jødahl Skrevet Mars 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2005 Jeg har vært å tittet en del på bildeler på eBay for tiden, å ser hvor billig det faktisk er. Da lurte jeg på om noen her handler der, og hvordan dette egentlig funker? Tenker spesielt på priser ang. toll, hvordan betalingsmåte er osv. Fint hvis noen hadde noen tips! Siter 92 BMW 325i 94 VW Golf 1,8S [x] 01 Subaru impreza WRX [x] 92 BMW 318is [x] 87 BMW M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espsko Skrevet Mars 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2005 For det første er det jo ikke toll på bildeler, så alt du må betale er 25% mva + fortollingsgebyr (et par hundre kroner om jeg ikke tar feil). Når det gjelder betalingen aksepterer de fleste Paypal, som er et utmerket system som jeg aldri har hatt problemer med (selv etter mange hundre transaksjoner). Betaler du med Paypal er du også beskyttet av noe forsikringsgreier som eBay har, men dette har jeg aldri satt meg inn i. Siter Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for. PCN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet Mars 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2005 Er det ikke toll på bildeler? Kan du bekrefte dette? Trodde det var toll på alt over 200,- jeg :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3T Skrevet Mars 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2005 Paypal er en bra ting, jeg har heller ikke hatt noen problemer med det.. Men du må spørre selger om han kan redusere prisen på kvitteringen.. Slipper å betale masse moms på den måten, å du spare fort noen kroner ved å gjør det :) Siter -04 BMW 320 Cd -84 BMW 323i Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2maz Skrevet Mars 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2005 Hvordan funker dette paypal greiene da? og hvordan begynne å bruke det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jødahl Skrevet Mars 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2005 Dere som handler mye på eBay, hvordan er prisen på frakta? Noen som har noen litt konkrete priser? :) Siter 92 BMW 325i 94 VW Golf 1,8S [x] 01 Subaru impreza WRX [x] 92 BMW 318is [x] 87 BMW M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage Skrevet Mars 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2005 Det er så individuelt, så det man kan ikke si noe om. Alt avhenger av vekt - størrelse - båt\flyfrakt - antall ting osv osv osv... Moms = Toll, ok? Jeg har handlet en del på ebay, og er kjempefornøyd. Har spart en del kan man si. Har heller aldri fått noe moms på tingene jeg har kjøpt, da jeg får selgere til å sette at det er gave \ reklame i fortollingspapirene. Siter x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.) 1991 Nissan Pulsar GTi-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espsko Skrevet Mars 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2005 Er det ikke toll på bildeler? Kan du bekrefte dette?Trodde det var toll på alt over 200,- jeg :) Det er ikke toll på bildeler, derimot må du betale 25% mva på alt over 200 eller hva grensa er. Sjekk under kap. 87.08 her: http://www.toll.no/tariff/kap/HS87.HTM Siter Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for. PCN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet Mars 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2005 Det er ikke toll på bildeler, derimot må du betale 25% mva på alt over 200 eller hva grensa er. Sjekk under kap. 87.08 her: http://www.toll.no/tariff/kap/HS87.HTM ah, ok. sånn det henger sammen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tjab Skrevet Mars 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2005 Jeg har vært å tittet en del på bildeler på eBay for tiden, å ser hvor billig det faktisk er. Da lurte jeg på om noen her handler der, og hvordan dette egentlig funker? Tenker spesielt på priser ang. toll, hvordan betalingsmåte er osv. Fint hvis noen hadde noen tips! Toll = 25% av totalprisen det koster inn i Norge for deg, inklusive frakt må betales til staten Transport eksempel : Motor komlpett, Girkasse, drivverk (ca 2 europaller) = ca 6 - 7 tusen Så koster det du kjøpte la oss si 5000 så får du en total på 12 000 PLUSS : 12000 X 0,25 = 3000 Det vil da gi en tot på 15000 ,- for noe som kostet opprinnelig 5000 kroner.... Dette ekempelet er fra england. Motoren var en G60 motor, kasse og drivverk som hadde gått 102500 KM........... Sennsykt Billig i utgangspunktet 4 alufelger fra tyskland ble kostene 120 euro i transport (gang det med 8,35 ellerno) pluss 25% moms toll whatever EDIT : Om det skal lønne seg må du bestille i store kvanta. Eventuelt hive seg på båten til england å skifte motoren der... Da kan du komme gunstig ut. (Bergen og over til england koster vel 2995 ,- for 4 pers og en bil nå tror jeg) Mvh En som er lei av å bo i Festnung Norwegen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jødahl Skrevet Mars 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2005 Det som var planen min var å bestille noen seter for 1100NOK. Husker ikke hvor mange $. Men hvis man skal bestille masse i en pakke, hvordan gjør dere dette? Bestiller masse fra samme selger? Siter 92 BMW 325i 94 VW Golf 1,8S [x] 01 Subaru impreza WRX [x] 92 BMW 318is [x] 87 BMW M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage Skrevet Mars 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2005 Det som var planen min var å bestille noen seter for 1100NOK. Husker ikke hvor mange $. Men hvis man skal bestille masse i en pakke, hvordan gjør dere dette? Bestiller masse fra samme selger? BMW-328 her på forumet sendte forespørsel på frakt av 2 vader stoler: 1500$ takk. Så jeg vet ikke om det lønner seg å handle der jeg... Prøv fra tyskland, få det sendt til sverige, så slipper du tolla. Siter x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.) 1991 Nissan Pulsar GTi-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jødahl Skrevet Mars 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2005 Ingen som vet om noen sånne butikker i sverige da? Siter 92 BMW 325i 94 VW Golf 1,8S [x] 01 Subaru impreza WRX [x] 92 BMW 318is [x] 87 BMW M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg