sleeper Skrevet Februar 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2003 larsmx5: fant du ut hva den du har heter??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Februar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2003 Originally posted by sleeper ascona: r du sikker på at de ikke bruker laser el radar på bokser?? jeg r nesten sikker på at de ikke gravde i bakken når de satt opp en ny boks på e18 ved meg.....:rolleyes: hvordan vet du dette?? noen som har satt opp slike bokser noen gang?? (kansje ikke så smart og si det her vis det r noen som har gjort det) jeg vil ikke ha bot.....men jeg vil heller ikke ligge i fartsgrensa hele tia....:cool: :op De graver ned... Så blir gjen.snittet målt. Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sleeper Skrevet Februar 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2003 svarte f....!!!!!!!!:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: då må jeg til med sprayboksen igjen da....:cool: :op ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Februar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2003 Originally posted by sleeper svarte f....!!!!!!!!:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: då må jeg til med sprayboksen igjen da....:cool: :op ;) :D :D Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettergutt Skrevet Februar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2003 Radarer brukes nesten ikke av politiet lenger (for tungvint) og lasere rekker man ikke å registrere før det er for sent (tenk deg at du ligger i 120 km/t og en politimann/kvinne "skyter" på deg med laser) det tar ca. et sekund, dingsebomsen din piper, men da er du allerede målt. Fotobokser bruker som tidligere nevnt magnetfelt og kan ikke varsles med unntak av programert gps. De eneste som tjener på dette er politiet og de som selger(lurer) radar/laservarslere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet Februar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2003 GPS-baserte radarboksvarslere ser ut til å funke bra i England. Nå er det vel snart bokser nok for et slikt marked i Norge? Noe å satse på for Crazytuning, Import Tuning, be-4-you eller andre! sombrero Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
964C2 Skrevet Februar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2003 hmm... et lite EMP våpen ville sikkert vært effektiv mot alle overvåkningsutstyr.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Utrykningspolitiet Skrevet Februar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2003 Jeg har en kombinert laser og radarvarsler og den fungerer perfekt!...Også ved målingsforsøk på egen bil. Den ble testet i Østerdalen. Jeg hadde akkurat passert et vogntog og hadde tømt 3. gir (160km.t) da varsleren hylte. Jeg bråbremset ned i 70 og varsleren hylte en gang til. Etter noen 100 meter så jeg politimannen, sittende på en campingstol. Tydeligvis mistet han punktet på skiltet i det jeg bråbremset... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Februar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2003 Originally posted by sleeper ascona: r du sikker på at de ikke bruker laser el radar på bokser?? Jepp, 110% sikker. jeg r nesten sikker på at de ikke gravde i bakken når de satt opp en ny boks på e18 ved meg.....:rolleyes: hvordan vet du dette?? noen som har satt opp slike bokser noen gang?? (kansje ikke så smart og si det her vis det r noen som har gjort det) jeg vil ikke ha bot.....men jeg vil heller ikke ligge i fartsgrensa hele tia....:cool: :op Jeg vet detaljert hvordan boksene funker.. Legg merke til at det ALLTID er 3 streker i asfalten noen meter før boksen.. Det er magnetsløyfe 1, 2, og 3. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Februar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2003 Originally posted by pettergutt Radarer brukes nesten ikke av politiet lenger (for tungvint) og lasere rekker man ikke å registrere før det er for sent (tenk deg at du ligger i 120 km/t og en politimann/kvinne "skyter" på deg med laser) det tar ca. et sekund, dingsebomsen din piper, men da er du allerede målt. Fotobokser bruker som tidligere nevnt magnetfelt og kan ikke varsles med unntak av programert gps. De eneste som tjener på dette er politiet og de som selger(lurer) radar/laservarslere Laserjammer derimot er en fin sak, den sender lasersignaler tilbake til laserpistolen, som gjør at den får feilmelding.. Samtidig piper det i bilen, man bremser FORT ned, og skrur av jammeren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Februar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2003 Originally posted by Utrykningspolitiet Jeg har en kombinert laser og radarvarsler og den fungerer perfekt!...Også ved målingsforsøk på egen bil. Den ble testet i Østerdalen. Jeg hadde akkurat passert et vogntog og hadde tømt 3. gir (160km.t) da varsleren hylte. Jeg bråbremset ned i 70 og varsleren hylte en gang til. Etter noen 100 meter så jeg politimannen, sittende på en campingstol. Tydeligvis mistet han punktet på skiltet i det jeg bråbremset... Tullprat, fra han trykka på knappen, til han var ferdig med målinga tok det ca 0,5 sek, altså mindre enn reaksjonstiden din. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Skrevet Februar 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2003 Jeg har kjørt med radar/laser vasler i over 5 år nå og har enda ikke fått bot mens jeg har brukt den. Hvor mange ganger den har reddet meg har jeg ikke tall på men det er mange. Laser funker egentlig greit det fordi det er som regel noen biler foran deg som blir skutt på. Da piper det. En avgjørende faktor har også vært at jeg kjører uten skilt framme på miataen og den er så rund i fronten at de har store problem med å få en sikker måling. Har fått høre dette to ganger når de har stoppet meg for å gi meg en advarsel. Siter - 95 BMW 740 -x Mazda Miata Turbo(250Hk) -x Toyota Celica GT-4 WRC -x 2stk MX-5 -x ++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bauer Skrevet Februar 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2003 Morra til en kamerat av meg, har en Audi A3 2001/2002 mod, helt standard 1,6 liter. Men i spillern der, (tror det er blapunkt) så er det en knapp man kan trykke på, så når politibiler nærmer seg, så begynner den å pipe no sinsykt. Den reagerer på frekvensene som politiet bruker på radioene sine. Så hadde de latt være å bruke radioen, så hadde det ikke pepet.......:D Siter Current: '02 VW Golf TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Utrykningspolitiet Skrevet Februar 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2003 Originally posted by Ascona Tullprat, fra han trykka på knappen, til han var ferdig med målinga tok det ca 0,5 sek, altså mindre enn reaksjonstiden din. Vel...da synes jeg du kan forklare meg fvordan man bergner fart med laser på et legeme som beveger seg i 45 meter/sekund med en viss grad av juridisk holdbarhet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a.d.b. Skrevet Februar 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2003 sant:D Den skiltsaken høres rimlig morsom ut... hehe Er greiere med varsler enn jammer da.. har hørt rykter om at de jammerne er ustabile jeg Siter <b>http://www.akutt-galskap.com<b> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg