Gå til innhold

here goes...

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

butcher: jeg har et par orginale volvo 25mm bakre stag liggende vis du er intressert, ble kun levert på 242gt..

 

Hmm, det høres bra ut!

Hvor mye cash tenkte du deg for bakre staget?

 

Jeg ser http://www.lysakerbil.no tar ~~3000kr for et sett med 25/25 IPD stag (nye) til 240. (inkl polyurethane foringer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, skal ha nye stabstag, og nye foringer all over hele kjerra. de som er der er orginale og hat stått på siden '81.. gått under 140 000km men ikke bra å vere for lite brukt heller... :D

 

med senkesett, superflex foringer ellerno, justerbart pannhardstag, r-sportdempere (samt avstivningstag mellom støtdempertårn og torpedovegg) så skulle kjerra mi henge greit på veien :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke klar over det nei :p men satser på at bilen min blir den stiveste 242'en i mils omkrets :D

 

skal ikkje kjøre på gårdsvei, men mye veier med god asfalt.. å så no dårlig asfalt innimellom men det får bare vere.. skulle likt å prøvekjørt en bil med noe oppgradert understell før jeg bestemte meg da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er så jævlig mye bedre å kjøre med!!

De svingene der man vanligvis føler at man velter i 50, klarer man plutselig å kjøre som go-cart i 60.

 

Feks. en sving som er ca. 90 grader..

fartsgrensen er 50km/t.. De fleste biler må ned i 40, og da krenger de også ganske mye.

 

Den går lett i 50km/t nå, uten nevneverdig krengning.

Jeg har superflex foringer rundtom fremme nå, men orginale dempere og fjærer.

Bak har jeg orginale stag, orginale foringer, men gule koni sport på hardest instilling + lesjöfors 45mm senkefjærer.

 

Dekkene er 225/45-ZR17..

 

Det henger som fan!!

Kunne dog tenkt meg litt mer guffe på bremsepedalen

 

ellers:

Har hørt at man egentlig skal senke bak, kjøre stive fjærer og dempere bak, men tynnt stag.

 

vet dog ikke hvilket "oppsett" det er idèellt for.

Jeg vil ha en bil som henger bra på asfalt, men samtidig skal kunne gå ann å kjøre på grusveier og humpete vei.

 

må ellers si at dekkdimmensjonen min er litt jalla når det er asfaltkanter, o.l. da kunne man kanskje ønske seg mer enn 10.2cm med dekk-kant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår