Gå til innhold

Servoreim

Ranger emnet


Aikio

Anbefalte innlegg

Morn, nå har servoreima på bilen ryki 2 ganger på kort tid, og jeg skjønner ikke hvorfor...

 

Noen som kan gjette hvorfor?, er jo skikkelig dritt å drive å lukeparkere uten servo...

 

MVH Morten

- 1992 Mazda Rx-7 Type-R RHD med skilter

- 1974 Mazda 818 DeLuxe

 

x 1990 Mazda 323 GTX m/ 2.5" eksos, KN filter *Solgt* :(

x 1984 Opel Corsa 1.3S Luxus *Solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo!

hadde problem med servoreima en gang, rett etter at jeg hadde kjøpt bilen, og fikk bilen hjem.

men da var grunnen at jeg kjørte i en halvmeter med snø, snøen kjilte seg mellom reima, og vips så datt den av.

byttet reima, da var alt i orden.

 

høres jo nesten ut som om at ett av hjulene er "skeiv" eller noe sånt, akkurat som om at det kjører seg av av seg selv..

 

 

btw, byttet drivaksling?

-Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil

-Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil

*Mazda RX7 Type R 1993 (solgt)

*Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert)

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo!

hadde problem med servoreima en gang, rett etter at jeg hadde kjøpt bilen, og fikk bilen hjem.

men da var grunnen at jeg kjørte i en halvmeter med snø, snøen kjilte seg mellom reima, og vips så datt den av.

byttet reima, da var alt i orden.

 

høres jo nesten ut som om at ett av hjulene er "skeiv" eller noe sånt, akkurat som om at det kjører seg av av seg selv..

 

 

btw, byttet drivaksling?

 

Hakke peiling jeg... men gidder ikke kjøpe ny å sette på hvis den detter av hele tiden... Har bytta drivaksling ja... gjorde det på mazda lillestrøm for å få papirer på arbeidet.. og tok service samtidig.. må bytte bremseskiver bak (rust) og bremserøra bak(rustdannelse) pluss at jeg har ett løst endeledd som må fikses, og den eksosen du hadde laga selv var "løs" fikk jeg vite.. bare hang under bilen og her om dagen løsna den klemma som var over bakakselen, så jeg kjører med fri eksos nå.. skal få det skikkelig sveisa på tirsdag...

 

fikk vite at det kunne være at hjulene var slitte og ødela reima.. men synes det virker litt rart at den skal ryke på 1 dag da... så går nesten heller for din ide med at den kjører seg av selv...

 

håper på flere fornuftige forslag her... selv om det er bra trening å ikke ha servo da... :P

- 1992 Mazda Rx-7 Type-R RHD med skilter

- 1974 Mazda 818 DeLuxe

 

x 1990 Mazda 323 GTX m/ 2.5" eksos, KN filter *Solgt* :(

x 1984 Opel Corsa 1.3S Luxus *Solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår