Gå til innhold

here goes...

Ranger emnet

DaButcher

Anbefalte innlegg

Jaja, da fikk jeg mitt nye stabstag i posten :-)

24mm 264 frontstag, med polyurethane foringer!

Kjøpte det fra http://www.bcb.no

(nytt)

Vet ikke om jeg klarer å vente til søndag (på søndag kan ejg låne verkstedsbukk), så jeg legger meg kanskje under bilen for å prøve å bytte der.. hehe.. klarte å ta av mellomaksel, bytte mellomaksel-lageret, montere mellomaksel igjen, uten bukk!! så det bør vel gå fint, håper jeg :p

skal se om jeg får tatt noen bilder også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøk 1:

direkte montering med orginale fester, bøyd litt med hammer

resultat:

dårlig

forsøk 2:

sagde 2-3mm av foring, bøyde litt på kanten med hammer

resultat:

bra

pass på å få med fester for kraftige stabstaget.

jeg skulle få med, men bcb glemte å sende de!

bilder kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lure faktisk på om eg har samme staget på min 264, ligner vertfall veldi mykje..var vertfall ikkje samme som dei orginale som er på 240.

hjelper de mykje på me de staget du kjøpte?

det finnes en 19mm til 264 også!

alle 260 stag har samme form (pga bunnpanne).

Jeg vet at IPD stag er rimeligere, men de passer ikke mot 960 motoren som forhåpentligvis snart finner seg veien frem til motorrommet mitt!

Glemte å si:

Den er JÆVLIG mye bedre å kjøre nå!

fant forresten en gåen foring, så ejg tror jeg bytter en del foringer til superflex..

*glede seg til lønning neste uke, slik at jeg kan bestille flere superflex foringer*

2300kr gav jeg, med rabatt.. (inkl frakt og foringer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

*opp*

Jeg kan nå legge til at jeg har følgende for salg:

* stag som går fra bærearm og fester stabstaget (i endene).

* nye foringer til det staget (alle 6 foringene, hvor to er på hylser (nedre))

pris: bud

ps. stag er brukt, men foringer er ubrukt og ikke pakket ut av orginal emballasje.

De nedre foringene på hylse, kostet vel 122kr stk mener jeg (kjøpte de forrige helg), mens jeg er usikker på de øvre foringene sin pris..

Mener volvo skal ha 222kr per nedre foring, men jeg gav 122kr elns på cdcardic.

mao. total nypris:

122 * 2 = 244 for nedre foringer

x * 2 = 2x for øvre foringer

Jeg vet som sagt ikke pris på de øvre, men ønsker bud for total pakke.

Ps. alle foringene er *nye* og *ubrukte*.

Om du må bytte en av de foringene, hvorfor ikke bytte alle?

--

kan gjerne byttes i annet av volvodeler, om noen har noe jeg trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble bilen mere stabil dA????

Bilen blir helt anderledes!

Den er tilogmed hardere bak nå, når jeg trykker på et hjørne.

Når jeg skulle bytte dekk bak, jekket jeg opp hele siden, ved å jekke bare på bakre jekkepunkt.

bilen er senket bak, men ikke fremme!

jeg jekkket da bare bilen så mye opp at bakre hjul såvidt løftet seg fra bakken og da løftet den fremre hjulet også.

Det var med en dårlig foring også, men nå har jeg byttet 6 foringer i dag og 2 foringer ved montering.. Når jeg får den senket, skal jeg bytte fjærbeinslager, etc. også.

Skal med tiden ha meg et IPD stag til bak, men har ikke bestemt meg for om jeg skal ha 25mm eller 23/24mm.. Det spørs litt..

Om ejg har kraftigere bak, slipper den lettere bak..

men den henger som fan!

Den er helt anderledes i svinger nå.

Gleder meg så sykt til jeg får senket den fremme og får i ny motor.

Avventer bare bakakselen som volvohuggeren lovte å skaffe meg, så kan ombyggingen begynne!! :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ka bu bettalte for staget da? alt i alt?

264 staget kostet vel 2300kr, da med to polyurethane-foringer.

(inkl volvo power team klubbrabatt på 7%).

Det er 24mm 264 stag..(bestillingsvare).

Så gav jeg 729kr for nye foringer med nye stag som går fra bærearm til stabilisatorstag.. (4 x superflex, 2 x orginal-type). (inkl rabatter)

Kjøpte også 2 x orginal-type foringer, samt jeg fikk med 4 x orginal-type av øvre type. mao. har jeg et kompeltt sett med stag som går fra bærearm til stabstag, med nye foringer. (orginal type foring, dvs. vanlig gummi).

stagene er brukte, men foringer er nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme staget koster 1795,- inkl mva hos Pedersens Racing...

Ja, sannelig..

Der er det en del hundre kr å spare..

Husk at du må plusse på frakt..

Vet ikke hvor mye frakten utgjorde jeg, kanskje den må betales ekstra, pga lengden?

Vektmessig, bør den vel gå under 107kr norgespakke, som egenemballert, men kanskje det er tillegg pga formen av pakken.

blir uansett noen hundre kr billigere ja..

Ellers: rollaboy eller hva du het:

Jeg kunne kjøpt IPD stag, på 25mm, om Ikke jeg skulle hatt nedi 960 motoren.

Det som er med 960 motoren, er at for å få klarering med bunnpanne vs. stabstag, må jeg ha stag fra 260. Det var derfor jeg måtte kjøpe det noe dyrere staget.

Du må ikke ha større stag nei, for å montere polyurethane foringer, men:

stivere stag = mindre krengning

Du vil merke at bilen blir noe helt annet å kjøre!

Den er så deilig i svinger nå! Gleder meg sykt til å teste den etter jeg har fått senket fremme også..

Nåværende oppsett:

Dekk: 225/45-ZR17 på eiker Polaris 17x7.5

Stag fremme: 264 24mm stag, samtlige foringer er i polyurethane, der det kan skaffes.

Stag bak: Orginalt

Fjærer og dempere fremme: Orginalt

Fjærer og dempere bak: Lesjöfors 45mm + gule koni sport, på hardest instilling.

Har fjærer og dempere til fremme også, men jeg skal bygge om til servo etter motorbytte.. Gidder ikke ta unødvendigt med hjulstillinger.

en ting bør man være obs på:

Ved montering av 264 stag, går staget mer ut mot hjulene, som kan gi "kollisjon", med brede dekk!

Det kan derfor føre til at man trenger spacers også, for å få godkjent den dekkdimmensjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

butcher: jeg har et par orginale volvo 25mm bakre stag liggende vis du er intressert, ble kun levert på 242gt..

Ja, sannelig..

Der er det en del hundre kr å spare..

Husk at du må plusse på frakt..

Vet ikke hvor mye frakten utgjorde jeg, kanskje den må betales ekstra, pga lengden?

Vektmessig, bør den vel gå under 107kr norgespakke, som egenemballert, men kanskje det er tillegg pga formen av pakken.

blir uansett noen hundre kr billigere ja..

Ellers: rollaboy eller hva du het:

Jeg kunne kjøpt IPD stag, på 25mm, om Ikke jeg skulle hatt nedi 960 motoren.

Det som er med 960 motoren, er at for å få klarering med bunnpanne vs. stabstag, må jeg ha stag fra 260. Det var derfor jeg måtte kjøpe det noe dyrere staget.

Du må ikke ha større stag nei, for å montere polyurethane foringer, men:

stivere stag = mindre krengning

Du vil merke at bilen blir noe helt annet å kjøre!

Den er så deilig i svinger nå! Gleder meg sykt til å teste den etter jeg har fått senket fremme også..

Nåværende oppsett:

Dekk: 225/45-ZR17 på eiker Polaris 17x7.5

Stag fremme: 264 24mm stag, samtlige foringer er i polyurethane, der det kan skaffes.

Stag bak: Orginalt

Fjærer og dempere fremme: Orginalt

Fjærer og dempere bak: Lesjöfors 45mm + gule koni sport, på hardest instilling.

Har fjærer og dempere til fremme også, men jeg skal bygge om til servo etter motorbytte.. Gidder ikke ta unødvendigt med hjulstillinger.

en ting bør man være obs på:

Ved montering av 264 stag, går staget mer ut mot hjulene, som kan gi "kollisjon", med brede dekk!

Det kan derfor føre til at man trenger spacers også, for å få godkjent den dekkdimmensjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider