Gå til innhold

noen som vet om manifoil fra 2,2 i passer på 2,0 16v??

Ranger emnet


oystein

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å turbo konvertere en 626 2.0l GTi nå...

 

Manifold: Bruker den orginale og lager en overgang til turboen. (Vet at dette ikke er det mest egnede men det funker for meg.)

 

Oljekjøling til turbo: På motoren min er det en orginal oljekjøler. Det jeg gjør er å lage en vanntank, kjøper en båtpumpe og komer seperat vannkjøling på denne.

 

Bunnpanne: Lager ett hull og sveiser på en nippel.

 

Ekspansasjon: Laget en tank der olje fra topp går inn i og videre fra tanken og ned på bunnpanna.

 

Bremser: Kobler som ett filter som stenger for luft inn men åpner ut på den slangen inn på innsuget.

 

Grenrør: Må lage ALT selv.

 

Stempler: Orginale

 

Topp: Orginal

 

Trykk: 0,5 bar

 

Bare spør om det skulle være noe mer du lurer på... :)

Får jeg lov til å skrive dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Ekspansasjon: Laget en tank der olje fra topp går inn i og videre fra tanken og ned på bunnpanna.

 

Hva???

Skjønner ikke helt hva du mener her.

 

Selv brukte jeg et T stykke mellom oljetrykks bryteren og blokka, hvor den armerte slangen til turboen ble skrudd innpå.

 

Intercooler som passer rett på bilen finner dere på 626 med Comprex Diesel eller på 88-91 MX6 GT

 

Mx6 GT fra 88 og 89 har 310cc dyser som passer hvis du borrer opp "fuelrailen" 0,5mm (eller dreier av dysene 0,5mm)

 

Fra 90 og 91 er dysene 330cc men da er kontaktene annerledes.

 

Jeg har kjørt med 330 dysene i snart 9 måneder med bra resultat, men bilen trenger mappning for å funke 100% på turtall over 5000 o/m

 

028.jpg

 

Mer på: http://home.online.no/~arban/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår