Mambo Skrevet Mars 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2005 mange kronsjer skal du ha for det da? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 butcher: jeg har et par orginale volvo 25mm bakre stag liggende vis du er intressert, ble kun levert på 242gt.. Hmm, det høres bra ut! Hvor mye cash tenkte du deg for bakre staget? Jeg ser http://www.lysakerbil.no tar ~~3000kr for et sett med 25/25 IPD stag (nye) til 240. (inkl polyurethane foringer) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 er jo egentlig fremre staget som teller mest da.. men 25mm forran og 17mm bak er ikke noe triks ;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 jeg har notert ned settet med 25mm foran og 25mm bak. det skal jeg kjøpe :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 husk foringer.. koster vel tilsammen litt i underkant av 4000 for alle sammen ;) alle foringer.. forstilling bakstilling Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 ja, skal ha nye stabstag, og nye foringer all over hele kjerra. de som er der er orginale og hat stått på siden '81.. gått under 140 000km men ikke bra å vere for lite brukt heller... :D med senkesett, superflex foringer ellerno, justerbart pannhardstag, r-sportdempere (samt avstivningstag mellom støtdempertårn og torpedovegg) så skulle kjerra mi henge greit på veien :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 du får sveise inn et stag bak også da. mellom hjulbuene.. da snakker vi ;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 ja, rett bak bakseteryggen mener du? gidder ikke fylle bilen med rør. men rør som ikke er i veien for noe går bra da. skal jo faktisk kjøre mye på humpete og jævlige veier så kan jo gjerne gi etter litt ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 haha.. du skal ha 25mm stabstag foran og bak sier du.. er du virkelig klar over hvor stiv bilen bli av det eller? :P hehe er HELT rått :P så litt fra eller til er ikke farlig :D sveis inn en rett bak sete ryggen også :D hehe Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 er ikke klar over det nei :p men satser på at bilen min blir den stiveste 242'en i mils omkrets :D skal ikkje kjøre på gårdsvei, men mye veier med god asfalt.. å så no dårlig asfalt innimellom men det får bare vere.. skulle likt å prøvekjørt en bil med noe oppgradert understell før jeg bestemte meg da ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 Helt konge med stiv bil..:D En på jobb har en VOC 242...den er veldi stiv, og er helt KONGE:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 Ja, det er så jævlig mye bedre å kjøre med!! De svingene der man vanligvis føler at man velter i 50, klarer man plutselig å kjøre som go-cart i 60. Feks. en sving som er ca. 90 grader.. fartsgrensen er 50km/t.. De fleste biler må ned i 40, og da krenger de også ganske mye. Den går lett i 50km/t nå, uten nevneverdig krengning. Jeg har superflex foringer rundtom fremme nå, men orginale dempere og fjærer. Bak har jeg orginale stag, orginale foringer, men gule koni sport på hardest instilling + lesjöfors 45mm senkefjærer. Dekkene er 225/45-ZR17.. Det henger som fan!! Kunne dog tenkt meg litt mer guffe på bremsepedalen ellers: Har hørt at man egentlig skal senke bak, kjøre stive fjærer og dempere bak, men tynnt stag. vet dog ikke hvilket "oppsett" det er idèellt for. Jeg vil ha en bil som henger bra på asfalt, men samtidig skal kunne gå ann å kjøre på grusveier og humpete vei. må ellers si at dekkdimmensjonen min er litt jalla når det er asfaltkanter, o.l. da kunne man kanskje ønske seg mer enn 10.2cm med dekk-kant. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.