Gå til innhold

Överladdaren-bmw e28 528-528TIC CSL banebil for under 10k

Ranger emnet


Överladdaren

Anbefalte innlegg

  • Svar 206
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Returen bør(les må) flyttes over normalt oljenivå. Ellers vil ikke turboen få god nok kjøling i og med den ikke får nok olje gjennomstrømming. Oljeslagg vil bygge seg opp og voilla; turbohavari :( Det kan gå bra om oljetrykket er høyt nok til å presse oljen igjennom turboen, men det ødelegger lager tetningene over tid..

 

Om planen er å hærje turboen før overhaling skal det bli spennende å se hvor lenge turboen varer med returen sånn..Men alt kan jo skje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer til å flytte oljereturen over nivået. Bruker bunnpanna fra en av våre mange donormotorer.

 

 

Mye kroner har dere brukt nå da?

 

Budsjettet går det forsåvidt greit med. Vi måtte ut med 250 kr for noen meter med rustfrie rør til IC etc. Det vil med andre ord si at vi nå er oppe i rundt 11.000 kr...

 

Tusen takk til Skrotnisse for gratis 3" eksospotte!

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer til å flytte oljereturen over nivået. Bruker bunnpanna fra en av våre mange donormotorer.

 

 

 

 

Budsjettet går det forsåvidt greit med. Vi måtte ut med 250 kr for noen meter med rustfrie rør til IC etc. Det vil med andre ord si at vi nå er oppe i rundt 11.000 kr...

 

Tusen takk til Skrotnisse for gratis 3" eksospotte!

 

ja jeg er vel en god gutt jeg...men dere skal vel flytte oljereturen nå eller? når dere får høre det fra flere enn meg mener jeg....vet hva jeg snakker om skjønner dere..

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg er vel en god gutt jeg...men dere skal vel flytte oljereturen nå eller? når dere får høre det fra flere enn meg mener jeg....vet hva jeg snakker om skjønner dere..

 

Nå skal vi flytte oljereturen ja, men vi kommer ikke til å innrømme at du hadde rett...

 

Skrotfjott:

På fredag blir det artig på verkstedet. Børge og dragen kommer for å se bilen i aksjon for første gang. Blir knall...Kommer du?

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal vi flytte oljereturen ja, men vi kommer ikke til å innrømme at du hadde rett...

 

Skrotfjott:

På fredag blir det artig på verkstedet. Børge og dragen kommer for å se bilen i aksjon for første gang. Blir knall...Kommer du?

 

kommer jeg ja...

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil vi takke "Bilens Eksosanlegg" på Økern for kjempeservice. Leverte det originale eksosanlegget der på mandag, og i dag kunne vi plukke opp vårt nye 3" anlegg. Har test-montert anlegget på bilen og det er perfekt.

 

Da vi var for å hente anlegget fikk vi beskjed om at den potta vi var tiltenkt ikke ville bli bra nok på bilen. Vi fikk da en rekvisisjon og kunne reise opp på Mekonomen og hente den potta vi ville ha. Tusen takk!

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg ut bilder av anlegget hvis du kan? bygde anlegg selv til min sugemotor E28, i simons 3" med en "simons turbo potte" bakerst, ganske lav/kul lyd egentlig.

 

På turbobilen min blir det under 100db med en simons oval turbopotte og 3" hele veien.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg ut bilder av anlegget hvis du kan? bygde anlegg selv til min sugemotor E28, i simons 3" med en "simons turbo potte" bakerst, ganske lav/kul lyd egentlig.

 

På turbobilen min blir det under 100db med en simons oval turbopotte og 3" hele veien.

 

Forløpig er anlegget fortsatt i deler, men skal få tatt noen bilder når det er ferdig montert i morgen...

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble dessverre ikke noe kjøring på oss likvel. Vi kom sent igang, og ting tar som kjent tid. Beklager at du tok turen for ingen nytte Henrik H! Vi fikk imidlertid gjort følgende:

 

- Bygget om oljeretur. Denne går nå inn i blokka. Borret og herja med et 13mm borr til vi fikk et 14mm hull. Så kappet vi av toppen på et peilepinne-rør vi hadde og stappet dette inn i hullet. Ser nesten originalt ut.

 

- Montert IC-rør. Lett blanding av rustfrie rør, eksosrør, silikonslanger og slangeklemmer. Bilder kommer...

 

- Montert oljetemp- og oljetrykkføler.

 

Vi prøvemonterte også en liten del av eksosen med potte. Fin lyd...

 

Legger ved et bilde av den nye oljereturen. Beklager at bildekvaliteten er ræva, men Skrotnisse dro tidlig om tok med seg kameraet sitt så bildet er tatt med mobil...

 

Oljeretur.jpg

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første prøveturen unnagjort, og resultatet er over enhver forventning. 3" eksosen passet nesten perfekt og lyden ble bra, men det er først når WG åpner at gromlyden kommer. Den er nemlig ført ut gjennom forskjermen, og høres ut som en veps på bol når den åpner. Film av første turen kommer iløpet av morgendagen...

 

Nå gjenstår:

- Kobling av ekstra instrumentering

- Montering av luftfilter

- Lufte kjølesystemet helt

- Montere panserfester

- Finjustering av bensintrykk og tenning

 

Vil gjerne takke følgende sponsorer for at dette prosjektet ble en realitet for bare 12.000 kr.

 

- Castrol Norge (For alt av smøremidler)

- Bilens Eksosanlegg AS på Økern (For 3" eksos)

- Skadeforum Nesbru

- Oslo Cylinderservice (For planing av topp)

- Christiania Spigerverk (For maskinering av deler)

- Alf Lie Motor (For gode råd)

 

..og Skrotnisse for godt humør og fis-lukt på verkstedet

 

bmwraseprosjekt004.jpg

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår