Gå til innhold

Skifte topp-pakkning?

Ranger emnet


RayBay

Anbefalte innlegg

Har du så lite peiling som det virker som tror jeg du skal overlate dette til noen som kan ...

 

 

Du må ta av toppen ( se på motoren der den går over fra å være grå til å være rust farget )

 

Eksosen må løsnes.

 

Dynamo av

 

Registereim må av ( med alt arbeidet det medfører )

 

alle slanger og ledninger til gasser og topp ( lettest å la gasseren henge på )

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Har ikke litt peiling :p

Ikke jeg som skal gjøre det, men bare lurte :p

 

Trodde du bare trengte å ta av register-reimen og toppen jeg, men va nok feil det :p

Har du noen bilder av motoren men navn på de ulike komponentene?

Jeg har noen bilder liggende, dette er en Gti 8V.

 

Dette bildet viser blokka med stempler.

blokk.jpg[/img]

 

Her er toppen, fortsatt med innsugsmanifoil (gråfarget) og eksosmanifoil (rustfarget), og første del av eksosanlegget.

topp_8v.jpg[/img]

 

Toppakninga var skikkelig gåen, og masse vann var kommet i oljen, dette er bilde av toppdekselet og all "guffa" som blir til av vann/olje damp.

guffe.jpg[/img]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk... Jeg tror kjølevesken min er komt inn der, siden den minker fort og det ligger et slags hvit belegg der hvor jeg fyller olje.

 

Men bør jeg ta ut hele motoren? Vil det lønne seg å skifte til en 1.8 motor?

Nå står det en 4-girs girkasse i. Bør man skifte den til 5, vis jeg går for en 1.8 motor ?

Audi 80

-VW Golf III VR6

-VW Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har netoppbyttet toppakning på 16V`en... er en PL. jeg har skjekket og er 100% sikker på at registeret er rett, og tenningen er rett.. men når jeg skal starte starter den bare i ca 2 sekunder, så stopper den igjen, om jeg gir den en liten bevegelse på gassen, dør den helt ut, er dette falskluft eller kan det være at bensinfilteret er tett? kondens? skal feilsøke mer idag, men lurte bare på om noen har vært bordi samme problemet? den gir ikke en feilmelding om temperatursensoren ikke er tilkoblet, venter på ny da ilkoblingen ble knekt.

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har netoppbyttet toppakning på 16V`en... er en PL. jeg har skjekket og er 100% sikker på at registeret er rett, og tenningen er rett.. men når jeg skal starte starter den bare i ca 2 sekunder, så stopper den igjen, om jeg gir den en liten bevegelse på gassen, dør den helt ut, er dette falskluft eller kan det være at bensinfilteret er tett? kondens? skal feilsøke mer idag, men lurte bare på om noen har vært bordi samme problemet? den gir ikke en feilmelding om temperatursensoren ikke er tilkoblet, venter på ny da ilkoblingen ble knekt.

 

ofte er det at et par av de vakuum slangene til og fra toppen som ikke er kobla riktig .. da går den ikke lenge!

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår