Gå til innhold

El feil etter Verkstedsbesøk:(

Ranger emnet

Blend_2097

Anbefalte innlegg

Det er en feil et eller annet sted på el-nettet i bilen. Det som skjer av og til er følgende:

Vrir omm tenningen og bilen starter fint. Men det er masse som ikke går på:/

Bla annet: varmeapparatet,lys(alle)vindusviskerene,horn,anlegget+++ Alt som kan styres innenfra med andre ord. Et lett dunk i rattet og alt er som normalt igjen. Det vil med andre ord si at det er en jordings feil eller noe slikt. Noen som kan si meg hvor alt dette er jordet? Så jeg kan få satt den skikkelig fast igjen... Evt om noen har vært borti samme problemet selv.. Dette er utrolig irriterende, med tanke på at resten av bilen er meeget strøken.

Mvh

Simon

Da var vi igang:)

2*Kicker S15L7"+KX2500.1 på 2680wrms=?

Time will tell;)

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=961564#post961564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en feil et eller annet sted på el-nettet i bilen. Det som skjer av og til er følgende:

Vrir omm tenningen og bilen starter fint. Men det er masse som ikke går på:/

Bla annet: varmeapparatet,lys(alle)vindusviskerene,horn,anlegget+++ Alt som kan styres innenfra med andre ord. Et lett dunk i rattet og alt er som normalt igjen. Det vil med andre ord si at det er en jordings feil eller noe slikt. Noen som kan si meg hvor alt dette er jordet? Så jeg kan få satt den skikkelig fast igjen... Evt om noen har vært borti samme problemet selv.. Dette er utrolig irriterende, med tanke på at resten av bilen er meeget strøken.

Mvh

Simon

Tyder jo på at det er hovedjordskinna for alt samme dette her som har løsnet. Altså en feit kabel etter eller annet sted. Men ettersom du gir et donk i rattet så er alt på plass? Merkelig. men feilen er vanslig å finne fordi det skal såpass liten bevegelse til for at den slår inn....

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner jeg denne da? Skal flekke ut det meste av deksler i helgen og montere inn div delefiltre og slikt til frontsettet. Dersom jeg kommer til da hadde det jo vært ok å få orden på det:) Begge sider skal ut, og da gjelder det alt på "undersiden".

Mvh

Simon

Time will tell;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På etter eller annet sted i bilen blir jo alle de søte små svarte ledningene hentet fra. Så det er vel bare å følge en fram til punktet. også se der. Evt. sjekke at alle synlig jordkabler i motorrommet sitter fast.

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ta ut askebegeret, ta vekk "overdelen" mellom stereo`en og askebegeret. Sitter med en skrue i venstre hjørne nå du tar vekk det lille dekselet ved lighter uttaket.

Slik har du god tilgang til alle relè og dermed kan du løfte ut hele "skinnen" som relè og sikringer er festet til.

Snu denne "skinnen" rundt slik at De kommer til alle + og - punkter, ta å sjekk om at alle ledninger er festet godt i sine respektive kabelskofester.

Bruk ett mulitmeter og mål om det er god jord på alle - / jordpunkter.

Utifra det bør De kunne finne frem til hva som er galt. "Hovedjorden" går i "pølsen" med resten av kablene.

Lykke til, og ikke minst la oss få en tilbakemelding på hva De gjorde. Og om De fikk det til.

V_H

W_B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går hele det brettet ut da? Har vært der mange ganger, da jeg monterer anlegg for tiden. Men har ikke turt å trekke det lengre enn noen cm ut. Ser ut til å stoppe der. Kan prøve senere i kveld, og se om jeg får det lengre ut. Mulig det er en kabel som har hengt seg opp et sted baki der. Det er en god del kabler der somm jeg har lagt opp...

Men dersom du vet at den går helt ut, kan jeg jo se om jeg får min helt ut....

Mvh

Simon

Time will tell;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider