Gå til innhold

Skall kjøpe meg bil men hvilken?

Ranger emnet

Gravstein

Anbefalte innlegg

Det har seg sånn att eg er 18 om ca 2måner og da trenger eg en bil etter hvert, men hvilken?

Kan dere hjelpe meg?

Max 35 000kr (nei rik er eg ikke)

Helst Diesel men kan vere bensin dersom den ikke bruker så mye.

Ikke over 220 000km.

og så må den vere driftsikker å se bra ut med\uten styling.

Mvh Gravstein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan hjelpe deg med en 1993 Toyota Corolla XLIs som har rullet 298.000 km, men går som ei klokke (kun langkjørt - brukt som pendlerbil)! Alle servicer fulgt. Skal EU-godkjennes til sommeren, men dette skal gjøres før salg uansett. Sporty sommerfelger og tonede ruter rundbaut.

35.000,- og bilen er din :)

Turid Laila, Pondus og Jokke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford granada ..

like harry som de 2 over

vil du ha en billig diesel som også er driftsikker.. da er det bare et sted man kan se og det er gammle disel corolla.. langt fra sprek men holder som faen..

evnt gammle diesel Mercedes.. holder de også .. selv om nye sliter som faen

evt har de franske homsene en del erfaring med diesel men driftsikkerhet? neeei

er vel bare gammle Mercer eller eldre rolla som holder med diesel...

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford granada ..

like harry som de 2 over

Er snakk om biler som bruker lite bensin, granada er som regel ikke en av dem ;)

Toyota Corolla, liten, går på luft og "kjærlighet"..

Skal du ha litt større bil, med diesel er vel ikke nissan laurel 2.8 et alternativ.

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil da foreslå en Ford Scorpio. Send meg en PM så skal du få kjøpe gamlebilen min, er en 1990 2.0i DOHC. Bruker ikke en dråpe diesel (derimot rundt 1 l bensin på mila). 165000 km, pris 20000 kr/diskuteres, så kan du bruke resten av pengene på bensin og styling. Leveres med full tank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk 100 kroner på en ordbok og resten bruker du evt. på en Merce (diesel).

Du får kjøre han dit da, siden du trenger en selv. "Merce"? Har enda ikke sett en merce forhandler noe sted.

Til trådstarter: Gamle toyota'er har ganske bra motorer, men de ruster mye. Sjekk bilen nøye. En gammel volkswagen polo diesel er vel også ett rimelig økonomisk valg, uten at jeg vet alt for mye om de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha gammel bil med diesel, er det kun en ting som gjelder. Mercedes. De gamle sugedieselene er noe av det mest solide som er laget av motorer. Kan sikkert kjøre de på gammel frityrolje.

Mercedes-Benz W201 190D 2.0 (Ganske dau)

Mercedes-Benz W201 190D 2.5 (litt vanskelig å få tak i, men verdt hver krone)

Mercedes-Benz W123/W124 200D (E-klasse 2.0 diesel. Rimelig slapp bil)

Mercedes-Benz W123 240D (Gammel E-klasse med gammel diesel.)

Mercedes-Benz W123 240TD (Samme som over med turbo)

Mercedes-Benz W124 250D (E-klasse 2.5 diesel. Her begynner det å hjelpe)

Mercedes-Benz W123/W124 300D (E-klasse 3.0 diesel. Legenden...)

Mercedes-Benz W123 300TDT (E-klasse stasjonsvogn med turbodiesel. En gammel W123 bil er godt innenfor max. 35.000,-)

Skaffer du deg Mercedes finnes det to forum hvor du får hjelp om alt. http://www.mbentusiastklubb.com og http://www.mercefreaken.com.

Do the right thing - Kjøp Mercedes;)

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider