Gå til innhold

Hva slags digital-kameraer bruker dere?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Dette er jo litt bilrelatert fordi det er jo viktig å få med seg ordentlige farger osv.. Når det er sagt..

Jeg driver å skal skaffe meg et digitalkamera nå i 2-3000 kroners klassen. Er det noen som har noen anbefalinger?

kom gjerne med pluss'er og minus erfaringer!

mvh Bauer

Current: '02 VW Golf TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv så bruker jeg et Canon PowerShot s50 til jeg får tak i meg digi speilrefleks.

Kameraet har 5 megapixes og en god del justeringsmuligheter.

Positivt:

Kompakt og bra kamera til en ok penge.

Tar bra bilder av objekter som beveger seg sakte, eller står i ro.

++

Negativt:

Lang reaksjonstid når man skal ta bilder av objekter i bevegelse med en del fart.

2000 Bmw 318iT

1991 Audi coupe 2.3 E

[x]1991 vw passat 1,6td Stasjonsvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canon powershot A400 her.. kosta meg litt under tusen penger...

og til den prisen er jeg fornøyd.. 3.2megapixel og litt slikt..

men ikke no superkamera.. men veldig fint "tamedpåfestkamera"

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo litt bilrelatert fordi det er jo viktig å få med seg ordentlige farger osv.. Når det er sagt..

Jeg driver å skal skaffe meg et digitalkamera nå i 2-3000 kroners klassen. Er det noen som har noen anbefalinger?

kom gjerne med pluss'er og minus erfaringer!

mvh Bauer

bruker mobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker HP photosmart 945; 5.3 MP, 8x optisk zoom, 7x digital zoom, osv. Kosta litt over 4000,-

Har en del finesser som egne innstillinger for f.eks stillbilder, bilder av ting i fart, portettbilder, osv. Meget, meget bra bildekvalitet.

Minuset med dette kameraet er at det er litt stort og tungt å dra på. Ikke noe du putter i lomma akkurat.

Ellers bruker jeg Sony Ericsson S700i, hvis jeg ikke skulle ha kameraet for hånden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt brukt Canon Ixus 400 ;)

Pluss:

Bildene blir helt ok for meg, nok muligheter for justering. Tåler MYE

Minus:

Hmm, får vel ikke kjøpt det, Ixus 40 overtok, samme kamra med enda flere muligheter

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sony Cybershot DSC P-10

5 Megapixler

3x optisk zoom

Kan filme i 640x480 til minnet er oppbrukt

Pluss:

Film funksjonen

BRA kvalitet på bildene

Store bilder

Grei macrofunksjon

En del gode ferdige innstillinger for lukkertider etc.

Minus:

Kraftig blitz (Dritt på close-ups)

Synes kameraet er helt supert!

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canon digital ixus 40. Greit kamera, selv om jeg faktisk syns ixus 500 er bedre. Syns det var lettere og ta bilder med 500 enn med 40 på grunn av at 500 kamera'et virket som trengte mindre lys + ikke så følsomt hvis du er litt ustø på hånda. Ixus 40 kamera'et syns jeg at en må holde overdrevent rolig for å kunne ta ett bra bilde.

Så skulle jeg kjøpt enten 500 eller 40 i dag, ville jeg valgt 500.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden mange har minus på at kameraet er ustødig når bildene tas; Finnes det noe kompaktkamera med anti-riste funksjon eller noe i den duren? Hater å måtte bruke stativ hvis jeg skal ta seriøse bilder.

Har ikke alle det da? Men er vel noe kvalitetsforskjell på dem.

Ellers bruker jeg et Fuji-Film S5000 med 3 Mpx, med interpolering til 6 mpx, noe som bare er tull. Helt grei kvalitet på bildene, men begynner å dra på åra dette kameraet. Finnes dog en nyere type kalt S5500, uten at jeg vet hva som er forbedret. Er litt større enn små kompaktkamera, men har et objektiv som kanskje er noe bedre.

Skal du kjøpe kamera i dag, må du ikke se deg blind på megapixler. Objektivet teller vel så mye.

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider