Gå til innhold

Sierra IS problem

Ranger emnet


Pegeot 205

Anbefalte innlegg

Hei

Min sierra går ikke som den skal nå, går å jukser.

 

Det begynte med at jeg starta opp bilen, lot den stå ei stund på tomgang, og kjørte et par runder på banen uten problemer, etter 4-5 runder så begynte den å jukse på lavt turtall, men når jeg fikk opp turtallet på den gikk den som den skulle igjen, tilslutt daua bilen helt ut og gikk så vidt framover. Etter det fikk jeg ikke start på den igjen,men lot den stå i 10 min og da starta den igjen, men juksa fortsatt!. Jeg trur det har noe med luftmengde målern å gjørra, for når vi fikla litt med den gikk den som den skulle igjen, og jeg kjørte i flere timer uten problemer..

 

Så skulle jeg starte bilen igjen dagen etterpå og da var det samme problemet der..jeg prøvde å fikle med luftmengdemålern da og, men det hjalp ikke..

 

Så nå er bilen akuratt sånn som den var helt fra starten av..

 

Noen som har noe peil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel egentlig kommet fram til feilen på egenhånd.

Hvis det hjalp å fikle med lmm, så kanskje det var dårlig kontakt/brudd i ledning eller noe ved den, prøv å bytt den / ledningene...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Min sierra går ikke som den skal nå, går å jukser.

 

Det begynte med at jeg starta opp bilen, lot den stå ei stund på tomgang, og kjørte et par runder på banen uten problemer, etter 4-5 runder så begynte den å jukse på lavt turtall, men når jeg fikk opp turtallet på den gikk den som den skulle igjen, tilslutt daua bilen helt ut og gikk så vidt framover. Etter det fikk jeg ikke start på den igjen,men lot den stå i 10 min og da starta den igjen, men juksa fortsatt!. Jeg trur det har noe med luftmengde målern å gjørra, for når vi fikla litt med den gikk den som den skulle igjen, og jeg kjørte i flere timer uten problemer..

 

Så skulle jeg starte bilen igjen dagen etterpå og da var det samme problemet der..jeg prøvde å fikle med luftmengdemålern da og, men det hjalp ikke..

 

Så nå er bilen akuratt sånn som den var helt fra starten av..

 

Noen som har noe peil?

 

Der minner mye om en av de problemene jeg selv har hatt, og da var det faktisk bare noe så enkelt som 1 plugg som var på bærtur.

Bytta fordelerlokk, rotor, bensinfilter, pluggledninger og coil uten noe hell...

Så av ren tilfeldighet skiftet jeg plugger, og da ble den jaggu "normal" igjen gitt...

Så elementært kan "kompliserte" problemer faktisk være enkelte gang.

 

Mvh. Kim Henriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjerner "nullstiller" seg etter å ha stått uten strøm på etter ei stund, så de må "kjøres inn" igjen. Altså settes inn i en bil og bli med på en kjøretur for at den skal funke som den skal, i begynnelsen vil den fjuske da, til den finner ut hvilke signaler som skal sendes hvor ;)

Etter min erfaring iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår