Gå til innhold

Erfaringer med komp sett

Ranger emnet

KriegHeim

Anbefalte innlegg

Sist uke brukte jeg 4 timer på å sette inn nye høytalere inn i sierran i framdørene, det jeg gjorde først var å sette inn ett spl kompsett kjøpt fra perel import :

112_300604121949_qm205-9p_.gif?PHPSESSID=171e332f4bb7d0e3e96b0fc74c883cf7

Hehe, jeg må bare si at det ser mye bedre ut en det spiller, må innrømme at det ser ganske kult ut men... Jeg fikk satt det skikkelig inn å forventet å få litt shov inn i bilen men neida.. det hørtes tørt og livløst ut.. akkurat da trodde jeg de 4 tima var bortkasta.. men så kom jeg på at jeg hadde ett audiotop sett som Frank ( ateam ) hadde sendt meg, og gikk sporenstreks til å sette inn det isteden, bytta først delefilter til Audiotop.. ble myyee bedre.. men det stoppa ikke der, jeg monterte midbassene og fikk kobla på diskantene løst.. og for ett show!! :D

Audiotop`en spiller sinnsykt rent og pent, og ikke minst HØYT! Det er lenge siden jeg har fått frysninger nedover ryggen av å høre på musikk, men det gjorde det nå :) Rart ikke flere kjører rundt med det i bilen, såvidt jeg forsto så var det ikke så veldig dyre kompsett, lå vel rundt 2000,- Jeg anbefaler som regel ikke ting til andre, men det er verd å ta en kikk på, jeg er utrolig kresen til lyden, er såkalt perfeksjonist.. :)

Så da blir det en tur på den lokale høggern å få tak i nye dørtrekk å få inn audiotop diskantene til helga, da jeg ikke får inn diskantene inn der SPL diskantene sto.. men who cares, med den lyden så er det verd det :)

Legger med ett bilde :

atb13_2p.jpg

Konklusjon : SPL settet var ikke mye å skryte av, Audiotop settet ga meg frysninger :D Aldri før har musikken vært så livlig i bilen min :) takk en gang til frank som var så grei å sende meg ett sett :)

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

esFORD om du skal bytte kopp på diskanten må du være forsiktig, er et knep for å få det til .

Men skal du felle de inn bruker du bare de som står på .

Ja funka bra selv om de ser litt kjedelig ut .

Hadde meget bra lyd i Celicaen min med komplett system .

Men har hatt så mye å jobbe med at jeg måtte kutte importen på Audiotop, tok fokuset vekk fra andre ting :) :rolleyes:

Men glad du er fornøyd :)

Mvh Frank

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

poster ett bilde, her er det SPL diskanten som står inne i døra, har ikke fått tak i nye dørtrekk enda :rolleyes: Dørene skal trekkes om til noe svart... skai eller noe sånt :)

345345.jpg

Og ja, vet at noen kommer til å reagere på plasseringen av diskantene, men det høres faktisk ganske så bra ut :)

Slenger ut ett bilde av bilen også, selv om det ikke er mye å skryte av :)

456456.jpg

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er vel bra den, vi hadde en deltager i Acap som deltok med en scorpio med samme farga som din bil .

Han bygde et rått stereo .

Ja ville nok ha montert diskanten framme i døren eller i a stolpen om det går .

Men er du fornøyd er jo det poenget .

Om du velger å flytte er det jo bare å lage noe sette i hullet for å dekke til .

Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg tror jeg skal få problemer å få montert dem i a stolpen, men får se, nå kommer våren, og det er mye bedre å stå ute å skru anlegg :)

Synd det er så få som bygger skikkelig anlegg i sierra, er greit å ha noen bilder å "gå" etter :)

Ikke så mange som bygger i sedan nei, må sjøl fram med kreativiteten da ;)

92`Sierra sedan Sapphire 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, nei, det gjør faktisk ikke det, så lenge de ikke bruker armlenet thumpsup

Viss de sitter sånn de skal, så forsvinner ikke noe av lyden :D Derfor prioriteres jenter som er tynne og ikke ødelegger lyden min som passasjerer kiddie

Damer med skikkelige "hyller" vil i alle fall gi faseproblemer! :titties:

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider