Gå til innhold

Forgasserturbo

Ranger emnet


x8|volvo

Anbefalte innlegg

Nå er den 18 år gammle gutten blitt så "god" å kjøre at han vill prøve seg på et turbo prosjekt! Jeg har en b23a som ikke bruker olje i det hele tatt! den har gått 260 000 og jeg ble så utolmodig at jeg kjøpte garret t3 turbo, grenrør, bensinpumpe (el med trykkregulator,) osv for et turboprosjekt, mangler en del småldeler nå, derriblant en komplett oljekjøler :S ! :p hørt at man kan bruke varmeregister, noen som har mer info om det? Men spørsmålet mitt er! Hvordan kan jeg få CA 160 - 180 HK ut av en slik motor? Skal ha IC også, men må vente til jeg får svar fra de jeg har ringt på! Dump? hvilken.....? er jo ikke SÅ mye turbotrykk det er snakk om så. Kjører forresten m47 kasse(regner med jeg må være litt snill med den) og 398 topp :( .... men noe som kan anbefale noe greier jeg bør/skal gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du vil nokk ikke ha noe som helst mulighet til å få ned forbruket....! Da må du nokk ha innsprut.... På vanlig kjøring blir det jo ikke så mye forskjeld da, men det er jo for gøy med turbo til at man klarer å kjøre normalt hele tiden...! :rolleyes:

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg en "gulkork forgasser" fra en B230A. Den "flower" bedre enn den vanligge trykkforgasseren.

 

Det er og en del og hente med og bytte til 530 topp og sett i en VX kam. Turbotrykke med T3 turboen bør ikke overstige 1 bar, da pomper du varm luft.

Orginal intercooleren tåler ikke 0.9 over lenger tid, da sprekker den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synest dog det er bedre å satse på b21et, b23et, b230et eller aller best, b230ft.

 

prisklasser: 6-15.000kr bør være mulig, utifra motormodell, motortype og km-stand.

 

Det vil gi lavere forbruk og en mer driftsikekr motor, enn b230a med turbotrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Butcher .... det forstår jeg helt og holdent! men problemet er at jeg sikkert ikke blir å ha denne motoren så alt for lenge, med tanke på å kjøpe en "ny" volvo med b23et etc..... dette er liksom midlertidig løsning.....! og til deg som hadde forslag om b230a gullkorkforgassern. HVa mener du egentlig? enkelte modeller hadde en spesiell forgasser som kan være fin på en b23at? Skal ikke ladde så veldig mye! bare slik at den går bedre en b23a liksom....regner med å bruke 3-4k ca....og det har jeg rå til! har det meste til 3k nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!!

Jeg har en oljekjøler liggende og flyte sammen med masse deler :)

Holder på med en forgasser turbo jeg også, har bygd om en b21et, kjøpte en motor som skulle være komplett, men manglet mye av inspruten, men fikk jo motoren for 1500 pluss at han skulle betale tilbake 750,-- :titties:

Jeg er interisert i det eksos røret som går ifra turbo og videre til resten av eksosen, så vist noen har det liggende og slenge til e grei pris blir jeg glad. Men oljekjøleren kan du få kjøpe, gi meg et bud. Er bare kjøleren ja, tror ikke jeg har slangene lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår