Gå til innhold

Mazda 323 GT-R selges (kun 45.000km)

Ranger emnet


Awex

Anbefalte innlegg

attachment.php?s=&postid=24081

Jeg har nå bestemt meg for å selge min 93` Mazda 323 GT-R

 

Bilen har gått 45.000 km, og er strøken innvendig. Utvendig har den 2 ørsmå parkeringsbulker på høyre bakskjerm, og for øyeblikket har den en liten skade på fronten etter kjøring på en brøytet bane ute på et frosset vann ( ble nok litt ivrig der ja :) ). Frontskaden kan ordnes ved et eventuelt salg, eller den kan selges som den er nå, med et lite avslag i prisen.

 

Bilen selges med følgende tilbehør\modifikasjoner:

 

8x17 MasItaly President med 205\40-17 Falken FK451, brukt en sesong

15" alufelger på vinter (ligner på sommerhjulene), med nye piggfrie dekk

Ny og større intercooler

Alle rør på trykksiden byttet ut til aluminiumsrør

2.5" Ferrita eksosanlegg fra downpipe

K&N-filter med spesialdreid alu-kon som muliggjør bruk av større diameter på åpningen av filteret

Sard R2D2 dumpventil

Eibach senkefjærer

Cusco stabstag i bagasjerom

Helt nye EBC kevlar bremseklosser

Velocity 6.5" komponentsett montert i dørene

 

 

Når jeg kjøpte bilen hadde den gått 25.000km,og jeg har skiftet olje hver 5000. km siden da. Diff\giroljen er fra Omega, dette skal være noe av den beste giroljen for disse bilene (den er ihvertfall dyr). Bilen er aldri kjørt "hardt" før motoren er skikkelig varm, og den har fått kjølt seg ned før jeg har stoppet motoren.

 

 

Jeg har i lengre tid lett etter en sterkere girkasse til bilen, men det har jeg ikke greid. Siden jeg har lyst til å trimme myyyye mere enn jeg har gjort nå, er jeg avhengig av en girkasse som holder. Jeg ladet 1.5 bar hele sommeren,kjører nå på 1.2\1.3 bar, og bilen går som faen, men mye vil ha mer :D

Flissundet Motorservice målte bilen til 335hk\450nm @ 1.4 bar i sommer, og selv om troverdigheten til rullene der nede kan diskuteres, gir det en liten pekepinn på kreftene som ligger i denne motoren. Jeg solgte boostcontrolleren min før vinteren, da jeg hadde tenkt å kjøpe ny til sommeren kom, og jeg trengte jo ikke så mye hk på vinteren uansett. Jeg har fremdeles ikke kjøpt ny, men en ny får du fra under tusenlappen, og det er alt du trenger for å kunne lade 1.5 bar (eller mere).

 

Flere bilder og mer info finner du her

 

 

Eventuelle spørsmål kan sendes over PM, eller mailes til:

trond.kvarsvik@maritech.no

 

Jeg treffes også på 91 70 11 79 \ 91 11 54 58 omtrent hele døgnet

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips.... Det er ikke særlig smart å oppgi trim/effekt sammen med reg.nr på en bil som er førstegangsregistrert i Norge etter -96. Egentlig ikke veldig smart med reg.nr på en såpass spesiell bil i det hele tatt, men det er på det rene at avgiftsmyndighetene følger med på salgsannonser etc hvor det oppgis at bilen er trimmet. Så sladd reg.nr ditt du :)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Audere-Est-Facere

Beklager at jeg sporer av...men hva slags bil har du tenkt deg nå?

 

Du kan jo ikke ta et skritt tilbake...;)

 

Jeg skal importere bil fra Japan, har ikke helt bestemt meg hva det blir enda. Tror ikke jeg kommer til å gå ut med info før bilen står på kaien i Oslo :)

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pIMp

Kjipt med høyreratt.. Hvis du ikke planlegger noe annet som ikke finnes i norge da :D. Skyline er vel fult mulig å få godkjent? Ta inn fra england f.eks.. eu papirer bør vel hjelpe

 

En R34 eller R33 blir vel alt for dyrt for meg, og R32 er det etter hva jeg hører ikke mulig å få skilter på...

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hælvete ! Jeg skulle jo kjøpe eksosanlegget ditt ! ;)

 

For de som ikke har skjønt det enda så er GT-R et veldig bra

alternativ hvis man skal kjøpe seg en turbobil med 4wd!

EVO/Preza light.

Denne bilen har jo de modifikasjonene som er obligatoriske også,

så dette bør være et godt kjøp.

 

Noen som skal selge 2,5 ' eksos til GT-R ? :D

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by arildh

Hælvete ! Jeg skulle jo kjøpe eksosanlegget ditt ! ;)

 

For de som ikke har skjønt det enda så er GT-R et veldig bra

alternativ hvis man skal kjøpe seg en turbobil med 4wd!

EVO/Preza light.

Denne bilen har jo de modifikasjonene som er obligatoriske også,

så dette bør være et godt kjøp.

 

Noen som skal selge 2,5 ' eksos til GT-R ? :D

 

Bygg eget annlegg, det gjore æ 3" hele veien fra turboen:D :D :D

 

kom seg på 1500.- + en del arbeid..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

 

Bygg eget annlegg, det gjore æ 3" hele veien fra turboen:D :D :D

 

kom seg på 1500.- + en del arbeid..

 

Etter å ha bygd masse anlegg på 323 Turboer, har jeg kommet frem til følgende konklusjon:

 

- Det er trangt med 3''. Spess over bakaksel og ved transferdiff.

- Det er "stygg" lyd i det (-min smak)

- Det blir fort resonanse inne i bilen. De som sitter i baksetet orker ikke mer enn noen km.

- "billige" simonspotter ol. holder greit i 2-3 år, så ruster de bort

- Alle bygg krever mer eller mindre etterjustering for ikke å slå borti, etc..

 

Løsningen for meg, og alle andre som har kjøpt rustfritt "mazdafun" anlegg :

 

- Ruster ikke

- 2,5'' holder til nok hk

- 3,5'' polert tut ser greit ut, uten at det blir "vulgært mye kloakk";)

- Fin lyd når man gasser, og lite resonanse når man cruiser

- 110% passform, alle fester brukes, og ikke noen etterjustering nødvendig (plug'n play)

- Lett å skifte olje på transferdiff, og anlegget overfører minimalt med varme til transferdiffen som er ett kritisk punkt på kassa på denne bilen.

 

Ikke en som har vært misfornøyd enda med dette røret...:cool:

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår