Gå til innhold

Startproblem BMW 520i

Ranger emnet

mariusan

Anbefalte innlegg

Har enkelte ganger problem med å få start på min BMW 520i. 1989-modell. Ingenting skjer når jeg vrir om tenningsnøkkelen, selv ikke startmotoren begynner å gå. Hører kun en "hvinnende" lyd fra en liten boks - lengst bak i motorrommet, inntil torpedo-veggen. Problemet er størst når det er kaldt ute. Motoren starter etter å ha vridd nøkkelen om i ca 4-5 minutter... Noen som kjenner til hva det kan være som er feil?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et vildig likt problem på passaten min.

Kom bare en ulyd når jeg prøvde å starte, og ville ikke starte i det hele tatt.

Så jeg koblet på batteriladeren, som viste at batteriet var totalt utladet.

Tror det ladet på ca 3,8A, mens når batteriet er fullt og godt skal det lade på rundt 1- 1,2A.

Hvis det er veldig kaldt, mye småkjøring og litt høy musikk tritt og ofte tømmes batteriet utrolig fort.

Ladet opp batteriet til fullt ca 2 uker før dette skjedde, så det skjer fort.

Vet ikke om det er det samme hos deg, men du kan jo koble opp en batterilader (hvis du har) og se hva som skjer.

2000 Bmw 318iT

1991 Audi coupe 2.3 E

[x]1991 vw passat 1,6td Stasjonsvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du begynner å rote med hjernen ( doh :) )

anbeffaler jeg å prøve noen av tingene nevnt over her.. Dårlig kontakt er det letteste å fixe, hjernen kan du ikke gjøre så mye med annet å bytte den. ( I de fleste tilfeller) ... og det koster $$$ ..

Ville også ha sjekket kontaktene på starteren, eventuelt kan du prøve å legge opp en ny strømkabel til starteren bare for å prøve ..

Start relet !? Det er vel et DME rele på desse motorene også, dårlig kontakt her...

Do you understand the words comin outa my mouth?

Lenke til kommentar
Del på andre sider