Gå til innhold

'92 passat med høyt bensinforbruk

Ranger emnet

speedfile

Anbefalte innlegg

Jeg har en 92 modell passat som til vanlig kjøring (stort sett fine veier og 70 sone), bruker i gjennomsnitt 1,4 liter på mila. Da kjører jeg ganske så fint.

Litt om bilens historikk/litt info:

-Pluggene har akkurat den fargen de skal ha, iallefall ikke sota. (NGK 6 plugg)

-Motoren er en 2.0E, det sto tidligere i en 1.8, men pga havari ble den skiftet. Forgasseren som står på den nye motoren stammer fra 1.8 litern.

-Bilen drar helt fint, fjusker ikke.

-Temperaturen under kjøring ligger på ca 90

-Før motorbyttet brukte den ca 0.8 på blanda kjøring.

-Ikke jeg som byttet motoren, men ifølge han som gjorde det ble ikke noe justert på forgasseren.

Noen som har vært borti noe lignende? eller som kan prøve å resonere seg fram til hva problemet kan være?

1996 BMW 520i

x 1992 VW Passat stv

x 1984 Opel Senator 3.0E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den pakningen(membran) som sitter under gassern pleier å gå føyken,

når motoren går så ta å dytt osv litt på gasseren, og jeg anntar at du skjønner selv om den er gåen ;)

var forresten en med en golf innom jobben igår som lurte på om vi kunne justere gassern hans, for det første var fronten trykka inn og fangeren lå på bakken forran, for det andre når jeg skulle kjøre bilen inn så syntes jeg den virka så rar, ville ikke gå hvis jeg ikke gav mye gass, så jeg "popper hooden" tar tak i gassern og kan faktisk løfte den opp og leke med den :P (må si at jeg lo godt da ja :),)

nevner dette pga det er jo samme type motor. så dette er jo egenlgi bare et eksempel. grunnen til at det kan gå så lenge er at når man starter så suger gasseren seg fast. men han hadde sikkert fått flytta den litt når han kjørte oppå autovernet ellerno.. den går selvfølgelig dårlig når den pakningen er ødelagt men uvitene folk legger ikke alltid merke til sånt.

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider