Gå til innhold

Överladdaren-bmw e28 528-528TIC CSL banebil for under 10k

Ranger emnet

Överladdaren

Anbefalte innlegg

Da var ny potte montert, mange takk nok en gang til Bilens Eksosanlegg AS på Økern for donering av nok en 3" potte, samt noen rør. Har også tatt et oljeskift i forbindelse med bytte fra bunnplugg til oljetempføler. Vil i den forbindelse takke Castrol Norge for 8 liter Castrol TWS Motorsport. Har også montert ferdig catchtank og sekundær bensinpumpe, så nå unngår vi forhåpentligvis kutting i svinger pga skvulping i tanken.

Nå gjenstår kun litt rydding og to rørklemmer så er bilen klar...

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 206
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Med det originale 745-grenrøret passer den ikke, men du kan evt sveise et nytt grenrør. På den annen side tror jeg den turboen er litt for stor for en 2-liter.

Selge turboen?

ser da ut som de passer da...har liggene ett annet sett å.

sikker på de ikke passer?

er komlett,selger ikke bare turboen.er pisse strøken...

er ikke grenrør da du...manifold. :)

TURBO`S TOO THE PEOPLE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser da ut som de passer da...har liggene ett annet sett å.

sikker på de ikke passer?

er komlett,selger ikke bare turboen.er pisse strøken...

er ikke grenrør da du...manifold. :)

Er nok 100% sikker på at den ikke passer. 745-motoren er basert på M30, mens 520 har M20 motor, som er mye mindre. Eksempelvis er fuelrailen på M30 er 10cm lenger enn på M20.

Hva skal du ha for alt?

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja....ga 2.500 for en komplett 745-motor, så da byr jeg 2.000 for grenrør, WG og turbo

det var jo jaggu svinbillig og da ;) for motoren..

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye regner du det vil koste å få bilen lakkert? eller skal dere gjøre det også selv?

Hvordan fikk dere sponsor til eksosanlegget? alltid lurt på hvordan folk får sponsorer... Og er det eksosanlegget som kommer ut på siden av bilen på venstre forskjerm?

Jeg tror det er noe gass i forruskeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye regner du det vil koste å få bilen lakkert? eller skal dere gjøre det også selv?

Hvordan fikk dere sponsor til eksosanlegget? alltid lurt på hvordan folk får sponsorer... Og er det eksosanlegget som kommer ut på siden av bilen på venstre forskjerm?

Vi kommer ikke til å lakkere selv, men gjør mesteparten av forarbeidet. På verkstedet ved siden av vårt holder en oppretter/lakkerer til, som gjør det for knapper og glansbilder. Han tar seg også av rustsveisingen. Sponsor til eksosanlegget ble ordnet per telefon iløpet av noen skarve minutter. Normal høflighet og et spennende prosjekt hjelper når man søker spons.

Eksosanlegget kommer ikke ut av skjermen, men ut bak som det pleier å gjøre. Det som kommer ut av skjermen er wastegate eksosen...

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer ikke til å lakkere selv, men gjør mesteparten av forarbeidet. På verkstedet ved siden av vårt holder en oppretter/lakkerer til, som gjør det for knapper og glansbilder. Han tar seg også av rustsveisingen. Sponsor til eksosanlegget ble ordnet per telefon iløpet av noen skarve minutter. Normal høflighet og et spennende prosjekt hjelper når man søker spons.

Eksosanlegget kommer ikke ut av skjermen, men ut bak som det pleier å gjøre. Det som kommer ut av skjermen er wastegate eksosen...

Okey, men kan man få sponsorer sånn helt uten videre eller? unnskyld alle spm.

tenkte meg egentlig at det ikke var eksosen, hadde ikke sett ut langs siden av bilen hvis det satt så langt framme på bilen... Men hva er så wastegate eksos? Dere er heldige som kjenner en lakkerer som kan ta seg av arbeidet for "knapper ogglansbilder" :p

Kjøpte meg forresten Redline bladet på mandag. Der var det en som hadde modda bilen slik at eksosen kom ut av venstre bakskjerm. Det var litt fett...

Jeg tror det er noe gass i forruskeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, men kan man få sponsorer sånn helt uten videre eller? unnskyld alle spm.

tenkte meg egentlig at det ikke var eksosen, hadde ikke sett ut langs siden av bilen hvis det satt så langt framme på bilen... Men hva er så wastegate eksos? Dere er heldige som kjenner en lakkerer som kan ta seg av arbeidet for "knapper ogglansbilder" :p

Kjøpte meg forresten Redline bladet på mandag. Der var det en som hadde modda bilen slik at eksosen kom ut av venstre bakskjerm. Det var litt fett...

Alle kan i teorien få sponsor, men det kommer jo an på hvordan du presenterer deg og hvem du spør.

Wastegate eksos er eksosen som kjøres utenom turboen. Denne eksosen pleier normalt sett å gå ut i bilens eksosanlegg, men pga plassmangel valgte vi å la den gå ut gjennom skjermen.

Knapper og glansbilder for lakkering og platearbeid er fint vettu...

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider