Gå til innhold

Naper's førstebil: Bmw 318i 1991

Ranger emnet

NapeR

Anbefalte innlegg

Jajaj.. Da har jeg kjøpt bil og da... Lenge sikla på E30, men så kom jeg over denne som jeg fikk billig. Er litt og gjøre med den, men har jo igjen en hel sommer før jeg blir 18. Så har god tid for og si det sånn. Planene for bilen er og få den i god stand. Ny frontrute, nytt intriør, ny bakpotte (Noen som har noen gode tips? som gir grom lyd).

På sommern er det hvite alpina felger den ruller på. Syns de er ganske stilige igrunn. Lenge siden bilen var vaska, men jeg prøvde et tappert forsøk i Selvvaska på jobben. Skal polere opp og sånt når det blir vær til det ;)

Tok noen bilder mens jeg var og henta den istad. Som sagt, det er et opppusningsprosjekt.. Kommer også ti log legge en tråd på Prosjekter etterhvert som det skjer noe ;)

Alpina%20sommerfelger.jpg

Bimmer1.jpg

Bimmer3.jpg

Bimmer4.jpg

Kom gjerne med innspill og utspill ;)

X - 1990mod .::. Audi 90 Coupe 2.3 20v Quattro .::.

X - 1991mod .::. Bmw 318i E36 .::.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut som en fin bil dette :) Jeg er i samme situasjon som deg, venter på lappen og driver å pusser opp bil. Men vil bare si, at skal u gjøre noe koster det myyye penger :rolleyes: hehe;) Jeg har oppdaget at ting tar tid når det er lite inntekter :rolleyes:

92 BMW 325i

94 VW Golf 1,8S

[x] 01 Subaru impreza WRX

[x] 92 BMW 318is

[x] 87 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra det her Naper, bilen ser jo strøken ut på bildene jo ;)

Synes du sa at det ikke var lakkerte fangere på den?

Synd du droppa e30, men du skal vel fange kjix og det kommer man kanskje lengre med i en e36.. Får håpe ting er bedre enn hva man kan forvente seg til den prisen, kanskje du har gjort et kjempekupp :D

[0]Bmw 320i -89

[X]Toyota Corolla -86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine tilbakemeldinger ;) Fant ut at de hadde en lik bil på hoggern nå.. så må nok ta en tur ned og se om de har noen intriørdeler til meg der ;)

Motoren tikker... er det vanlig på disse? Mener jeg har hørt mange bmw'r som tikker.. Hva kan det være? Maskina skal visst være en 97.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine tilbakemeldinger ;) Fant ut at de hadde en lik bil på hoggern nå.. så må nok ta en tur ned og se om de har noen intriørdeler til meg der ;)

Motoren tikker... er det vanlig på disse? Mener jeg har hørt mange bmw'r som tikker.. Hva kan det være? Maskina skal visst være en 97.

Tikker den når den er varm? Eller er det kunn når den er kald?

Er et problem på disse at de hydrauliske ventilløfterne ikke får nok oljetrykk når bilen står på tomgang..

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! Hmm.. den tikker ganske greit hele tiden. men Nå kjører jeg uten bakpotte. Så får ikke hørt så innmari mye ;)

Noen som har noen bakpotter og anbefale? Skal ha noe med grom lyd! hehe.. skal være sånn på førstegangsrånebilen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grei bil dette Naper, men du skulle nok heller kjøpt e30en min ;-)

heheh... ja du syns vell det ;) Men kjøpte jo denne til under halve prisen av det du skulle ha for e30'n din da :P

Men åssen er det med de interiør stickersa dine? de som du har i Carbon.. Har finni noen slike på internett. men hvor kjøpte du dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider