Gå til innhold

Godkjenning fra G-llader til Turbo

Ranger emnet


UltraComp

Anbefalte innlegg

HVa må til? er det bare og få på turboen og kjøre innom biltilsynet med den? eller må den i testbenk og papirer på bremser? skulle tro at det gikk for det samme siden om man ikke endrer noe spesiale med hk?

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

HVa må til? er det bare og få på turboen og kjøre innom biltilsynet med den? eller må den i testbenk og papirer på bremser? skulle tro at det gikk for det samme siden om man ikke endrer noe spesiale med hk?

 

godkjenning fra g-lader til turbo skal ikke være noe stort problem, for siden bilen kommer orginalt med ladetrykk så har det ikke så mye å si om det er en kompressor eller turbo som ordner det. Så lenge du skrur turbotrykket til 0,65 bar som jeg har hørt g-laderen lader orginalt så skal dette gå ganske greit.

Det er ingen andre ting som må gjøres i tanke på understell, bremser osv..siden dette er matchet opp mot 160hk og 0,65bar trykk.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du skrur turbotrykket til 0,65 bar som jeg har hørt g-laderen lader orginalt så skal dette gå ganske greit.

Det er ingen andre ting som må gjøres i tanke på understell, bremser osv..siden dette er matchet opp mot 160hk og 0,65bar trykk.

 

Skrur du turboen til 0.65 bar så har du mere hk en 160, så du kommer ikke så langt med det. Du trenger papirer på motor effekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så lenge ikke effekten overstiger 184hk som de 15% lovlige hestene du kan trimme, så burde godkjenninga gå greit?

 

Så lenge du har papirer på 184k i motor så kan du ha så mye ladetrykk du vil.

Det er ikke lov å trimme 15%, men de tillater en svingning innenfor 15%.

Om du bygger om til turbo på en bil bare for å øke 15% så er ikke det lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får man koblet et bar instrument på kompressoren?. lurt på det innmari lenge..

anyone? :morph:

----------------------------------------------

X-84- Mercedes Benz 190e, 2.0

X-87- Ford Scorpio, DOCH 16v

92- Ford Probe, 24v, "medeier".

----------------------------------------------

Det fins ingen problemer, Kun løsninger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det gikk som hakka møkk å få godkjent turboen min hos biltilsynet jeg. dro først til VW og fikk dokumentert at jeg ikke hadde over 0,7bar i ladetrykk,deretter tok jeg med den dok jeg fikk hos vw til biltilsynet og vips så var Radon min godkjent med turbo. de titta ikke under pansert en gang. :)

 

 

Ser du er fra Hallingdal. Ta deg en tur til Bergen så hadde du blitt sperret inne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fluto82:

 

Hva var det du godkjente, 8V turbo eller 16V turbo?

Hva slags motor satt det orginalt i bilen?

 

Jobber selv med å hive ut PG G60 motoren til fordel for en ABA 16VT m/ GT3071R og klør meg i hue ift hvordan i all verden jeg skal klare å holde meg under 184HK selv med åpen Wastegate :(

 

Mulig jeg må vise bilen med T3 eller noe og siden bytte til godturbo'en ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår