Gå til innhold

531 topp

Ranger emnet

NilsR

Anbefalte innlegg

stoppstopp STOPP! Ikke gjør som meg, og kjøp en 631 topp. Jeg gjorde det, fordi jeg ikke så godt nok etter, og trodde det var en 531. Det var 1500 rett ut vinduet ;)

631 toppen er veldig spesiell, den har ikke forbrenningsrom. Forbrenningsrommet er flyttet ned i stempelet. Teorien bak dette er at man vil få større radius i innsuget og dermed bedre flow...noen rallycross biler bruker faktisk denne toppen med godt resultat.

Men for vanlige dødelige er den ikke brukbar...hvis du slenger den på en vanlig 230, vil du ende med 20:1 i kompresjon eller noe sånt...sikkert fint for dieseldrift!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men åssen er det hos feks SPM, KG Trimning osv... der står det at de bearbeider topper osv... så har de også denne setningen "UTBYTES eller + nytt ämne"

menes det at du enten leverer en topp,eller at du kan kjøpe en ny av de?

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men åssen er det hos feks SPM, KG Trimning osv... der står det at de bearbeider topper osv... så har de også denne setningen "UTBYTES eller + nytt ämne"

menes det at du enten leverer en topp,eller at du kan kjøpe en ny av de?

Utbytes lever gammel topp du har,

+nytt ämne, betal litt mer for ny topp.....

Race, kjør forbi da vel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utbytes lever gammel topp du har,

+nytt ämne, betal litt mer for ny topp.....

ok...så da har det ikke en dritt å si om man leverer inn feks. en 403topp eller en 531? sia den blir bearbeidet slik man ønsker?

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vel levere inn samme typen som du henter ut tror jeg, pga. det er ikke helt som ved kjøp av nye bremsecalipere.

Ellers, hvordan er det med levering av bremsecalipere?

Kan jeg levere de hos volvo og få pant?

Eller er det mulig å få solgt calipere til solide skiver?

Jeg har plugget hullene og stempler sitter ikke fast.

De er ellers lakket litt med motorlakk (røde).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...men er det noe forskjell i godset osv. på en dritt topp og en 531? eller kan man likegjerne bruke en dritt topp som man "fresher" opp maks...eller får man bedre ytelse med en 531? med freshing mener jeg følgende, store ventiler,seter,proting,planing,fresing av forbrenningsrom etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sten parner 531 topp med maksa det meste...

Fordelen er visst trangere kjølekanaler som betyr at man kan plane ned 6-7mm uetn at det gjør noe. Dette er gjort på min, og så er det frest opp et mye mere ideelt squishkammer i toppen igjen. Ulempen er at det blir ventilras hvis regreima skulle ryke:(

IMG_1307.JPG

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider