Gå til innhold

Överladdaren-bmw e28 528-528TIC CSL banebil for under 10k

Ranger emnet


Överladdaren

Anbefalte innlegg

Eller bare møte opp for å se på

 

Er ikke værre enn det :)

 

Problemet er at det er 100 mil tur/retur. Med ca 1,5l på mila, er det 1500kr som jeg ikke har;)

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 206
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da venter vi bare på at tirsdagen skal komme. Siste finishen på BMW'n ble gjort i dag. Rydda ut gammelt skrot, lakkert nedre frontplata, festa førerstolen bedre og skrudd opp bensintrykket til 6 bar. Hvor lenge bensinpumpa holder med det trykket gjenstår å se...

 

Bilder fra dagens testing og justering...

 

Bensintrykk

Innkjøring og justering

Piruetter

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget bra gutter! Sørkedalen jo? Dere som står i de røde garasjene der eller? Mener jeg har sett en småfrekk volvo der en gang...

 

Lykke til på banen i morgen!

 

Mvh

 

Takk, Takk!

 

Prøvekjøringen foregikk i Sørkedalen, men vi har verksted i Ski.

 

Volvoen du har sett er meget frekk...Rallycross-bil med 276 drivhjulshester...

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Takk!

 

Prøvekjøringen foregikk i Sørkedalen, men vi har verksted i Ski.

 

Volvoen du har sett er meget frekk...Rallycross-bil med 276 drivhjulshester...

 

da har jeg fått satt inn diff og kommer i morgen jeg og. prates. blir spennende å se nærmere på bilen din.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var endelig bilen innkjørt, og det gikk langt bedre enn forventet.

 

Til tross for sen ankomst pga punktering på en bedriten leiehenger ble dagen langt bedre enn vi hadde ventet. Første par rundene ble kjørt med en viss skepsis, da vi forventet at det kunne smelle når som helst. Noe smell ble det derimot aldri, men noe småplundring ble det de første rundene. Først slet vi med litt lavt bensintrykk (6 bar) og skrudde det opp til 6,5 bar. Deretter ble en blendeplugg på innsuget skutt ut i motorrommet, og bilen gikk som en dass pga vakuumlekkasje. Dette skjedde to ganger, men ble raskt ordnet, og den pluggen som sitter der nå detter nok neppe av. Etter en liten tenningsjustering ble bilen mye bedre enn tidligere og orket t.o.m å sladde gjennom hele langsvingen på 3. gir.

 

Fordi vi er to sjåfører på bilen ble den stort sett kjørt sammenhengende fra kl 1745 til kl 2100 uten å smelle, lekke eller ta fyr og vi er mildt sagt kjempefornøyde (...og overraskede!). Til neste banetreff skal vi investere i noen bedre stoler, samt et understell som gjør at bilen ikke oppfører seg som en kano.

 

Har noen bilder av bilen i aksjon fra dagens treff?

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var endelig bilen innkjørt, og det gikk langt bedre enn forventet.

 

Til tross for sen ankomst pga punktering på en bedriten leiehenger ble dagen langt bedre enn vi hadde ventet. Første par rundene ble kjørt med en viss skepsis, da vi forventet at det kunne smelle når som helst. Noe smell ble det derimot aldri, men noe småplundring ble det de første rundene. Først slet vi med litt lavt bensintrykk (6 bar) og skrudde det opp til 6,5 bar. Deretter ble en blendeplugg på innsuget skutt ut i motorrommet, og bilen gikk som en dass pga vakuumlekkasje. Dette skjedde to ganger, men ble raskt ordnet, og den pluggen som sitter der nå detter nok neppe av. Etter en liten tenningsjustering ble bilen mye bedre enn tidligere og orket t.o.m å sladde gjennom hele langsvingen på 3. gir.

 

Fordi vi er to sjåfører på bilen ble den stort sett kjørt sammenhengende fra kl 1745 til kl 2100 uten å smelle, lekke eller ta fyr og vi er mildt sagt kjempefornøyde (...og overraskede!). Til neste banetreff skal vi investere i noen bedre stoler, samt et understell som gjør at bilen ikke oppfører seg som en kano.

 

Har noen bilder av bilen i aksjon fra dagens treff?

 

Hahaha, lo jævlig godt av den kommentaren der :P

Org understell dere kjører på? :P

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Understell er orginalt ja men får nok sette igang produksjon av nylonforinger denne uka

 

Seriøst? Hvordan gjør dere det da? Har også "litt" av den der kanofølelsen, har senkefjærer da, men er jo redd for å montere de med tanke på bunnpanna.

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Hvordan gjør dere det da? Har også "litt" av den der kanofølelsen, har senkefjærer da, men er jo redd for å montere de med tanke på bunnpanna.

 

Det er da bare å skru ut de foringene som sitter der også lager du en som er lik av nylon

Utstyret du trenger er en dreibenk og et stykke med nylon

1985 BMW 528TIC CSL TIL SALGS

1983 Massey Ferguson 675 TURBO

2006 VW TOURAN 2,0TDI DSG

2000 HONDA CR 500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår