Gå til innhold

Godkjenning fra G-llader til Turbo

Ranger emnet


UltraComp

Anbefalte innlegg

Ligger noe under same kategori som dette, det jeg lurer på er at forrige eier av bilen min har visst hatt en g60 ombygd til 2.8 vr6 og fått dette godkjent uten å bytte om understell osv, han trodde dette var pga den var innenfor den 15%grensen... Noen som vet om dette funker?

 

"all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler

med små felger og div chrome "oldschool"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Om bilen er importert etter 1.1.96 så må du betale avgifter på motor volumet iallefall. 2.8 literen har bare 174 hk så ikke sikker på hvordan det blir der.

 

 

Jobber selv med å hive ut PG G60 motoren til fordel for en ABA 16VT m/ GT3071R og klør meg i hue ift hvordan i all verden jeg skal klare å holde meg under 184HK selv med åpen Wastegate :(

 

Mulig jeg må vise bilen med T3 eller noe og siden bytte til godturbo'en ;)

 

Om du lar wastegaten stå helt åpen så har du langt under 160 hk i motor, så ikke noe problem. Vise bilen med T3? T3 er jo bare benevnelsen på en flens og GT3071R har jo t3 flens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Om du lar wastegaten stå helt åpen så har du langt under 160 hk i motor, så ikke noe problem. Vise bilen med T3? T3 er jo bare benevnelsen på en flens og GT3071R har jo t3 flens.

 

Det er mulig det vil funke med åpen WG.... selv om toppen er vilt porta og vil gi en god effektøkning over de 139 orginale hestene, vil kompressjonen være mye lavere enn NA fordi stemplene har en CR på ca 8.0:1 .... så ja kanskje det vil gå fint. Under 180HK burde gå greit i hvertfall.

 

Litt rart kanskje å vise biltilsynet effektmåling med turbo og 0.1 bar i trykk ;)

 

Og ja T3 er både en flens og en turbo type (Turbonetics T3).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan vil dem reagere hvis dem trenger bremsepapirer på motoren og du monterer en restriktor i innsuget ? type dreie til seg en plugg som har like stor diameter som rørene fra intercooleren og borre et hull i den som er "lite" ( dermed får motoren mindre luft ).. når man har vist den og fått det godkjent kan man bare plukke ut denne og ha fri flyt.. noen meninger om dette kunne ha funket ?

- 92 Vento 1.8

- 88 Golf2 GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger noe under same kategori som dette, det jeg lurer på er at forrige eier av bilen min har visst hatt en g60 ombygd til 2.8 vr6 og fått dette godkjent uten å bytte om understell osv, han trodde dette var pga den var innenfor den 15%grensen... Noen som vet om dette funker?

Hvorfor skulle du ikke det? 280mm G60 bremser er jo godkjent til 210hk de....

Men problemet ditt blir nok å dokumentere det..... skal bli morro å teste dette til våren :)

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle du ikke det? 280mm G60 bremser er jo godkjent til 210hk de....

Men problemet ditt blir nok å dokumentere det..... skal bli morro å teste dette til våren :)

Ja, er det å skaffe dokumentering osv... Er ikke bare bare. Er noe forskjell med vekt av motor, og derfor også foraksellast! Driver å styrer litt med det, men har ikke kommet noe særlig lenger enda...

 

Morro å teste dette til våren? Driver du å bygger om litt kanskje?:D:D

 

"all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler

med små felger og div chrome "oldschool"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig det vil funke med åpen WG.... selv om toppen er vilt porta og vil gi en god effektøkning over de 139 orginale hestene,

 

Når du senker komp fra 10.5:1 til 8:1 så mister du mye hester :)

 

 

 

 

Om man endrer vekt på bilen så må man ha papirer på det.

BT vil ha papirer på at bremser, dempere og karosseri tåler den nye vekten.

 

Om g60 bremsene er godkjent for 210 har jeg aldri hørt om før. De er sikkert godkjent for 1000 hk men spørsmålet er om hva bremselengde man er ute etter.

Siden det ikke er lov å kjøre fortere en 80 her i Norge så kunne vi sikkert holdt oss til trommelbremser foran og bak :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det å skaffe dokumentering osv... Er ikke bare bare. Er noe forskjell med vekt av motor, og derfor også foraksellast! Driver å styrer litt med det, men har ikke kommet noe særlig lenger enda...

 

Morro å teste dette til våren? Driver du å bygger om litt kanskje?:D:D

Nei,men sitter med litt "info" fra VW Motorsport så skal bli spennende å se om biltilsynet godtar den

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NårOm g60 bremsene er godkjent for 210 har jeg aldri hørt om før.

 

Har du ikke hørt om G60-Limited :iconsm

 

Har du papirene til den går det greit,og da snakker jeg om det riktige ;)

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår