Gå til innhold

Hvordan fixe døråpneren?

Ranger emnet


RuuDpus

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg får ikke åpna døra på pasasjersida i bilen min. Har en mazda 323F 1990mod.... Jeg har skrudd av "døråpneren" og ser at den stanga som går opp i dørhåndtaket er knekt. Tenkte å ta meg en tur på skraphandleren for å finne en ny en, men problemet mitt er at jeg vet ikke hvordan jeg får av trekket på døra, så jeg får ikke ut den delen.... ser bare enden av den når jeg tar av "døråpneren".... Noen som vet hvordan jeg får av trekket?

 

Mvh Espen Ruud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 3 skruer som holder trekket.. så må du ta av vindussveiva.. det er klips på baksiden av sveive som du må dra ut.. for så og kunne ta av sveiva.. så ska den bare være klipsa inpå.. begynn nederst i et hjørne og napp litt i trekket.. så skal klipsa slippe.. når alle klipsa er ute.. trekker du trekket oppov er.. så har du trekket i handen =) lykke til

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta ut? Hvor har du kjøpt dem henn? er det dyrt?

 

tenkte jeg skulle ta meg en tur på skraphaugen en dag å finne noen... men hvor mye koster det nytt da?

 

Og du som svarte først, hvordan får jeg av vindusheveren? klarte ikke det jeg....

Er et klips som holder den fast. bruk flatjern for å vippe det av.

Hadde noen slike liggende. Husker ikke hvor jeg fikk tak i de. Kan umulig koste mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ta meg en tur til mazdabutikken borti høgget her;) Forresten, tøff bil på deg! min er langt fra så kul :P

Takk skal du ha :) Men ikke stikk på mazda for å få tak i slikt. Jaja, kan jo hende de har noe slikt liggende som du kan få, men om det blir orginalt og "nytt" så koster det helt sikkert mye. CD cardic eller biltema eller noe slikt har helt sikkert en slik tråd som du kan kutte til etter eget ønske for en billig penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha :) Men ikke stikk på mazda for å få tak i slikt. Jaja, kan jo hende de har noe slikt liggende som du kan få, men om det blir orginalt og "nytt" så koster det helt sikkert mye. CD cardic eller biltema eller noe slikt har helt sikkert en slik tråd som du kan kutte til etter eget ønske for en billig penge.

 

 

Takk for tipset ;) biltema ligger rett oppi gata ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele mekanismen??

Altså - var det ikke kun "tråden" (kommer ikke på hva det heter i farten) som var knekt? Trenger jo ikke bytte mer enn den da doh

 

 

Ja, bare en stang.... har ikke sett hele, for skjønte ikke hvordan jeg fikk av veggen på døra, men for meg ser det bare ut som en jernstang som er bøyd som en S.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper vi ikke har snakket om forskjellige ting nå da ..

Men hvorfor får du ikke av døra?

Er tre skruer (og ev. et klips/splint). En skrue i hendelen, en under håndtaket og en bak et deksel nede på døra. Om du har mekanisk vindushemekanisme så har du et klips/splint på denne. Lett å få av med et lite flatjern. Så er det bare å røske løs resten - er kun klipset fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper vi ikke har snakket om forskjellige ting nå da ..

Men hvorfor får du ikke av døra?

Er tre skruer (og ev. et klips/splint). En skrue i hendelen, en under håndtaket og en bak et deksel nede på døra. Om du har mekanisk vindushemekanisme så har du et klips/splint på denne. Lett å få av med et lite flatjern. Så er det bare å røske løs resten - er kun klipset fast.

 

 

er pga at jeg ikke får av vindushevedriten.... den sitter forbanna hardt fast... gir url til pappa, så kan han lese hva dere har skrevet, så kan han fixe det ;) alltid kjekt med fedre ;) hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår