KriegHeim Skrevet Mars 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2005 Hehe, ser ut som du har meget god peiling hva du snakker om, så derfor spørr jeg deg. Jeg har en sierra sedan ( veit ikke om du har noe erfaring med bygging i dem fra før ) men altså, problemet er at jeg ikke får noe trykk inn i kupeen, kassen som står i nå slår mot seteryggen |\ | \ |__\ Viss du skjønte noe av tegninga :) Altså, hva vil være optimal kasse til bilen? jeg har 3 stk 12 liggende, vil gjerne bruke alle. 2 stk ma-audio anbefalt kassestørrelse 30 liter reflex pr stk, og ett stk cadence, anbefalt kassestr. 43 liter. Veit ikke om det lønner seg å bygge alle sammen i samme kasse med skillevegger har ordnet med noen mål og sånt, skal bygge ny kasse nå til påska, så hadde vært fint om du hadde kommet med noen innspill før det :) har tatt ett bilde fra en annen sierra sedan, for å forklare litt nærmere. Kassa kan være 94 cm lang, høydemålet er sånn ca. ville ha gått ned 3-4 cm for å rett klaring osv :) EDIT : hvordan ordner jeg om topic? Siter Lancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Mars 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2005 Hehe, ser ut som du har meget god peiling hva du snakker om, så derfor spørr jeg deg. Jeg har en sierra sedan ( veit ikke om du har noe erfaring med bygging i dem fra før ) men altså, problemet er at jeg ikke får noe trykk inn i kupeen, kassen som står i nå slår mot seteryggen |\ | \ |__\ Viss du skjønte noe av tegninga :) Altså, hva vil være optimal kasse til bilen? jeg har 3 stk 12 liggende, vil gjerne bruke alle. 2 stk ma-audio anbefalt kassestørrelse 30 liter reflex pr stk, og ett stk cadence, anbefalt kassestr. 43 liter. Veit ikke om det lønner seg å bygge alle sammen i samme kasse med skillevegger har ordnet med noen mål og sånt, skal bygge ny kasse nå til påska, så hadde vært fint om du hadde kommet med noen innspill før det :) har tatt ett bilde fra en annen sierra sedan, for å forklare litt nærmere. Kassa kan være 94 cm lang, høydemålet er sånn ca. ville ha gått ned 3-4 cm for å rett klaring osv :) Hm, det kan hende at dette har en almenn interesse, så det kunne jo være en ide med en annen overskrift? Feks. "Sierra-kasse" Vel vel. For det første anbefaler jeg deg å kvitte deg med den bassen du har en av, og evt. supplerer med en til av de 2 du har fra før. Ellers gjelder vel de reglene som er nevnt her på forumet før: bassene må spille inn i kupeen. I en sedanbil er det ikke så mange måter å gjøre dette på. Enten via skiluke midt i bakseteryggen, eller via hull i hattehylla. Husk også at hvis bassrefleks må brukes så skal både refleksrøret og selve elementet spille inn i bilkupeen. Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet Mars 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 Prøv også å sette kassa ca 20 cm fra åpningen, og la kassa spille bakover mot skiltet. Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriegHeim Skrevet Mars 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 det er prøvd, med resultat at alt trykket går "feil" vei, dvs enda mindre trykk inne i kupeen.. :( Siter Lancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet Mars 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 He he... Klassisk problem... Dag har løsningen. Ønsker lykke til med byggingen, å husk å legge ved bilder underveis Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet Mars 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 Bandpass kasse med porta opp i hatthylla . Ville det funka :idea: i enkelte tette biler har dette funka tidligere . Frank Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Mars 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 Bandpass kasse med porta opp i hatthylla .Ville det funka :idea: i enkelte tette biler har dette funka tidligere . Frank Joda, det er en viss mulighet å få det til å funke, men det forutsetter at man har troverdige Thiele/Small parametre på elementet. Uten det er bandpasskasse et skudd i blinde. Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 Riktig det, nytter ikke gjette seg til måla :) Har selv en gammel Volvo 760 som jeg skal prøve å få trykk i, den er tett men har fjerna det meste av hattehylla og vil ha åpning i ski luka i setet . Kassa er ferdig men nu gjenstår det forsterker rack . Lykke til esFORD Frank Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg