Vomaz Skrevet Mars 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 må jeg erstatte bordene jeg skadet i hælga..???? d var såpeglatt på parkeringsplassen til senteret jeg kom inn til.. jeg kom inn krysset i ca 20 km/t og jeg skulle kjøre rundt senteret men når jeg begynte å svinge reagerte ingenting, verken bremser eller svinging angry så jeg nappet i brekket for å unngå å kræsje i en NY toyote avensis, jeg klarte å unngå bilen ved at jeg hadde bilen i gir å spannt bortfra bilen men jeg skle likevell sidelengs rett mot veggen på senteret.. :( PANG sa det.. å fangeren i veggen var et faktum angry... (se på bildet, man ser sporene) http://img.photobucket.com/albums/v299/vomaz/smaltihusveggenpsenteret11.jpg http://img.photobucket.com/albums/v299/vomaz/smaltihusveggenpsenteret.jpg http://img.photobucket.com/albums/v299/vomaz/skada2401.jpg http://img.photobucket.com/albums/v299/vomaz/smaltihusveggenpsenteret5.jpg jeg ringte til eier av senteret å ga beskjed at jeg har skadet veggen.. han kom å så på skadene (han gikk ikke ut av bilen engang) så spurte han om jeg viste om noen som kunne se på hva som kunne gjøres... jeg sa jeg ikke kom på noen førr øyeblikket.. så han skulle få noen til å se på skadene.. å ta kontakt med meg før noe ble gjort jeg har tatt kontakt med FLERE personer (deriblant en politimann) og de sier at jeg ikke skal betale for skadene på huset ettersom han ikke ha strødd og det er flere som har klaget på at det er dårlig strødd... (fikk høre at flere har døtte så de måtte på legevakta) han kjørte heim etter at han har sett "skadene" å kom 30min senere å strødde.. å han strødde hele parkeringsplassen... å jeg kom kjørende på samme måte inn krysset bare i ca 10km/t fortere for å teste det som skjedde å jeg hadde ikke noen problem med å styre/bremse... Jeg har TATT ca 60 bilder både fra parkaringsplassen (hvor glatt dn var) og skadene på bilen / veggen samt at han kom etterpå å strødde.... menne hva mener dere, må jeg påta meg ALL skyld???? :rolleyes: Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Skrevet Mars 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 Du skal ikke ta på deg noen som helst skyld. Faktisk så tror jeg du kan kreve at han dekker alt (eller deler) av reparasjonen av bilen iom at han har et ansvar for å strø. Snakk med politiet eller noe slikt, og hør etter. Det er hvertfall hva jeg ville ha gjort. Siter 2000 Bmw 318iT 1991 Audi coupe 2.3 E [x]1991 vw passat 1,6td Stasjonsvogn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mars 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 Du skal ikke ta på deg noen som helst skyld.Faktisk så tror jeg du kan kreve at han dekker alt (eller deler) av reparasjonen av bilen iom at han har et ansvar for å strø. Snakk med politiet eller noe slikt, og hør etter. Det er hvertfall hva jeg ville ha gjort. jeg har hørt med endel privatpersoner, å en politimann... å alle sier at jeg ikke har noen skyld... men jeg var så fortvilet da det skjedde at jeg ikke spurt så mye da han var å så på stedet... men han fikk nr mitt så han skulle ta kontakt når han har fått noen til å se på skadene... så vi får se hva vi blir enige om da;) jeg har kommet til å godtatt "saken" hvis han påtar seg skaden på veggen, å jeg på biln... :rolleyes: men men.. er spent på hva han sier til det;) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golk killer Skrevet Mars 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 jeg har hørt med endel privatpersoner, å en politimann... å alle sier at jeg ikke har noen skyld... men jeg var så fortvilet da det skjedde at jeg ikke spurt så mye da han var å så på stedet... men han fikk nr mitt så han skulle ta kontakt når han har fått noen til å se på skadene... så vi får se hva vi blir enige om da;) jeg har kommet til å godtatt "saken" hvis han påtar seg skaden på veggen, å jeg på biln... :rolleyes: men men.. er spent på hva han sier til det;) ' det må du ihvertfall ikke gjøre, du må bare nekte på alt du og ring forsikringsselskapet og spør de, det du kan vinne på e at du ikke må ut med en dritt, mens han må ut med rep av butikken og bilen din! lykke til stå på ditt, jeg hadde ihvertfall nektet!!! Siter :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mars 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 'det må du ihvertfall ikke gjøre, du må bare nekte på alt du og ring forsikringsselskapet og spør de, det du kan vinne på e at du ikke må ut med en dritt, mens han må ut med rep av butikken og bilen din! lykke til stå på ditt, jeg hadde ihvertfall nektet!!! oki.. menne kan jeg ringe forsikringsselskapet å si at jeg har kræsjet å evt ikke melde det inn lissom etterpå, hvis du forstår :rolleyes: Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golk killer Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 oki..menne kan jeg ringe forsikringsselskapet å si at jeg har kræsjet å evt ikke melde det inn lissom etterpå, hvis du forstår :rolleyes: som du har nevnt tidligere har du jo snakket med masse folk som sier du ikke skal betale eller godta noe, å i så tilfelle ville no jeg ringt til forsikringsselskapet og nevnt hva som har skjedd osv, sagt at du kjørte inne på en parkeringsplass til et kjøpesenter og der var veien så sinnsykt glatt osv! også hadde jeg no sagt hva skader du laget og de du pådro bilen, også hadde no jeg bare nevnt at jeg hadde bilder av bilen og veien der det skjedde! Siter :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 Er det ikke slik at du som kjører er ansvarlig for å skjønne at blank is faktisk kan være glatt? Har aldri hørt om at vegvesenet må betale for skader når de ikke har strødd veien og du kræsjer i noen pga du sklei på isen? Jeg hadde klikka hvis du hadde kjørt i huset mitt og krevd at jeg skulle betale for bilen din fordi jeg ikke hadde strødd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mars 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 Er det ikke slik at du som kjører er ansvarlig for å skjønne at blank is faktisk kan være glatt? Har aldri hørt om at vegvesenet må betale for skader når de ikke har strødd veien og du kræsjer i noen pga du sklei på isen? Jeg hadde klikka hvis du hadde kjørt i huset mitt og krevd at jeg skulle betale for bilen din fordi jeg ikke hadde strødd. nå er det no slik at det er et privat senter, og eiern har selv ansvar for strøingen... bare så det er sagt... som jeg har nevnt lengre opp ha jeg sagt at jeg kan gå med på at han fikser husveggen pga d var dårli strødd å jeg påtar meg rep. på biln... jeg skal ringe forsikringa i 12 tia.. så er spent på hva de sier om saken Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 må jeg erstatte bordene jeg skadet i hælga..???? d var såpeglatt på parkeringsplassen til senteret jeg kom inn til.. jeg kom inn krysset i ca 20 km/t og jeg skulle kjøre rundt senteret men når jeg begynte å svinge reagerte ingenting, verken bremser eller svinging angry så jeg nappet i brekket for å unngå å kræsje i en NY toyote avensis, jeg klarte å unngå bilen ved at jeg hadde bilen i gir å spannt bortfra bilen men jeg skle likevell sidelengs rett mot veggen på senteret.. :( PANG sa det.. å fangeren i veggen var et faktum angry... øøh? Er du en av dem som legger skylden på manglende salting hvis du drar av veien på isføre i -15C også? Det er vel ikke eier sitt ansvar at du ikke kan kjøre på isen? Uansett så er det snakk om å bytte ut to planker, det kan mulig koste mer enn en hundrings. Lær deg å kjøre, og prøv ikke å legge skylda for dine feil over på andre! Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 Er det ikke slik at du som kjører er ansvarlig for å skjønne at blank is faktisk kan være glatt? Har aldri hørt om at vegvesenet må betale for skader når de ikke har strødd veien og du kræsjer i noen pga du sklei på isen? Jeg hadde klikka hvis du hadde kjørt i huset mitt og krevd at jeg skulle betale for bilen din fordi jeg ikke hadde strødd. Man trenger visst ikke skjønne en dritt for å kjøre bil i Norge. Leser du litt i avisene ser du stadig formuleringer som : "årsaken til ulykken var det glatte føret" ... Skulle tro nordmenn greide å skjønne at is er glatt :rolleyes: Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mars 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 øøh? Er du en av dem som legger skylden på manglende salting hvis du drar av veien på isføre i -15C også? Det er vel ikke eier sitt ansvar at du ikke kan kjøre på isen? Uansett så er det snakk om å bytte ut to planker, det kan mulig koste mer enn en hundrings. Lær deg å kjøre, og prøv ikke å legge skylda for dine feil over på andre! hehe.. d e sant:) *må le litt når jeg tenker over hvordan det egentli er:) menne jeg ble ringt ifra eieren å han sa at jeg ikke trengte å tenke på det som var blitt ødelagt:) han hadde restbor liggende.. så han har byttet de ut;) men jeg måtte fikse bilen min selv;) så da er saken ute av værden:D Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 Det var jo egentligt den greieste løsningen ja :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeSs Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 vær gla du kjører goførr ;) en riskoker hadde jo vært rammeskakk av den smellen der :P MeSs Siter 98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil. x - NA 1994 Mazda Miata 1.8 x - Mange BMW E28. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mars 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 vær gla du kjører goførr ;) en riskoker hadde jo vært rammeskakk av den smellen der :PMeSs hehe... det kan så hende :) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Mars 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 hehe.. d e sant:) *må le litt når jeg tenker over hvordan det egentli er:) menne jeg ble ringt ifra eieren å han sa at jeg ikke trengte å tenke på det som var blitt ødelagt:) han hadde restbor liggende.. så han har byttet de ut;) men jeg måtte fikse bilen min selv;) så da er saken ute av værden:D Hørtes ut som en grei løsning. Å spikre opp noen planker når han hadde dem liggende tok neppe noe mer tid enn han brukte på å strø plassen etterpå :-) Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg