Gå til innhold

Forgasserturbo

Ranger emnet


x8|volvo

Anbefalte innlegg

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da Butcher .... det forstår jeg helt og holdent! men problemet er at jeg sikkert ikke blir å ha denne motoren så alt for lenge, med tanke på å kjøpe en "ny" volvo med b23et etc..... dette er liksom midlertidig løsning.....! og til deg som hadde forslag om b230a gullkorkforgassern. HVa mener du egentlig? enkelte modeller hadde en spesiell forgasser som kan være fin på en b23at? Skal ikke ladde så veldig mye! bare slik at den går bedre en b23a liksom....regner med å bruke 3-4k ca....og det har jeg rå til! har det meste til 3k nå....

 

Mener at du tar en B23a, setter på manifoil, turbo, trykkboks, inetcooler og hele greia. Men forgasseren bytter du ut med en annen forgasser, den forgasseren med gul kork på. Kommer fra B230a tror jeg. Den er bedre. Med turbo som er god for 220 til 260 hk med 1 bar har du da ca. 200-210 hk. Ved trykk fra ca 0.8 bar og oppåver vil choke lekke, kan da fjernes og dekkes til med ca. 5mm tjukk plate med pakning. Forgasseren er god for et trykk på ca 1,4-1,5 bar viss alt stemmer.

 

Ta en titt på motoren min så ser du hva jeg mener..litt hvertfall..

http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ok ;) skal se hva jeg finner :D thanks m8i, har du hatt ett forgasserturboprosjekt allerede du eller? sombrero

 

Jeg eier et forgasserturboprosjekt..Det er sakt at med det oppsettet skal jeg kunne kjøre i et år++ uten og løsne en eneste skrue. Forrudsetter at ting er gjort skikkeli. Jeg sitter igjenn med en god del oljelekasjer så jeg må finne ut av..men det er sånnt som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at du tar en B23a, setter på manifoil, turbo, trykkboks, inetcooler og hele greia. Men forgasseren bytter du ut med en annen forgasser, den forgasseren med gul kork på. Kommer fra B230a tror jeg. Den er bedre. Med turbo som er god for 220 til 260 hk med 1 bar har du da ca. 200-210 hk. Ved trykk fra ca 0.8 bar og oppåver vil choke lekke, kan da fjernes og dekkes til med ca. 5mm tjukk plate med pakning. Forgasseren er god for et trykk på ca 1,4-1,5 bar viss alt stemmer.

 

Ta en titt på motoren min så ser du hva jeg mener..litt hvertfall..

http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=82

 

hva slags turbo anbefaler du?

har selv en 245tic,det er en b230a med forgasser og volvo r sport turbokit.

kjører nå på 0.8-0,9 bar.men vil ha mere hester.

og passer stort sett alle turboer rett på?

98 vw golf 4 gti

 

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!!

 

Jeg er interisert i det eksos røret som går ifra turbo og videre til resten av eksosen, så vist noen har det liggende og slenge til e grei pris blir jeg glad. Men oljekjøleren kan du få kjøpe, gi meg et bud. Er bare kjøleren ja, tror ikke jeg har slangene lenger!

 

Har det røret(downpipe) liggendes jeg, i 2.5"

 

Den gulkorkforgasseren skal jo egentlig ikke tåle overtrykk da... Og at den skal flowe bedre syns jeg er rart da trykkforgasseren er dyset om fra før av og har derfor større bensingjennomstrlmming en de vanlige sugeforgasserene..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns og det er rart at den forgasseren skal være så utrolig bra..

 

Kamerat hadde 2 Dellortoer og Turbo. Den motoren ga 230 hk.

 

Kan jo da sammenlikne dette med gullkorkforgasseren... :rolleyes:

 

Var det en vanlig b230/23a blokk?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det var en b21.

Får vel litt mindre hk i den men, er jo ikke allverden.

 

230hk i en b21at høres spenstig ut :D

Men det er sikkert ikke umulig.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

230hk i en b21at høres spenstig ut :D

Men det er sikkert ikke umulig.

 

Til info så er det samme blokka på B20, B21 og B23..Bare annen slaglengde.

 

Jeg har ca 210 i min B21AT motor. Kunne hatt mer viss den lille tulleturboen hadde vert bedre. Så med en skikelig turbo som kan levere litt mer så klarer jeg 260-300 lett. Bygge tillegssprut med moped dyser som er trykkstyrt ved hjelp av ventiler som er nipplet på intercooler røra. Porte toppen gjir en ca. 50 hk...Så om det er 21 eller 23 har ikke så mye og si...sånn egentlig. Mere NM i en 23 da så klart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår