Gå til innhold

snøscooter motor i golf2??

Ranger emnet


trygvleo

Anbefalte innlegg

Jeg lurte litt på.

 

Hva med å koble en 1000cm

Yamaha RX1 1000cm motor i en golf 2 eller 1.

 

Da med å koble motoren til en passende gearkasse.

 

Vis en turbokonverterer motoren er ikke 250hk umulig. Opp mot 400hk er jo og tatt ut så hva sier dere???

 

kom igjen, så når du er ferdig etter x antall tusen og ca en million timer så har du muligens gjennomført tidenes teiteste prosjekt :) he, he... neida, en morsom tanke, og hadde du fått gjennomført det, kunne du iallefall ventet deg endel oppmerksomhet....

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

 

Men hva mener dere om å drite i girkasse.

Og bare bruke variatordrift???

 

Som en kobler med noe kjedesystem f.eks rett på en difrensial.

 

Så har en elektronisk revers på motoren.

 

Kan jo gire om motoren sånn at den ikke akkurat ligger på 6000rpm i 80km oxså he he.

 

Tøft eller hva.

 

Med to eksosrør som stikker 5cm opp av panseret??

og en og annen stikkflame som soter ner frontruta??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

 

Men hva mener dere om å drite i girkasse.

Og bare bruke variatordrift???

 

Som en kobler med noe kjedesystem f.eks rett på en difrensial.

 

Så har en elektronisk revers på motoren.

 

Kan jo gire om motoren sånn at den ikke akkurat ligger på 6000rpm i 80km oxså he he.

 

Tøft eller hva.

 

Med to eksosrør som stikker 5cm opp av panseret??

og en og annen stikkflame som soter ner frontruta??

 

For å si det sånn, så selv om de snøscooter motorene har mye hk, så er det et produkt av turtall, ikke dreiemoment... bilen vil være så altfor tung til at det blir bra.. sisen du har så lite dreimoment, vil du slite seriøst med aksen, og ikke få noe kraft før muligens over 5000-6000 omdreininger.. bilen vil være ubrukelig, og vond å kjøre da disse motorene er lagd til andre vekter på kjøretøyet, og en annen kjøring...

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo folk som har satt inn motorsykkelmotoreer i biler.

Ja motoren vil ikke dra godt før opp mot ca 8000rpm men zatan for en rå lyd. :titties:

 

Men vis en bruker variator så tar det ikke lang tid før motoren er oppe på ett sånt turtall.

Og ligger du på høyt turtall der du har ca 250hk er en nøtt til å få dreiemoment.

 

 

Men det blir kansje litt plagsomt å ligge på så høyt turtall da. he he

Kansje en bør droppe variator og koble motoren rett på ei gearkasse???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har ikke jeg best kunnskap om scooter motorer, men ordinært er det ikke pes å bygge en adapterplate for å få en kasse til å passe på en motor... hvordan blir det med svinghjul og clutch på dette då??? står sånt på en scootermotor originalt?? må i så fall finne en kasse med passende splines....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har ikke jeg best kunnskap om scooter motorer, men ordinært er det ikke pes å bygge en adapterplate for å få en kasse til å passe på en motor... hvordan blir det med svinghjul og clutch på dette då??? står sånt på en scootermotor originalt?? må i så fall finne en kasse med passende splines....

 

 

Det pleier ikke å vere svinghjul på snsskvatter motorer.

På scootermotorer er det helst variator som blir brukt og ikke cluch.

Måtte kansje bare laga til no cluchgreier og drite i variator da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår