Gå til innhold

Da var mitt golf-prosjekt også i gang!

Ranger emnet

LaStrada

Anbefalte innlegg

Hei!

Da var jeg også blitt en heldig eier av en Golf mk2! Denne kjøpte jeg for 4000 kroner, og har gått ca 212 000 km. Og siden den er så billig er det alltids noen minus :)

• Vanskelig å starte!
  • Eksoslekasje
  • Diverse bulker her og der (se på bilder lengre nede)
  • Noe rust på forskjermer - har ikke sett noe mer enda
  • Et par dårlige hjullager
  • Vindusvisker forran liker å stoppe midt på ruta
  • "Alarmen" tapper batteriet fort!
  • Grillen er ødelagt - detter lett av og høyre lykt sitter ikke ordentlig
  • Ødelagt frontfanger

Det var hvertfall hva jeg kom på i farten :)

(alle bildene nedenfor er klikkbare)

Noen bilder fra dagen etter at den ble henta:

P3072622.jpg P3072623.jpg P3072626.jpg

P3072628.jpg P3072629.jpg P3072630.jpg

P3072631.jpg P3072632.jpg P3072636.jpg

P3072637.jpg P3072638.jpg P3072644.jpg

Som dere sikkert ser, så er det litt bulker her og der, men det ordner seg.. Eksosanlegget henger og slenger også litt, men det skal vel bort når demonteringen utvendig starter!

Det som er gjort hittil er å demontere alt interiør, kun dashbord som står igjen.

Bilder av demonteringen kommer senere ;)

Planene fremover:

• Demontere dashbord
  • Sette inn et golf 3 dashbord
  • Lakkere (vet ikke hva den skal lakkes i enda)
  • Nye forskjermer (bulker og rust)
  • Nye dører? (høyre døra er dårlig, vil ikke alltid åpne seg + at den er bulka)
  • Overhale motor
  • Nye fangere (den jeg har er oppripa) - 90-fangere?
  • Nye felger :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Update"

Her kommer bildene under demonteringen. Laaars fra forumet var her og hjalp til med demonteringen. JA, uten deg her ville jeg aldri ha fått starta :P Så takk for hjelpa!

Hadde litt problemer med golfen her om dagen.. hehe.. Etter å ha lada batteriet (blir fort utlada pga alarmen), så skulle jeg kjøre bilen ut av garasjen og ut på plassen her, da det kom en fin røyksky ut av motorrommet! Motoren fortsatte å gå, men jeg skrudde av motoren med en gang for sikkerhets skyld.. Senere den dagen så jeg etter neddi motorrommet om det var noe synlig som hadde skjedd, men så bare noen våte flekker som hadde kommet rundt om kring neddi der :P Åpna derretter lokket der man fyller på væske på radiatoren, og hørte at det rant vann et sted. Fant fort ut at det kom fra bak blokka. Så det var heldigvis bare det som hadde skjedd :D Så her i dag har jeg igjen fått fyrt opp bilen etter at batteriet igjen hadde blitt utlada! Fin røyksky som kommer fra motorrommet, men det gjør ikke no :D

Etter demontering av bakseter (ingen bilder under demontering pga at kortlesern til det kameraet slutta å funke!)

DSC03109.jpg DSC03110.jpg

Her står grom-golfen klar for demontering av resten av interiøret

DSC03112.jpg

Jeg (hehe :P) og det fine reservehjulet!

DSC03111.jpg

Bare å starte med å demontere setene.

DSC03116.jpg

Skru...

DSC03117.jpg

...dytt...

DSC03118.jpg

...spark og bann!

DSC03123.jpg

... og vips var det ute :) Her ser dere Laaars sitter og prøve-sitter det for siste gang.

DSC03114.jpg

Demontering fortsetter

DSC03126.jpg DSC03127.jpg DSC03128.jpg

DSC03138.jpg DSC03139.jpg

Og til slutt fikk vi et lite besøk...

DSC03133.jpg

Og så klart måtte vi fyre opp motoren for å se om det fortsatt kom røyk ut av motoren, før vi så skulle brekke litt :P

DSC03130.jpg DSC03131.jpg

Flere planer (nevte ikke alle i posten over her) kommer senere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er AKKURAT det jeg har sagt til han også, men han trenger fortsatt å overbevises ordentlig.

Bare se her, ser tøft ut allerede:

DSC03112.jpg

Ny grill, nye fangere og senk så blir det bra... og noen tøffe felger og litt krom.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

behold samme fargen, nye org. fangere og endel senk og noen fete felger.

this is the wy to go:

sascha.jpg

Må innrømme at det ser gromt ut ja. Vil jo ha en litt mer uvanlig bil, ikke en bil som alle andre har, så sånn sett passer det fint.. Men må vurdere saken litt til ;)

jepp, vi trenger ikke enda en golf med 40/60 senk og 90 fangere ;) hehe. jeg syns at hvis du skal kjøre "90 look" så prøv å gjør noe spessielt ut av det...ikke bare helt standard :)

Hadde tenkt på justerbart 80/80 senkesett, men går vel kanskje for det samme? doh

Kom over denne, liker den... inspirasjon vettu Ståle ;)

Emblemfri grill som du er så glad i, men det så helt greit ut på denne siden den ikke har krom på fangerne heller.

img_9410copy.jpg

Hm, ja...... Men likte vel den golfen vwgolf2 sendte over her bedre........ :D

Så kanskje jeg skal gå for den stilen. Er fortsatt i tvil, men da får dere overtale meg mer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha en bil som skiller seg ut så har du jo ikke no valg engang ;) Overtalt deg nå?

Med mindre du går for 90-look og gjør noe helt nytt, spennende og revolusjonerende... som ser bra ut.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over denne, liker den... inspirasjon vettu Ståle ;)

Emblemfri grill som du er så glad i, men det så helt greit ut på denne siden den ikke har krom på fangerne heller.

img_9410copy.jpg

fyyyy fader...den der var jævlig fiiin!! :)

men ikke sett på 90 fangere da...er så oppbrukt!

behold de små fangerne og senk den,så blir det bra!;)

Obs, les signaturreglene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider