x8|volvo Skrevet Mars 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2005 Nå er den 18 år gammle gutten blitt så "god" å kjøre at han vill prøve seg på et turbo prosjekt! Jeg har en b23a som ikke bruker olje i det hele tatt! den har gått 260 000 og jeg ble så utolmodig at jeg kjøpte garret t3 turbo, grenrør, bensinpumpe (el med trykkregulator,) osv for et turboprosjekt, mangler en del småldeler nå, derriblant en komplett oljekjøler :S ! :p hørt at man kan bruke varmeregister, noen som har mer info om det? Men spørsmålet mitt er! Hvordan kan jeg få CA 160 - 180 HK ut av en slik motor? Skal ha IC også, men må vente til jeg får svar fra de jeg har ringt på! Dump? hvilken.....? er jo ikke SÅ mye turbotrykk det er snakk om så. Kjører forresten m47 kasse(regner med jeg må være litt snill med den) og 398 topp :( .... men noe som kan anbefale noe greier jeg bør/skal gjøre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chiller Skrevet Mars 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2005 ...men noe som kan anbefale noe greier jeg bør/skal gjøre? Skaffe deg kvantiums-rabatt på den lokale bensinstasjonen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet Mars 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2005 hehe, regner med å få NED bensinbruken med normal kjøring pga mostand og kompresjon. Men regner med at det blir økt bensinforbruk på herjjing :S, men men, koster å være kar ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Mars 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2005 Du vil nokk ikke ha noe som helst mulighet til å få ned forbruket....! Da må du nokk ha innsprut.... På vanlig kjøring blir det jo ikke så mye forskjeld da, men det er jo for gøy med turbo til at man klarer å kjøre normalt hele tiden...! :rolleyes: Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mars 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2005 Skaff deg en "gulkork forgasser" fra en B230A. Den "flower" bedre enn den vanligge trykkforgasseren. Det er og en del og hente med og bytte til 530 topp og sett i en VX kam. Turbotrykke med T3 turboen bør ikke overstige 1 bar, da pomper du varm luft. Orginal intercooleren tåler ikke 0.9 over lenger tid, da sprekker den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2005 Jeg synest dog det er bedre å satse på b21et, b23et, b230et eller aller best, b230ft. prisklasser: 6-15.000kr bør være mulig, utifra motormodell, motortype og km-stand. Det vil gi lavere forbruk og en mer driftsikekr motor, enn b230a med turbotrykk. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet Mars 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2005 Da Butcher .... det forstår jeg helt og holdent! men problemet er at jeg sikkert ikke blir å ha denne motoren så alt for lenge, med tanke på å kjøpe en "ny" volvo med b23et etc..... dette er liksom midlertidig løsning.....! og til deg som hadde forslag om b230a gullkorkforgassern. HVa mener du egentlig? enkelte modeller hadde en spesiell forgasser som kan være fin på en b23at? Skal ikke ladde så veldig mye! bare slik at den går bedre en b23a liksom....regner med å bruke 3-4k ca....og det har jeg rå til! har det meste til 3k nå.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Mars 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2005 hadde ett sjukt bensin forbruk på min forgassar turbo motor, me litt hard kjøring brukte den ca en liter på en km doh men anbefalret med insprut Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eiriken Skrevet Mars 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2005 Heisann!!! Jeg har en oljekjøler liggende og flyte sammen med masse deler :) Holder på med en forgasser turbo jeg også, har bygd om en b21et, kjøpte en motor som skulle være komplett, men manglet mye av inspruten, men fikk jo motoren for 1500 pluss at han skulle betale tilbake 750,-- :titties: Jeg er interisert i det eksos røret som går ifra turbo og videre til resten av eksosen, så vist noen har det liggende og slenge til e grei pris blir jeg glad. Men oljekjøleren kan du få kjøpe, gi meg et bud. Er bare kjøleren ja, tror ikke jeg har slangene lenger! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet Mars 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2005 hvor bor du? er den strøken? sprukket eller noe slik dritt.... passer den rett på 240 eller er den fra en annen bil? chicken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eiriken Skrevet Mars 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2005 Den skal være ok ja. Sitter originalt i 240 b21et. Bor i Nord trøndlag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet Mars 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2005 kan du ikke bare si en CA pris? så får jeg vurdere det, har en annen en på hånden nå skjønneru ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mars 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2005 bruk oljekjøler fra B230FK(mulig FT også) om du ikke skal trimme for mye da.. den kjøler olja med kjølevæska og tar liten plass.. slipper også å skru fast en ljekjøler :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet Mars 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2005 har ringt høggerne her oppe i tromsø! men ingen hadde oljekjøler! ikke fra nOEN volvo modeller.... strange... tror de har røkt sombrero Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Mars 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2005 koffor ikkje kjøpe en ny på pedersen racing? dei vakje so dyre der.. Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.