Gå til innhold

trimming


1.8t quattro

Anbefalte innlegg

Vet ikke kor sterk 1,5l motoren er men 1,6 og 1,8 tåler sykt mye juling.

 

Har sett en 1,8 intregal motor som ladda 1.1bar med orginal innmat, leverte over 400hk.

 

Men prøv og søk litt i usa dem ligger langt forran alle andre når det er honda med i bilde.

Der går jo crxan på under 10sek på 402m.

 

Men honda har sterke motorer, men vis ikke blandingsforholde og tenning stemmer så går det galt.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da ingen Honda motorer, inkludert 1.5, 1.6 og 1.8 literen som tåler "sykt" mye når det gjelder turbokonvertering og orginale stempler råder. Hvor du har fått det fra skulle jeg likt og visst... 1.5 liter motoren er det bortkastet og bruke penger på, bytt heller motor til en b16 (civic vti) eller b18 (integra type-r) Så har du plutselig mye mer hk enn du noen gang hadde klart og få ut av en 1.5 liter og du har i tillegg ett mye større potensiale for videre trimming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da ingen Honda motorer, inkludert 1.5, 1.6 og 1.8 literen som tåler "sykt" mye når det gjelder turbokonvertering og orginale stempler råder. Hvor du har fått det fra skulle jeg likt og visst... 1.5 liter motoren er det bortkastet og bruke penger på, bytt heller motor til en b16 (civic vti) eller b18 (integra type-r) Så har du plutselig mye mer hk enn du noen gang hadde klart og få ut av en 1.5 liter og du har i tillegg ett mye større potensiale for videre trimming.

 

Den intregal motoren med over 400hk har vært om i bilsport, turbo og kompressor. laddet 1,1bar med orginal innmat og hadde 480hk trur æ det var.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den intregal motoren med over 400hk har vært om i bilsport, turbo og kompressor. laddet 1,1bar med orginal innmat og hadde 480hk trur æ det var.

Du beviser jo hvor mye du kan om Honda når du skriver integral når det faktisk heter Integra da... Og ja, selvfølgelig er det mulig og gjøre det du skriver der, men hvor lenge tror du da det går? Kan garantere deg at det ikke blir lenge... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva kan man ta ut av en 1.5 liters motor med original innmat før det begynner og skje skumle ting :) hk og ladetrykk

 

Heisann...

 

Ville ikke gått over 170-180hk p den motoren....!

Rådene er særdeles svake på D-serie motorene...

Holder til oppunder 200hk..maks..

Dessuten er de ikke noe særlige å varve motoren høyt på ...

Maks 7500rpm...!!!

Dessuten ville det blitt dyrt å få en sånn en motor til å holde...

må tunes med noen form for datasprut/tenningmodul.. og helst tunes på

rullende landevei...!

 

Ville heller gått for en B-serie motor... fks en CRV motor...! :)

Ta den fra 1999-2001.. de har 147hk orginalt.. og MASSER av moment..!

Det som er litt slit med dette bygget er at man må bruke kassa fra B16

eller B18 motorene... og de er det ikke så mange av rundtomkring her i scandinavia..! .(

Med litt bytte av eksos og innsug på de motorene så er du fort oppe i 160hk+..

 

mvh Tor E.

TTVTEC

(Thorsteinsen Turbo Vtec)

Bottles are for babies...real men get Blown!!!

 

1999 Honda Civic Si.... Leketøy

1999 Honda Civic 1.4 is.... Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk For Svar .en Kamerat Mente At Den Motoren Klarte 300 Med Original Innmat Og Det HØrtes Mye Ut

 

Hepp..

 

NOT... hehe...

B16/B18 Motorene tåler det med en bra tuning/mapping!

IKKE D-serie motorene....!

 

Mvh Tor E

TTVTEC

Bottles are for babies...real men get Blown!!!

 

1999 Honda Civic Si.... Leketøy

1999 Honda Civic 1.4 is.... Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår