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamex funker nok greit det men mine og venners erfaringer med Jamex er at de blir ganske slappe i fisken og senker seg nok noen mm ekstra... Og for enkelte blir dette ofte ett problem da bilen blir nok senka...

Dessuten er jamex konkurs for flere år siden....

Heter nå G-max

Holde deg unna Terra/B&G også, siger minst en centi i året.

Når det gjelder senkesett er det en god tommelfinger regel å tenke "buy cheap, buy twice..."

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører 35 mm Eibach senkefjører på Mazda 323 GT-R'en min med orginal dempere. Syns dette er en helt supert løsning, er ikke for stiv så en slipper å sitt med nyrebelte når en kjører på ujevn vei.

Dekkprofil og felgdimmensjon spiller nok ganske mye rolle og.

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har erfart så er det en fordel og bytte Fjører og dempere på samme tid. Men husk for al der TUV papierer på det du kjøper. Slik at du kan dytte det inn i vognkortet.

Mvh Erik

Er det bare å møte opp på biltilsynes og vise TUV papirene så trykker de nytt vognkort ?

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare å møte opp på biltilsynes og vise TUV papirene så trykker de nytt vognkort ?

de bare sjekker at det er forsvarlig montert, også er det vel nesten slik ja..

ikke TUV papirer er vel egentlig = ikke godkjent.

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider