bonnleif Skrevet Mars 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 Hei var ute og testa bilen min i går den har stått i ro i 4 måneder, men når den ble varm så datt oljetrykket ned til ca1,5 bar men når den var kald så var den 3-4bar er det oljepumpa som er gåen eller kan det være noe rart med oljetrykksmålern er en autogage billig måler. det er en b230ft motor kjører penzoil 10-40 halvsyntetisk mvh Vebjørn Siter 1979 Volvo 242 DL 1999 BMW 320 D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eiriken Skrevet Mars 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 Når motoren er kald så er oljen såpass tykk enda, så da får du bra oljetrykk, men når oljen blir varm så blir den tynnere, og da viser den mindre trykk, så jeg ville teste trykket vist jeg var deg, for dette hørtes skumelt ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Mars 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 det var jævlig lavt ja. Nok olje? ikke noe som spruter? Ikke tett filter? Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Mars 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 Ganske sansynlig at pumpa di er sliten tror jeg... Når oljen blir varm og tynnere så får du litt sig inne i pumpa...! :) Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eiriken Skrevet Mars 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 du kan prøve og bytte filter, har opplevd at det har vært så gammelt og tett at man mister mye trykk der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bonnleif Skrevet Mars 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 det er ingen lekasje eller lite olje, nytt olje filter og olje er det å. så da er det sikkert oljerumpa som er gåen. hvor får jeg kjøpt ny til billig penge? greier jeg og skifte den når motoren står i bilen? Siter 1979 Volvo 242 DL 1999 BMW 320 D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 :rolleyes: det er ingen lekasje eller lite olje, nytt olje filter og olje er det å.så da er det sikkert oljerumpa som er gåen. hvor får jeg kjøpt ny til billig penge? greier jeg og skifte den når motoren står i bilen? man må av med bunnpannen for å komme til pumpa.. måtte det på min b21 motor iallefall Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GL Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 Det er vondt å få av bunnpanna uten å fjerne traversen, så var det meg ville jeg først være HELT sikker på at alle andre muligheter var prøvd før jeg byttet pumpa. - Du sier det ikke er noen lekkasjer. Heller ikke ved belastning? - At oljenivået er korrekt har du allerede sjekket, ellers er det et opplagt sjekkpunkt. - Spør på Volvo etter data for korrekt motstand fra giveren, ved kaldstart og ved varm tomgang. - Om giveren virker å være i orden, prøv med en ny måler. - Du byttet nettopp filter, sier du. Brukte du et kvalitetsfilter (Volvo = Mann, alternativt Bosch) eller kom det fra Biltema? Sitter det som det skal på gjengene? Smurte du gummipakningen med olje før montering? Det jeg vil fram til er at om det kan suges luft inn her, får du ikke skikkelig trykk. Men da vil du også se en oljelekkasje her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 Det er vondt å få av bunnpanna uten å fjerne traversen, så var det meg ville jeg først være HELT sikker på at alle andre muligheter var prøvd før jeg byttet pumpa.- Du sier det ikke er noen lekkasjer. Heller ikke ved belastning? - At oljenivået er korrekt har du allerede sjekket, ellers er det et opplagt sjekkpunkt. - Spør på Volvo etter data for korrekt motstand fra giveren, ved kaldstart og ved varm tomgang. - Om giveren virker å være i orden, prøv med en ny måler. - Du byttet nettopp filter, sier du. Brukte du et kvalitetsfilter (Volvo = Mann, alternativt Bosch) eller kom det fra Biltema? Sitter det som det skal på gjengene? Smurte du gummipakningen med olje før montering? Det jeg vil fram til er at om det kan suges luft inn her, får du ikke skikkelig trykk. Men da vil du også se en oljelekkasje her. jeg fikk ut pumpa ved å fjerne motorfestene... slik at motoren han etter en talje... å selve bilen var kjørt oppå en bukk... :rolleyes: Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 Hei var ute og testa bilen min i går den har stått i ro i 4 måneder, men når den ble varm så datt oljetrykket ned til ca1,5 bar men når den var kald så var den 3-4bar er det oljepumpa som er gåen eller kan det være noe rart med oljetrykksmålern er en autogage billig måler. det er en b230ft motor kjører penzoil 10-40 halvsyntetisk mvh Vebjørn Ved hvilket turtall har du 1,5 bar på varm motor? Jeg har lært at 1-2 bar på tomgang er normalt, mens det skal stige til rundt 3-4 bar med litt turtall. Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bonnleif Skrevet Mars 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 hadde 1,5 bar på tomgang, men ringte volvo i dag og dem sa at det skulle være 2,5 bar på 2000rpm og helt opp til 6 bar så da slipper jeg og skifte oljepumpa siden jeg har 2,5-3bar på 2000rpm. Siter 1979 Volvo 242 DL 1999 BMW 320 D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 den er nok grei den, =) stemmer som volvo folka sier ja, pleier å være 1.5 på tomgang påd e fleste biler faktisk.. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.