Gå til innhold

Golf III, Turbo?

Ranger emnet


Fab

Anbefalte innlegg

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

G laddere er ikke så dårlig som folk sier. En må bare passe på dem som med alt annet. Vedlikehold er en fin ting...

 

så sant så sant, men visst man først kommer borti at man må overhale blir det for penger av dette også, kontra å overhale en middels stor/liten turbo. men visst man kommer opp i reelle str på disse blir det også dyr. Alt so er gøy og skikkelig er dyrt.

 

mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg tar motoren fra en G60, får jeg problemer med motoren senere da? Har hørt mye negativt om denne motoren. Bla. GLadderene

 

Jepp, det er igrunn sant. (mange bytter ut G-Ladern m turbo)

Men det som er pluss er. Du slipper å kjøpe nye felger, fortsatt boltsirkel 4 på 100.

Og du blir eier av sjelden vare, nemmelig Golf MK3 G60 (som ikke er produsert orginalt)

 

Men for all del VR6 er likså gøy =) Men da må du altså ut med noen lapper i felger også.... (dette gjelder også GTi...)

 

(motor bytte har heller ikke betydning for forsikring, en bil kan bare forsikrest som den orginalt var produsert. Selvfølgelig kan du ønske å øke en forsikringspremie på bilen ved å betale mer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde det jo vært rimelig genialt å byttet til VR6 motor med en gang. For jeg har nettopp fått bilen, og har ikke kjøpt nye felger ennå. Hvor kan jeg finne motorer da? Har leita litt rundt, men er minimalt med slikt til salgs på de stedene jeg fant.

 

Takk for all hjelp :)

- Nissan 200sx s13 92mod, sort

- Toyota Celica 88mod GT - SOLGT

- Golf III 95 mod. på 18" - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger man egentlig å bytte nav og bremser til 5 bolts da? G60 bremser er da akk like som VR6 bare med 4x100? :rolleyes:

Og G60 ble jo levert med 190 i en spes. utgave også, så effekt tror jeg ikke blir no problem, men vet ikke hva de sier til slikt.

Passat og Corrado ble jo også levert med VR6, var dette med 4 el 5 bolts da?

 

Golf 3 VR6 er rått når det gjelder lyd med åpent filter og helt grei effekt og moment også, men Golf 3 G60 (Turbo) blir sikkert rått og mer sjeldent enn VR6n kommer til å bli.......

 

Prøv denne og finne litt deler du

http://www.bruktbildeler.com/

mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger man egentlig å bytte nav og bremser til 5 bolts da? G60 bremser er da akk like som VR6 bare med 4x100? :rolleyes:

Og G60 ble jo levert med 190 i en spes. utgave også, så effekt tror jeg ikke blir no problem, men vet ikke hva de sier til slikt.

Passat og Corrado ble jo også levert med VR6, var dette med 4 el 5 bolts da?

mvh

 

Corrado g60 kom med 4x100 og har store nok bremser til å få godkjent, så er bare å få tak i det så slipper du bytte felger og slik ;):)

 

Er vistnok 11" bremser eller noe på de såvidt jeg har fått vite da

 

Og hvis du er rimelig stabil i engelsk, finner du masse informasjon på vwvortex :titties:

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

corrado vr6 har i allefall 5x100 i boltsirkel.

Det mange gjør er og bytte til vr6 motor, og det er ca like mye hester i en orginal vr6, som det du ville fått ut av en 1,8 liters motor med turbokonvertering.. Dessuten når du først har planer om og bygge om, så hvorfor ikke bare bygge om til vr6, og bruke de 170+ hestene til du blir lei de, og deretter montere turbo på vr6'n !

 

Her har du en vr6 motor med komplett ledningsnett..og g60 bremser i tillegg

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=684644

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

corrado vr6 har i allefall 5x100 i boltsirkel.

Det mange gjør er og bytte til vr6 motor, og det er ca like mye hester i en orginal vr6, som det du ville fått ut av en 1,8 liters motor med turbokonvertering.. Dessuten når du først har planer om og bygge om, så hvorfor ikke bare bygge om til vr6, og bruke de 170+ hestene til du blir lei de, og deretter montere turbo på vr6'n !

 

Her har du en vr6 motor med komplett ledningsnett..og g60 bremser i tillegg

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=684644

 

Ps: 15k, hvis du søker på bildemonteringer i sverige. Kan du finne vr6 motorer til MYE lavere priser ;)

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

men Golf 3 G60 (Turbo) blir sikkert rått og mer sjeldent enn VR6n kommer til å bli.......

 

 

 

liksom det jeg tenkte på å.. hehe.. men prob er at jeg har 0 peiling på hva som må til av deler, + at kjenne ingen som er villige til å mekke golf... ehhe :rolleyes:

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med å bygge om til g60? hehe

 

driv å flørter med den tanken på gtin min, MEN, går sikkert ikke.. hehe

 

Det går drit bra det!! =) No problemo, bare peng da =)

 

Du trenger : motor, kasse, komplett med ledningsnett osv.

og drivverk muligens....? Litt usikker.

 

Om det var gti du har så skulle de orginale bremsene du allerede har være mer enn nok....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger man egentlig å bytte nav og bremser til 5 bolts da? G60 bremser er da akk like som VR6 bare med 4x100? :rolleyes:

Og G60 ble jo levert med 190 i en spes. utgave også, så effekt tror jeg ikke blir no problem, men vet ikke hva de sier til slikt.

Passat og Corrado ble jo også levert med VR6, var dette med 4 el 5 bolts da?

 

Golf 3 VR6 er rått når det gjelder lyd med åpent filter og helt grei effekt og moment også, men Golf 3 G60 (Turbo) blir sikkert rått og mer sjeldent enn VR6n kommer til å bli.......

 

Prøv denne og finne litt deler du

http://www.bruktbildeler.com/

mvh

 

VR6 er jo også i noen forskjellige versoner, dog er det vel sylyndervolumet som utgjør de ekstra hk`ene der. 2,9 litern er vel på 190 hk og bare i passat og corrado? =)

 

At det var spes versjon av G60 viste jeg ikke =) Finnes jo forresten G40 å da så =)

 

Golf III G60 blir nok veldig unikt ja. Lyst på det jeg å, men går skole pr nuh =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VR6 er jo også i noen forskjellige versoner, dog er det vel sylyndervolumet som utgjør de ekstra hk`ene der. 2,9 litern er vel på 190 hk og bare i passat og corrado? =)

 

At det var spes versjon av G60 viste jeg ikke =) Finnes jo forresten G40 å da så =)

 

Golf III G60 blir nok veldig unikt ja. Lyst på det jeg å, men går skole pr nuh =)

 

G40 er vell forbeholdt Polo.

Men du får 2,9 i Golf 3 også, men da i syncro utgaven, og forsåvidt meget sjelden vare, og 5x100 bremser, husker ikke om disse var større enn vanlige VR6 2,8 men samma det. Men sånn ellers er det vell bare som du sier 2,8 og 2,9, selv om det er gjort litt forandringer fra gen.1 motorene og oppover, til den senere kom som V6 og 24V i stedenfor 12V.

 

mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går drit bra det!! =) No problemo, bare peng da =)

 

Du trenger : motor, kasse, komplett med ledningsnett osv.

og drivverk muligens....? Litt usikker.

 

Om det var gti du har så skulle de orginale bremsene du allerede har være mer enn nok....

tenker ikke ny motor.. hehe.. :P bare funderer på muligheten til å bygge inn glader el no sånt på den motoren som sitter nå..

 

vikke ta ut motoren.. gått sååå lite.. hehe

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår