Gå til innhold

Motor spørsmål

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Lata meg ned eit dyno program no og testa lit. Veit ikkje heilt om ej gjor det rett da men. Her er nåken resultat vertfall:

HK: Min 185hk ved 2000rpm

Max 590hk ved 6000rpm

Torque: Max 587 ved 4500rpm

-97 BMW 525tds Touring (E-39)

-80 Chevy Cparice stv SBC350-TH350

-88 Ford Escort Cab 1.6xr3i

-68 Chevelle 2D HT BBC439-TH400

-81 Opel Commodore 2.5E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er ikkje heilt sikker på om eg har gjort det rett. Forandra lit på tala til camen etter det som står i papira mine, da vart det lit tvildsomt synes eg.Er komen oppi 618 HK og 585nm, det kan no ikkje stemme.Hmmm....hehe....

-97 BMW 525tds Touring (E-39)

-80 Chevy Cparice stv SBC350-TH350

-88 Ford Escort Cab 1.6xr3i

-68 Chevelle 2D HT BBC439-TH400

-81 Opel Commodore 2.5E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uhhmmwhat? uhhmmwhat?

Den går nå godt men var voldsomme tall du hadde her.

Atmosfæretrykk på 0,5?? :D :D

 

Må prøve å legge inn 403`n min da!

Slit seg vel over 200 den også da. :) :)

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er ikkje heilt sikker på om eg har gjort det rett. Forandra lit på tala til camen etter det som står i papira mine, da vart det lit tvildsomt synes eg.Er komen oppi 618 HK og 585nm, det kan no ikkje stemme.Hmmm....hehe....

 

 

Hva slags program bruker du?

94 Audi S4 Avant 4.2 V8 - Solgt!

79 Chevrolet Caprice Classic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bruker Desktop Dyno, sørg for at kamtidene kommer opp som disse:

 

Cam Timing: TAPPET @.015 Lift:

Valve-------Opens----------Closes------ADV Duration

Intake-----37 BTDC--------71 ABDC--------288 °

Exhaust----85 BBDC--------31 ATDC--------296 °

 

Da vet du at du har lagt inn kamdataen riktig...

 

Kan evt bruke .050" verdiene herfra:

http://www.cranecams.com/index.php?show=browseParts&action=partSpec&partNumber=138551&lvl=2&prt=5

 

Du må velge målespecs selv, regner ut riktig durasjon automatisk når det er riktig.

 

Er endel variabler som mangler for at det skal bli riktig i det programmet, som f.eks friksjonsreduksjonen ved rullevipper, og lignende. Men har inntrykk av at det gir en grei pekepinn - Bremse i benk er uansett det eneste riktige for nøyaktige tall (som også er diskutabelt ;))

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Desktop Dyno 2000. Trur eg har lagt inn det meste no. Er ikkje heilt sikker ka kategori toppane mine kjøeme innunder. La dei inn som Low Performance/Pocket Porting. Da enda eg opp med 606HK og 579nm. Kan ikkje heilt forstå at den kan yte so mykje. 600hk er nå en god del. Ska sjå om eg greier å legge ut resultata mine. Noken andre som bruker dette programme?

-97 BMW 525tds Touring (E-39)

-80 Chevy Cparice stv SBC350-TH350

-88 Ford Escort Cab 1.6xr3i

-68 Chevelle 2D HT BBC439-TH400

-81 Opel Commodore 2.5E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Desktop Dyno 2000. Trur eg har lagt inn det meste no. Er ikkje heilt sikker ka kategori toppane mine kjøeme innunder. La dei inn som Low Performance/Pocket Porting. Da enda eg opp med 606HK og 579nm. Kan ikkje heilt forstå at den kan yte so mykje. 600hk er nå en god del. Ska sjå om eg greier å legge ut resultata mine. Noken andre som bruker dette programme?

 

syns nesten det sier seg selv jeg... med over 7 liters slagvolum og 12,5 i komp, hissige kammer og full porting og stor eksos... slikt MÅ det bli voldsomme krefter av!

 

nå er vel 600 verdien regnet ut i fra at motoren skal være skikkelig balansert og overhalt og fintunet ,,,, lykke til :)

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Desktop Dyno 2000. Trur eg har lagt inn det meste no. Er ikkje heilt sikker ka kategori toppane mine kjøeme innunder. La dei inn som Low Performance/Pocket Porting. Da enda eg opp med 606HK og 579nm. Kan ikkje heilt forstå at den kan yte so mykje. 600hk er nå en god del. Ska sjå om eg greier å legge ut resultata mine. Noken andre som bruker dette programme?

 

Jeg bruker det også ja, jeg ble veldig usikker på topp portingen selv.... ta utgangspunkt i ikke portet da vettu, så blir du ikke skuffet.

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Virker som en moment sterk kam det der i allefall. Men litt skeptisk til turtallsområdet den er laget for. Spørs om ikke toppene blir for "dårlig" til så mye turtall. Ville prøvd å satt i en kam som ikke går så høyt på turtall, og eller hente ut mer lengre nede der toppene fungerer bedre.

 

13-1 i comp :S, kjører 11,5 i 455min, senker den ned til ca 10,5-1 pga kammen med en del overlapp. Ville prøvd å bygge en motor som ikke går på så høyt turtall, da du kan få ut samme effekten på et lavere turtall. Da lever motoren mye lengre i allefall. Men ting blir kanskje litt vell komplisert med den kompen, mye overlapp, vill jo si at man tar effekten ut nettop på høyere turtall. Har egentlig ikke noen andre råd enn å få ned kompen litt, å få i en kam som utnytter dine 7,5liter.

 

Har litt samme problemet med portingen av toppene mine i dyno2000, vanskelig å si hvor mye porting det er. Er ikke mer gods å ta ut på innsugssiden av toppene i allefall (tettet med radiatortet :S ), kommer ut med ca samme effekten ca 600hk ved 6000 omdreininger.

 

Firebird 468, har du specene på din motor, inntresangt å kunne sammenligne med min, antar det er 455 +0,060?

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår