Gå til innhold

Biltema bremseskiver?

Ranger emnet

El_diablo

Anbefalte innlegg

Tenker å bytte skivene mine og lurte litt på om det er så stor forskjell på skivene? Orginale koster 1750 og 1300 til bilen min, men biltema skal bare ha 290. Er det bare drit, eller funker det? Vil ikke høre folk som sier "biltema er bare drit" eller "Bremseklossene er dårlige" Skal ikke ha biltema klosser, eventuelt bare skiver. Jeg vil høre meninger fra folk som faktisk har prøvd skivene selv...

Vurderer å levere de inn å få frest hull og sliss i dem også...

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg fant en butikk i Bergen som solgte Brembo for 550 kr paret... Men saken er at jeg snakket med en som mente at det var samme greiene om jeg kjøpte orginale, Brembo eller biltema. Han sa at de var laget på samme lest. Han sa også at Brembo skivene bare solgte på navnet og at de ikke var så mye bedre.

Så derfor vil jeg gjerne vite om det er tilfellet... De orginale skivene skal ikke være så bra har jeg hørt. Men nå har jeg ikke hatt bilen så lenge at jeg har fått testet det da...

Jegf har ikke lyst til å kjøpe drit, men gidder ikke å betale for mye hvis jeg kan slippe billig unna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at Biltema selger dårlige bildeler er feil.

Det er bevist flere ganger at de holde samme kvalitet, og tilogmed kommer fra samme fabrikk som andre uoriginale deler som selges alle andre steder.

Eneste er at Biltema dropper alle mellomledd og kan senke prisene, og dermed tror folk det er dårlig. :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke rart biltema selger deler når det koster 20-40% av det orginale deler gjør, men så er det mye dritt der og. Bremseklossene jeg kjøpte fra biltema støva noe voldsomt og det føltes ut som de var laget av tyggegummi. Biltema må følge en hvis standard på delene de selger, men den standarden tillater 30% avvik. Å spare penger på bremser kan fort bli dyrt ;) , sett flere tester av uorginale bremseklosser og de er mye dårligere enn orginale.

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har både skiver og klosser farmme fra biltema på bilen min..! Kosta meg 980 kr tror jeg. De har fungert mye bedre en de orginale jeg kjøpte hos Ford. Så jeg vet ikke jeg. Neppe noen forskjell bare billigere. Min erfaring

Mercedes Vito 110 CDI

Bilen

Crossern Suzuki 250 RMZ

Hvis en jente skal vise seg fra sin beste side, må hun ikke sitte på den..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har biltema skiver bak på saaben med klosser og foran på merca er det skiver/klosser fra biltema..har enda ikke hatt nevneverdig problemer med dem og jeg kjører vel ca 30k km i året...

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig fristende å prøve skivene da. Har snakket med en del utenfor forumet også som kan anbefale bremsene og klossene.

Var oppe å demonterte for å sjekket litt. Klossene jeg hadde passer ikke, så jeg må han nye der også. Noen som vet om klossene de selger på biltema er komplett alle bremsene foran, eller er det et sett pr bremse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider