Gå til innhold

6*9" i frontdørene i mk1

HansenRS

Anbefalte innlegg

Det hullet kommer vel inn i bredde ca ved rattet. Det ligger jo godt oppi der. SÅ litt kronglete vil det nok uansett bli..

Når jeg gjorde det, så brukte jeg en slik stakefjær i plast.. stakk den gjennom utenfra og fisket den fremm inne i bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke begynt med dette nei, men har funne ut at man ikke trenger å trekke nye klaber siden dem org. er gode nok ( er vel ikke det for dem som bygger anlegg da men) og må kansje lage eventuell nye fester som ikke er noe probler, må også ha ruta nede før man montere høytaleren, er den for dyp kan man bygge litt ut, skal vist være god plass mellom døra og panelet/deksel eller hva man kaller det lykke til, jeg starter om ei uke...

supermann Har en 2l ja, si sport....får den på søndag :) er sendt med hurtigruta i dag :)

[-] `93 Mondeo Si Sport

her kan du grille loffen din tralalalalaaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett KJEMPEbra råd bra meg :)

Få jekket opp bilen, bruk en trappefres eller hullsag og bor ett hull.

Det sparer deg for vanvittig mye dritt jobb.

Har selv brukt hullet sammen med speedometerwire'en fordi jeg ikke ville borre hull i bilen sjøl.. (Dette er for noen år siden)

I den senere tid har jeg bare gjort det som er best, dvs borre hull der det må hull.

Bare husk å bruke en skikkelig gjennomføring, du kan f.eks bruke en PG-nippel, hvor du i tillegg legger noe sikaflex rundt bolten inntil torpedoveggen slik at det blir helt tett.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå demontert dørtrekket og "prøvemontert" høyt. det jeg fant ut var at selve "ramma" på høyt. tar i døra, så jeg må på en måte få bygget ut høyt. med en eller annen ramme.

Hvordan har dere gjort dette ?

her er noen bilder

http://img.photobucket.com/albums/v211/HansenRs/P3210006.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v211/HansenRs/P3210005.jpg

[-] `93 Mondeo Si Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chicken :) Nei detta gikk bare rævva med meg, høyt. var for store, prøve monterte dem i dag å da fikk vi ikke på trekket, så dem stikker for langt ut, har ikke lyst til å skjære større hull i døre heller, så jeg får nok bare plassere dem i hattehylla, noen som event. har noen høyt. å anbefale å ha i dørene framme ?

God Påsek chicken :)

[-] `93 Mondeo Si Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chicken :) Nei detta gikk bare rævva med meg, høyt. var for store, prøve monterte dem i dag å da fikk vi ikke på trekket, så dem stikker for langt ut, har ikke lyst til å skjære større hull i døre heller, så jeg får nok bare plassere dem i hattehylla, noen som event. har noen høyt. å anbefale å ha i dørene framme ?

God Påsek chicken :)

Ett RF punch 6,5" komp.sett foran gjør nok susen :)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider