vwcab83 Skrevet Mars 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2005 lurte på om det ville være noe stress å godkjenne dette i en 83mod cab? regner kanskje med det, men lurte på om noen andre hadde prøvd, eller hørt noe. Har nemlig kjøpt motor uten ledningsnett( i og med weber tankene). tenkte egentlig som så at onkel p,bare ville tro at det var små trimmet orig, hvis jeg ble stoppet, i og med at det da ikke vil stå 16v på toppen. har da et innsug hvis noen er interessert, helt originalt pl. Siter Golf 3 GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Mars 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2005 Tenker på de samme planene :) Vil gjerne vite om dette er mulig. Om det er umulig blir det nok vanlig 16V. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Mars 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2005 Det lureste kan være å starte en dialog med Biltilsynet før man begynner selve ombygginga. Ofte lettere enn å presentere alt ferdig etterpå. Problemet ligger ofte i (kan variere fra en trafikkstasjon til en annen) at de vil ha dokumentasjon fra VW (i praksis Møller) på at den aktuelle ombyggingen er lov. Da dukker et nytt problem opp, og det er at Møller kun gir ut godkjenninger på motorer som var tilgjengelig i det karosseriet. Nitewlkr og jeg har prøvd oss på bakveien og prøvd oss med papirer fra Scirocco (i og med at bunnplata på Rocco 2 og Golf Cab er den samme), men med negativt resultat. Enden på visa er at man må til TÜV i Tyskland for å godkjenne der og så ta med dokumentasjonen derfra til Trafikkstasjonen hjemme. Personlig har jeg hittil gitt beng i godkjenning (og kommer til å fortsette med det). Med Webere vil du slite med støyen. Selv ikke i Tyskland får du gjennom Webere med åpne filtre (eller med åpne halsrør, for den sakens skyld). Det enkleste vil være å gå for en luftfilterboks/luftsamler fra f.eks. DBilas http://www.dbilas-dynamic.de. Dessverre får du bare TÜV-papirer på denne boksen om du også samtidig kjøper gasserne hos dem. Da begynner det brått å koste såpass at du likegodt kunne brukt penga på en G60 og TÜV'a den i Tyskland. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwcab83 Skrevet Mars 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2005 har prøvd på det lokale tilsynet, spurt om de kan hjelpe meg på veien, med ting jeg skal gjøre for å få det godkjent. det har gått heller dårlig. de vil kun ha tüv. selv om jeg la frem planene om stb stab foran og bak, oppe og nede. og bruke pl motoren, tross alt ikke mere enn 17 hk mer enn jeg har. kunne det latt seg gjøre å bygge en maskin 16v, og justere den slik at den ikke yter noe særlig, og så prøve å godkjenne den. med papirene på hvor mye det er i motoren. uansett ser det jo unektelig ut som om jeg bare må putte det i, ikke store sjansene for å bli stoppet. og om jeg blir, skal jeg heller sette i original maskin. tusen takk for fornuftig svar, skal prøve en gang til på biltilsynet. er det forresten noen som aner hva det koster å tüv godkjenne den i tyskland? noen som har gjort dette? Siter Golf 3 GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Mars 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2005 tusen takk for fornuftig svar, skal prøve en gang til på biltilsynet.er det forresten noen som aner hva det koster å tüv godkjenne den i tyskland? noen som har gjort dette? Har snakka med en del tyske kamerater om dette og det beløper seg til 350-500 Euro, litt avhengig av hva du har gjort/hvor du må godkjenne. Du kan også stikke til Dekra (godkjenningsfunksjonen er privatisert i Tyskland, så TÜV og Dekra er konkurrenter). Tradisjonelt har Dekra i "de nye forbundslandene" vært litt mer liberale;) Vet ikke om dette er tilfelle mer. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Mars 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2005 Høres vanskelig ut å få godkjent da. Gjelder det kun en vanlig 16V eller med Webere? Drømmen er Webere, men om man får godkjent en vanlig 16V så er jo det en mulighet. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Mars 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2005 Høres vanskelig ut å få godkjent da.Gjelder det kun en vanlig 16V eller med Webere? Drømmen er Webere, men om man får godkjent en vanlig 16V så er jo det en mulighet. Gjelder i grunnen begge deler. Uten luftsamler er Webere sjanseløst (i alle fall er det slik i Tyskland). Men snakk med de på Trafikkstasjonen. Det er til syvende og sist de som skal godkjenne dette og ikke vi her på forumet. Jeg starta en dialog med en av kontrollørene på Follo Trafikkstasjon for snart to år siden. Han så på de gamle papirene jeg hadde fra Møller (datert i 1992) og alt han sa var at jeg skulle gjøre ombygginga ihht. disse og så komme tilbake når jeg var ferdig. Så skulle han se på det. Da bilen ble ferdig ga jeg f. i godkjenning. Må uansett til TÜV pga. Supersprint grenrør og Gruppe A-eksos.... Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet Mars 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2005 leser mye og hører mye om at biltilsynet er kjipe.. jeg har ikke selv godkjent ombyggingen min, men de har ikke satt seg på bakbeina og forlangt tüv enda.. jeg har litt igjen før bilen min skal til ombyggingskontroll, men hittil så har de vært meg svært behjelpelige og rådførende for mitt prosjekt. virker som kanskje tilsynet går på trynefaktor etc.. men mot alle odds så syns jeg ikke jeg selv har blitt behandlet som "ungdomm med effekt på hjernen" enda iallefall, tvert i mot! Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwcab83 Skrevet Mars 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2005 jag skal prøve på biltilsynet en gang til, han ene jeg snakket medvar ganske hyggelig. Glemte bare å få navnet hans, for de to andre har vært negative til dette. Det hjelper da sikkert ikke at jeg er 21. jeg tenkte a snakke med de om webere, siden jeg ikke har motorstyring til 16v. ga ikke mye for den liksom. det trenger jo nødvendigvis ikke ikke ha mere hk, dersom jeg ikke putter på grenrør og kvasse kammer. det er ikke bare på grunn av hk jeg vil ha 16v, det ser mye penere ut med webere som peker fremover, liksom ikke like pent på 8v min. Han ene på tilsynet hadde forståelse for dette, men måtte tüv godkjenne den først. prisen for å tüv godkjenne den, var jo ikke så sinnsykt dyrt. Får heller ta med meg hele permen om golfen min til tilsynet neste gang, kanskje de skjønner at det ikke er snakk om å blodtrimme bilen og ikke ha bremser som er poenget. Siter Golf 3 GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Mars 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2005 Jeg fikk jo gjennom søknaden min med å godkjenne en 16vT med g60 opsett og med papirer på effekt satt til 160hk fra rullende landevei.. vil tro at hvis du klarer å plombere ned 16v en til org, gti 8v uttak, og kommer med papirer på effekten fra rullende landevei, så skal du jo få den godkjent på gti opsett... Det er jeg sikker på at jeg hadde fått til med en god søknad til biltilsynet iallefall... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwcab83 Skrevet Mars 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2005 Det kan jo godt være det er det som kan bli redningen, det burde jo ikke være så store problemet. Kan jo iallfall sende inn en velformulert søknad. Tusen takk for tipset. Siter Golf 3 GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.