pahf Skrevet Februar 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2003 Spekulerer på to ting. 1.er det normalt at autosjokken skal gi mellom 2300-3000 i rpm når det er ca -7 -10 ute?for den får et utrolig høyt turtall noen ganger. Og det syns jeg virker litt vel drygt. 2.noen ganger når det brått har skiftet mellom drastiske værforhold fks kaldt til varmt,sol til regn. så begynner den å hoste,mistar turtall til 0 og kveles når jeg trykker på klutchen,må gi full pinne får å ta løst i første giret. Da dette skjer hjelper det noen ganger å stoppe bilen i 30min el mer.men noen ganger ikke. noen som har noen ide om hva dette kan være?har gitt opp madsen som verksted,så nå spør jeg dere :) virker faktisk som hobby entusiastene har mer peil enn autoriserte fagforhandlere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VeeDub Skrevet Februar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2003 Jeg er ikke noe motor geni, men kan jo være den berømte 'tomgangregulatoren', lest mye på vortex om folk som har lignende problemer og de får altid svar på at det er den som er feilen. De sier du kan bruke 'carb cleaner' å rense den med...? Men er ikke sikker, du får sikkert noen klokere svar i morgen :P Siter FORZA MOTORSPORT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet Februar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2003 Originally posted by pahf så begynner den å hoste,mistar turtall til 0 og kveles når jeg trykker på klutchen,må gi full pinne får å ta løst i første giret. Da dette skjer hjelper det noen ganger å stoppe bilen i 30min el mer.men noen ganger ikke. hmm..høres ut som om det har vært en lite forgasser frysing på gang med tanke på det siste der du sa... da fryser forgasseren, skjer gjerne når det er veldig i temp. skifte ute (fuktig luft) som da fryser. da stopper bilen, begynner å hoste, sote og sånn.. da stopper bilen enten av seg selv, eller så stopper du og da kommer varmen fra motoren og tiner opp gasseren! da starter den etter en liten stund! har du prøvd kondensfjærner i bensinen? hadde/har noe al`a samme problemet med min! stillt Co`n og tenning, bytta no dele greier på forgasser. og nå går den som gull..foreløbig :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet Februar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2003 Går ut i fra at du har 2E2 gassern? Du skrev ikke no om det så regner med at du har den jeg :) Den har jeg og, og den begynner og irritere meg no jævli.. har hatt en god del forgasser problemer. Det med at den går fort lenge skylder veld vokstermostaten eller noe, for dårlig gjennomstrøming av vann så alle delene i forgassern ikke blir varme nok og senker turtallet.. har hatt det på min også.. Jeg har byttet en god del 3 gasser nå (kun gått 27 tusen fra en gammel audi 80 b2 som ble vraket tidelig etter en kolisjon ) JEg ville prøvde og kjenne på de forskjellige slangene på forgassern skal prøve å få tatt et bilde i helga ell no så kan jeg vise deg på det :) Jeg byttet også o-ring i insugs manifolden for kjøle veska går jo gjennom der.. og den blir ødelagt etter hvert, var kurrant på passaten (trengte spesial verktøy) verre på golf for der sitt jo insuget mot kupeen (hos meg står det mot venstra.. ) Hvis du har sånn "mekke" bok så står det nok noe hjelpende der. Det andre du sier har ikke jeg vært bort i heldig vis.. har vært borti at den er vrien og må ha mye gass men da har det bare vært en liten sprekk i en slange og sånn smått. Men hvis jeg var deg så ville jeg sjekka litt av hvert e, panka litt start gass på slanger (PS hvis du en gang ska sjekke litt så sjekk ledningen til bremse forsterkern, den er vrien.. hehe både på min bil og delbilen rauk den på samme sted og du ser det ikke i det hele tatt! Falsk luft kan også forekomme av flens pakning mellom gasser og insugs manifold. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Februar 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2003 tror nok det er noe i det du sier vwgolf,for det kan stemme,etter en stund så går det bra, har betalt mellom 2-4k på madsen for å fixa dette,men funka ikke,så kan du ikke finne ut hva slags deler du har skifta,for det møkkaverkstedet setter jeg ikke min fot igjen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Februar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2003 kan fikse den for deg hvis du kommer til kr.sand:P 1: ja det er normalt at den ligger på 2300-3000 på tomgang ved kaldt vær.ligger en motstand som forandres av temperaturen som igjen bestemmer tomgangsturatallet. det at den går som ei lynhore når det blir brått omslag kan ligge i tenninga.sjekk fordelerlokket/plugger pluggkabler om de er i god stand,har selv en passat med 2e2 gasser. ved sjikkelig klamt vær får jeg fukt i fordelerlokket og bilen går som en dass hvis den vill starte da;P. kan være den får litt feil blanding,ha kondens fjerner i tanken. eller er det et par ting du kan sjekke på gasseren.Det er 2 vakuumklokker du kan sjekke på gasseren. en svær rund en og en liten en med et stag på. ta disse to av. blend igjen den ene tilkoplingsstussen og bruk ei vakuumpumpe til å pumpe oppp undertrykk/overtrykk hvis ikke den trekker til seg stanga så er den gåen.dette gjelder for den andre au. hvis disse delene er gåne er det ingen vits i å kjøpe nye deler,disse er fryktelig dyre.kjøp deg heller en brukt gasser til 500. Lykke til,håper jeg har vært til hjelp. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet Februar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2003 bytta vokstermostaten tror jeg..den som har med vann og gjøre på gasseren (en grå/sølv del som sitter mot topplokket med to slanger på) Fikk Chris til å hjelpe meg med den slags! han har jo greie på det så... :) så nå sliter jeg ikke med nedsoting, juksing og den slags lenger! gikk iafall glimrende idag! råder deg til å prøve det samme, hvis den ikke er bytta, min var iafall ødlagt! koster 631,- på Møller tror jeg! men kan jo ikke garantere deg at det er det samme greine med din da, men skulle anta det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Februar 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2003 Er det noen av dere som plages noe inni h***** m at det fryser på inni bilen? fryser nesten ingen ting i utenpå.men inni er det et rent mareritt. har sjekka for fukt,men finner det ingen plasser.og der d var har jeg fått det opptørka,men gir seg ikke gitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rieger- Skrevet Februar 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2003 Har samme problemet :mad: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trønderbird Skrevet Februar 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2003 Hei, Til dere som har problem med at det fryser på innsiden av ruta: VASK den godt (på innsiden), Om ruta er full av fett og faen, fryser det med en gang. Bruk gjerne sånn universal sprutegutt, som man bruker på baderomsspeil. DET Hjelper. Hold også bilen ren og fri for søppel inni, Mer søppel, mer IS. Angående startsproblemer på VW: Jeg hjalp en venn igår med en VW Jetta, 1.8 forgasser. Jettaen var helt død!! ville ikke starte. - Gå over fordelerlokket, puss bort eventuellt irr på rotor og de små pinnene inne i lokket. -Gjør rein pluggene. Om de er veldig fuktige: Dra motoren noen ganger på starteren uten pluggene skrudd i, for å få ut litt av bensinen i sylinderene. Skru ting på plass, gjerne med litt wd-40 eller CRC i Tennplugghettene og fordeleren. Jettaen startet, men den gikk også på ca 2000 rpm på tomgang, noe jeg tror skyltes kulden -8c' på kolbotn i går kveld. Lykke til alle sammen! Siter - 66 volvo amazon - 87 volvo 240 GLE - 84 lada 2107 (bygges om med cosworth maskin :-) - 78 opel rekord Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet Februar 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2003 Originally posted by pahf Er det noen av dere som plages noe inni h***** m at det fryser på inni bilen? fryser nesten ingen ting i utenpå.men inni er det et rent mareritt. har sjekka for fukt,men finner det ingen plasser.og der d var har jeg fått det opptørka,men gir seg ikke gitt. sliter ikke med det..bilen står inne i 25+ grader :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf2 Skrevet Februar 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2003 Jeg har problemer med 1.6 literen min. Når jeg skal dra ut på lang tur med golfen så går den første halvtimen smertefritt, men når jeg har passert denne halvtimen begynner motoren å fuske. Bilen vil liksom ikke dra og dette blir bare værre og værre. Når jeg trykker inn clutchen og gir gass vil den ikke øke noe særlig på turtallet. Da er det bare å stoppe på nærmeste rasteplass og ta et fem minutt. Da blir den helt fin igjen og jeg kan kjøre en halv time til før det samme skjer igjen:D:D:D Dette skjer både på sommeren og på vinteren. Har ikke gjordt noen innsats på å løse mysteriet. Noen som har peiling på hva som feiler den kjære golfen min. Det som er litt rart er at Avwe hadde akkurat presis samme problem på 1.6 literen sin før han stappet inn 16v'n. Ganske komisk når jeg har med passasjerer, "Nå golfen ha en liten pust i bakken" har sett flere bekymrede blikk i baksetet:D:D:D:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris Skrevet Februar 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2003 Det er vel noe galt med motoren når den blir skikkelig varm da. Nå har ikke jeg så god peiling på forgasser-motorer, men det kan vel være noe galt med choken. Hvis du er interessert så har jeg Haynes manualen til Golf2 til salgs. Der står det en hel del gode råd... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf2 Skrevet Februar 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2003 Originally posted by kris Det er vel noe galt med motoren når den blir skikkelig varm da. Nå har ikke jeg så god peiling på forgasser-motorer, men det kan vel være noe galt med choken. Hvis du er interessert så har jeg Haynes manualen til Golf2 til salgs. Der står det en hel del gode råd... Var den til meg???? Har Haynes manualen liggende et sted så jeg trenger ikke flere:D:D Jeg har som sagt ikke lagt ned noe tid og bestrevelser for å finne problemet, men føler på meg at det heller kan være noe med tenningen. Har egentlig mye annet snacks å fikse på golfen før jeg begynner med slikt. Motoren har gått langt også så det er vel snart på tide å bytte uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.