Gå til innhold

noen som vet om manifoil fra 2,2 i passer på 2,0 16v??

Ranger emnet

oystein

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å turbo konvertere en 626 2.0l GTi nå...

Manifold: Bruker den orginale og lager en overgang til turboen. (Vet at dette ikke er det mest egnede men det funker for meg.)

Oljekjøling til turbo: På motoren min er det en orginal oljekjøler. Det jeg gjør er å lage en vanntank, kjøper en båtpumpe og komer seperat vannkjøling på denne.

Bunnpanne: Lager ett hull og sveiser på en nippel.

Ekspansasjon: Laget en tank der olje fra topp går inn i og videre fra tanken og ned på bunnpanna.

Bremser: Kobler som ett filter som stenger for luft inn men åpner ut på den slangen inn på innsuget.

Grenrør: Må lage ALT selv.

Stempler: Orginale

Topp: Orginal

Trykk: 0,5 bar

Bare spør om det skulle være noe mer du lurer på... :)

Får jeg lov til å skrive dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Ekspansasjon: Laget en tank der olje fra topp går inn i og videre fra tanken og ned på bunnpanna.

Hva???

Skjønner ikke helt hva du mener her.

Selv brukte jeg et T stykke mellom oljetrykks bryteren og blokka, hvor den armerte slangen til turboen ble skrudd innpå.

Intercooler som passer rett på bilen finner dere på 626 med Comprex Diesel eller på 88-91 MX6 GT

Mx6 GT fra 88 og 89 har 310cc dyser som passer hvis du borrer opp "fuelrailen" 0,5mm (eller dreier av dysene 0,5mm)

Fra 90 og 91 er dysene 330cc men da er kontaktene annerledes.

Jeg har kjørt med 330 dysene i snart 9 måneder med bra resultat, men bilen trenger mappning for å funke 100% på turtall over 5000 o/m

028.jpg

Mer på: http://home.online.no/~arban/

Lenke til kommentar
Del på andre sider