Gå til innhold

Solfilm


CoilOver

Anbefalte innlegg

Tok ut rutene i dag. Rev av den gamle solfilmen. Var noe dritt å få vekk limet, men det gikk av til slutt. Etter den nye solfilmen var montert, uten luftbobler, var det ned å sette inn de to store side rutene bak. Begge vinduene fikk solfilmen revet opp. Arg!!!

 

Så hvis noen andre skulle finne på å gå i gang med samme prosjekt: tape en tynn papp over solfilmen før dere går i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ut rutene i dag. Rev av den gamle solfilmen. Var noe dritt å få vekk limet, men det gikk av til slutt. Etter den nye solfilmen var montert, uten luftbobler, var det ned å sette inn de to store side rutene bak. Begge vinduene fikk solfilmen revet opp. Arg!!!

 

Så hvis noen andre skulle finne på å gå i gang med samme prosjekt: tape en tynn papp over solfilmen før dere går i gang.

 

Hehe, man lærer av sine feil :) Det samme skjedde meg, på jobben, på en kundebil.... notin

- 00' Nissan Primera 2.0 STCC CVT P11-144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg la på solfilm på rutene mine i helga, og det gikk helt feilfritt (faktisk)...

 

ble nesten overraska sjøl j, får har hatt litt problemer med å få ned igjen de rutene j har sotet før, for da har j som regel ripa opp filmen, eller så har det skjedd andre merklige ting som ikke skal skje... men har man gjort en gang, så gjør man alt man kan for å unngå det neste gang, det er hel sikkert...!

 

men synd att det skjedde "RonnyPrimera", ganske irriterende hvis man har brukt litt lang tid på det også, da blir blodtrykket ekstra høyt når man finner ut at det gikk til H*^'¨\¤ under montering... har opplevd det samma sjøl...!

notin

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg la på solfilm på rutene mine i helga, og det gikk helt feilfritt (faktisk)...

 

ble nesten overraska sjøl j, får har hatt litt problemer med å få ned igjen de rutene j har sotet før, for da har j som regel ripa opp filmen, eller så har det skjedd andre merklige ting som ikke skal skje... men har man gjort en gang, så gjør man alt man kan for å unngå det neste gang, det er hel sikkert...!

 

men synd att det skjedde "RonnyPrimera", ganske irriterende hvis man har brukt litt lang tid på det også, da blir blodtrykket ekstra høyt når man finner ut at det gikk til H*^'¨\¤ under montering... har opplevd det samma sjøl...!

notin

 

La du på solfilm på bakruta?

Hvordan ble det?

--> Nissan Primera 96 <--

X - Toyota Corolla 83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En proff kar la på bakruta mi. Han sa det var noe av det værste han hadde vært med på. :) Blei litt små luftbobler langs den ene siden me de var små og få.

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prata med ett solfilm selskap i nærheten der jeg bor, og de kunne ikke garantere at resultatet ble perfekt pga den helsikes buen som bakruta har...! men men, kjører med "gardin" enn så lenge...

 

så får vi se hvordan det blir etter hvert...

 

mr_primera: de kom ikke til å ta ut bakruta da nei, ikke ifølge han solfilm eksperten som nevnte dette problemet med bakruta... kan jo hende at noen gjør det... :rolleyes:

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår