Gå til innhold

Golf III 1,9TDK

Ranger emnet

SjefsGriseBuve

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en VW Golf 1,9TDK.

Jeg har funnet meg en som jeg ble meget interresert i ved første øyekast, men jeg har noen spørsmål vedørende bilen jeg hadde håpet noen her kunne hjelpe meg med? :)

Det er en mørk blå metalikk (spes farge) 97mod Golf III 1,9TDK. Den har gått 149.000km, er hel og fin (noe småplukk som litt sprekker i grill, speil knekt, litt riper slitasje osv) Sånn som man må regne med når bilen ikke er ny.

Den er noe styla, bla sideskjørt, frontfanger, sideskjørt, m3 speil. Det er just senkesett, 15vinter alu og 17 sommer alu.

Er 84,- inkl omreg og årsavgift en ok pris for denne, eller er det litt mye?

Er det noe mulighet for trimming på denne bilen?

Takker for alle tilbakemeldinger jeg måtte få.. :)

Mvh

Kristian

97 VW Golf III 1,9TDK (Frontfanger, hekkskjørt, frontlykter, baklykter, grill, panserforlenger, m3 speil, sideskjørt, just senkesett, 17" felg)

92 Ford Sierra 2,0i (selges)

90 VW Corrado G60 (spiker)

92 Ford Scorpio 2,0i (spiker)

92 VW Golf II 1,6TD (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har funnet meg en som jeg ble meget interresert i ved første øyekast, men jeg har noen spørsmål vedørende bilen jeg hadde håpet noen her kunne hjelpe meg med? :)

Det er en mørk blå metalikk (spes farge) 97mod Golf III 1,9TDK. Den har gått 149.000km, er hel og fin (noe småplukk som litt sprekker i grill, speil knekt, litt riper slitasje osv) Sånn som man må regne med når bilen ikke er ny.

Den er noe styla, bla sideskjørt, frontfanger, sideskjørt, m3 speil. Det er just senkesett, 15vinter alu og 17 sommer alu.

Mvh

Kristian

Du kan jo montere åpent luftfilter, effektanlegg og intercooler. Med intercooler kan du justere om ladetrykket en del, må da også justere opp Diesel mengden og.

Snakk med Golf 3 GTD Special her på forumet han har montert intercooler og justert ladetrykk på diesel "flyet" sitt!

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Mvh

Kristian

Virker kanskje litt i overkant? 80 tusen høres rett ut da, så 84 er greit kanskje.

Kommer også litt ann på antal hk i den turbo diselen å da. Om det er den på 90 eller 110. Samma sylyndervolum, men forskjellig effekt. (mulig jeg blanner inn noe TDi greier her nå, men tror jeg har rett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke glemme at det er avgifter til rundt 8.000,- der da. så gir 76,- for bilen lissom. Justerbart senkesett er jo kostbart. Åssø er det mye snasen styling på bilen.. :) Ikke har den gått noe spes langt heller.. Det er jo diesel!

Så får jeg med 4 nye s dekk 205\17 lavprofil..

Kriz

97 VW Golf III 1,9TDK (Frontfanger, hekkskjørt, frontlykter, baklykter, grill, panserforlenger, m3 speil, sideskjørt, just senkesett, 17" felg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke glemme at det er avgifter til rundt 8.000,- der da. så gir 76,- for bilen lissom. Justerbart senkesett er jo kostbart. Åssø er det mye snasen styling på bilen.. :) Ikke har den gått noe spes langt heller.. Det er jo diesel!

Så får jeg med 4 nye s dekk 205\17 lavprofil..

Kriz

Vil ikke si at 84k er ille for en 97 modell tdk. Kommer jo seff an på hvordan historikken er, men hvis den er ok så go 4 it :)

1994 VW Golf TDK

2000 Yamaha Dragstar 1100

x 2006 Bombardier Outlander 800

x 2006 Bombardier Rally

x 1982 "Chewy" Corolla DX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har gått 149.000km og er servicehefte tom 127.500km. Så jeg tror bilen skal være tipp topp.. ;) Har allerde kjøpt bilen.. Hehe.. Legger ut noen bilder så fort jeg får den..!

Kriz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trimming og trimming, du vil få mer uta av den med å justere opp ladetrykk og diesel mengde, men det virker som dieselpumpa er mindre enn på 1,6 TDK motorene, for der klarer hvertfall pumpa å levere så svart røyken står og clutchen slurer. Kjører min på rundt 1,0-1,15 i trykk på turboen og har stilt pumpa på maks, etter det jeg har skjønt, ar en liten TDK helt her oppe som skal se på pumpa mi en dag, for å se om det er mulig å tyne litt mer ut av den.

Tipper jeg har ca rundt 90-100HK i bilen nå, men det er betraktelig mer dreiemoment i den, men noen GTi killer er det ikke. :titties:

Men etter det jeg har hørt og skjønt klarte de å tyne mer ut av 1,6TDK motoren enn 1,9n, merkelig nok.

Men jeg vil anbefalle deg å montere en IC, visst det ikke er, man er da på den trygge siden, er ikke sikket det er nødvendig, men en forsåvidt billig innvestering kontra å rase motoren.

23.jpg

CIMG1451.jpg

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Trimming og trimming, du vil få mer uta av den med å justere opp ladetrykk og diesel mengde, men det virker som dieselpumpa er mindre enn på 1,6 TDK motorene, for der klarer hvertfall pumpa å levere så svart røyken står og clutchen slurer. Kjører min på rundt 1,0-1,15 i trykk på turboen og har stilt pumpa på maks, etter det jeg har skjønt, ar en liten TDK helt her oppe som skal se på pumpa mi en dag, for å se om det er mulig å tyne litt mer ut av den.

Tipper jeg har ca rundt 90-100HK i bilen nå, men det er betraktelig mer dreiemoment i den, men noen GTi killer er det ikke. :titties:

Men etter det jeg har hørt og skjønt klarte de å tyne mer ut av 1,6TDK motoren enn 1,9n, merkelig nok.

Men jeg vil anbefalle deg å montere en IC, visst det ikke er, man er da på den trygge siden, er ikke sikket det er nødvendig, men en forsåvidt billig innvestering kontra å rase motoren.

23.jpg

CIMG1451.jpg

hmm! første gang jeg ser du har like lykter som meg.. hehe :D sliter du også med fukt i de eller?

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm! første gang jeg ser du har like lykter som meg.. hehe :D sliter du også med fukt i de eller?

Hadde fukt men klaget til autospar og fikk tilsendt ny uten problemer.

Mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fukt av og til i den ene lykta.. men har glemt å klaga.. så.. hehe litt forsent nå tenker jeg

Det du kan prøve å gjøre, er å ta av dekslet på lykta. La fulllyset stå på litt og sette på dekslet igjen etterpå for å drive ut eventuell fukt/tørke :)

Funka som bare det med mine.. Selv om jeg også fikk bytta inn ene lykta pga det. :D

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kan prøve å gjøre, er å ta av dekslet på lykta. La fulllyset stå på litt og sette på dekslet igjen etterpå for å drive ut eventuell fukt/tørke :)

Funka som bare det med mine.. Selv om jeg også fikk bytta inn ene lykta pga det. :D

jeg er ikke teknisk annlagt til slik! hehe

-- 93 200sx S13 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smøre på silikon rundt lykta hadde kanskje vært en idé? :rolleyes:

viser til mitt forrige innlegg.. :D hehe

har ikke vært så ille nå i det siste, men når det har vært kaldt ute så har det vært dugg inni den ene.. :s

-- 93 200sx S13 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider