Gå til innhold

Hjelp! Motoren vil ikke dra!

Ranger emnet


safoll

Anbefalte innlegg

Var ute og kjørte i sted, lå i ca. 70. Skulle kjøre forbi en bil, så jeg giret ned, og ga på. Plutselig smalt det litt, og bilen ville ikke dra. Prøvde å gi gass, men den fjusket bare, samtidig som turbolampen lyste.

Første tanken som slo meg, var at en turboslange/rør var ødelagt, men har ikke funnet noen lekkasje ennå.

Nå får jeg heller ikke start med det første, som regel etter 3 forsøk og mye gassing, så begynner bilen å gå. Men jeg må sitte med foten på gasspedalen for å holde den i gang, ellers fjusker den og stopper til slutt. Er ikke noe ulyder av motoren, virker normalt ellers.

Hva er det som er galt? Hvis det var ett turborør, så ville vel bilen startet?

Virker nesten som om den ikke får bensin på en måte, men da skulle vel ikke turbolampen lyst når jeg prøver å kjøre fremover? Det lukter faktisk litt bensin i bilen også..

Svar ønskes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute og kjørte i sted, lå i ca. 70. Skulle kjøre forbi en bil, så jeg giret ned, og ga på. Plutselig smalt det litt, og bilen ville ikke dra. Prøvde å gi gass, men den fjusket bare, samtidig som turbolampen lyste.

Første tanken som slo meg, var at en turboslange/rør var ødelagt, men har ikke funnet noen lekkasje ennå.

Nå får jeg heller ikke start med det første, som regel etter 3 forsøk og mye gassing, så begynner bilen å gå. Men jeg må sitte med foten på gasspedalen for å holde den i gang, ellers fjusker den og stopper til slutt. Er ikke noe ulyder av motoren, virker normalt ellers.

Hva er det som er galt? Hvis det var ett turborør, så ville vel bilen startet?

Virker nesten som om den ikke får bensin på en måte, men da skulle vel ikke turbolampen lyst når jeg prøver å kjøre fremover? Det lukter faktisk litt bensin i bilen også..

Svar ønskes!

 

Hva slags bil var dette? Audi S2? 220hk/230hk? Prøv å ta av stikkeren på luftmassmåleren. Er det noe endring, så kan det trolig være den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags bil var dette? Audi S2? 220hk/230hk? Prøv å ta av stikkeren på luftmassmåleren. Er det noe endring, så kan det trolig være den.

 

S2 ja. Tenkte faktisk på det selv, fikk en kamerat til å stå og slå på måleren, mens jeg prøvde å starte. Da fikk jeg start på første forsøk, men den stopper igjen. Slår man på den når bilen er i gang, så går bilen også. Får åpne den og se i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S2 ja. Tenkte faktisk på det selv, fikk en kamerat til å stå og slå på måleren, mens jeg prøvde å starte. Da fikk jeg start på første forsøk, men den stopper igjen. Slår man på den når bilen er i gang, så går bilen også. Får åpne den og se i morgen.

okay, men du blir neppe veldig mye klokere av å åpne den om du ikke heter Hakkimata Sukizan da...:) Mulig jeg kan finne en på jobben imorgen. Les av delenummer og evt ring Fredrik på Norsk Bildelsenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay, men du blir neppe veldig mye klokere av å åpne den om du ikke heter Hakkimata Sukizan da...:) Mulig jeg kan finne en på jobben imorgen. Les av delenummer og evt ring Fredrik på Norsk Bildelsenter.

 

Hehe. Den er grei. Hvor sitter forresten denne stikkeren på lmm`en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har andre forslag til hva det kan være som har skjedd? Har fått tak i brukt lmm, skal prøve å montere den på fredag.

Var en mekaniker som mente at det hadde skjedd noe så drastisk som at registerreima hadde hoppet over et hakk, slik at ventilene sto åpne hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har andre forslag til hva det kan være som har skjedd? Har fått tak i brukt lmm, skal prøve å montere den på fredag.

Var en mekaniker som mente at det hadde skjedd noe så drastisk som at registerreima hadde hoppet over et hakk, slik at ventilene sto åpne hele tiden.

 

Vel, er vel bare å sjekke det? hehe ;) den hvite streken på reima skal ligge i samme hvite hakket som tannhjulet har...over alt ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Opplevde det samme her en dag jeg også. Trykket gasspedalen i bunn, og plutselig sa det "poff!". Gikk over alle rørene, men fant ikke noe - helt frem til jeg fikk bilen på bukk og så at tilslutningen på intercooleren hadde sprukket.

Har du hatt bilen på bukk og sett nøye over rørene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår