Gå til innhold

Överladdaren-bmw e28 528-528TIC CSL banebil for under 10k

Ranger emnet


Överladdaren

Anbefalte innlegg

 

Vi har nå brukt 10.750 kr og har fått følgende:

 

- 1985 BMW 528iA

- 525 motor

- Getrag 260 kasse

- 745 turbomotor (Bare turboen koster normalt 7-11.000)

- Komplett 535 topp

- 4 pene 8,5x16 alufelger med 8 cm kant

- 4 Greie 7,5x15 alufelger med NYE dekk

- Mellomaksel til manuell kasse

- Pakningssett til M30

- Progressiv bensintrykksregulator

- Og en del annet tjafs...

 

Helt rått :D Blir nok en og annen volvo som må bite i gresset ja thumpsup

- BMW 320i E30

- BMW 320/325i E30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 206
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skovlhjulet i turboen så en smule fucked ut.. Er det bøyd eller er det bildet som lyver?

 

Hva skulle dere forresten med 525 motor?

 

Bildet lyver. Turboen er faktisk i ganske god stand, veldig lite slakk.

 

Toppen var rast på motoren som satt i bilen, og toppen er lik på 525 og 528, så da kjøpte vi en komplett motor av Engen Racing som vi tok toppen fra.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da skulle du altså? med en 535 topp...? :)

 

535 toppen fikk vi gratis da vi kjøpte 745 motoren og felgene, så da sa vi jo selvfølgelig ja takk. En 535 topp koster jo 10.000 uten kammer/vipper så den er sikkert ikke så vanskelig å selge hvis noen skulle trenge en.

 

525 motoren ble kjøpt rundt juletider, så da visste vi ikke at vi kom til å få en 535 topp gratis...

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro prosjekt överladdaren! :)

 

Jeg hadde nok kommet til å latt prosjektet sprekke med 5k jeg da.. for å fått chip og modda wg.. de motorene skal jo greie 350hk/650nm med disse modifiksjonene.. Mye bedre enn det tilleggsprut greiene.. Om det virkelig er en 745 motor da, og ikke en konvertert 535?

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro prosjekt överladdaren! :)

 

Jeg hadde nok kommet til å latt prosjektet sprekke med 5k jeg da.. for å fått chip og modda wg.. de motorene skal jo greie 350hk/650nm med disse modifiksjonene.. Mye bedre enn det tilleggsprut greiene.. Om det virkelig er en 745 motor da, og ikke en konvertert 535?

 

Her skal det ikke sprekkes mer nei. Vi skal ikke bruke 745 motoren foreløpig, bare deler av den på 528 motoren. Så i første omgang er vi fornøyde med 250 hk. 745 motoren skal demonteres og bygges opp fra bunn når den tid kommer.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått med deg denne??

 

1986 E28 HARTGE H5S SELGES I DELER

82 mod. E28 ombygd til 86 Hartge selges. Hel eller i deler Restaureringsobjekt. Bilen er godkjent ombygd. 99% ferdig rustsveiset,Nytt senkesett,EL. vindu x4,takluke (glass),speil,s.lås,sportinteriør,abs,servo, (3.5L motor ca. 280 hk,Grenrør,gearbox,hjerne,luftmengdemåler) Alt er Hartge,ANSA effektanlegg,alt av deler. Selges på grunn av plassmangel.

24.03.2005 / Medlem nr.: 6915

Telefon: 98287404

E-post: midrag@online.no

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom nettopp hjem fra garasjen etter å ha vært der siden kl 15:00 i går. (Klokken er nå 0730) Etter å ha gjort unna en jobb ble det tid til å skru litt BMW og...

 

- Monterte Intercooler

- Sveisa sperrediff

- Monterte turbo etc på toppen

- Målte opp til div slanger og rør

 

Nå gjenstår:

- Montering av toppen på blokka

- Koble ledningsnett

- Koble diverse slanger

- Skifte bensinfilter

- Montere 3" eksos hele veien

- Sveise diverse svenskekrom

- Slipe ned og lakkere

- Montere oljetemp- og oljetrykkmåler

 

 

Hvor mange prosent blir denne sperra?

attachment.php?attachmentid=17499

 

 

Topp klar til montering

attachment.php?attachmentid=17500

 

 

Etter å ha slitt ut to kappeskiver fikk vi endelig plass til IC'en

attachment.php?attachmentid=17501

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår