Gå til innhold

Sveising av badlook.....

Ranger emnet


PoloDude

Anbefalte innlegg

Hva ville dere betalt for å fått dette skikkelig utført.....

Dvs sveisa og tinna.....(passformen er ikke helt 100% og den må skjøtes i endene så det er litt jobb)

 

Er 2500 "mye"?

 

Var det jeg ga for sveising av min.. Sveiset langs hele, tinnet og kittet (uttales, kjittet) den..

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

 

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

lurer på dette jeg og! for tiden ahr jeg bare en mattig list der, men hadde bare svart sikaflex, på sølv bil ser dette lit mystisk ut for å si d på en "pen" måte.. noen som har forslag til vinger på polo? eller pris på effekt anlegg eller potte?

 

sorry for at jeg drar andre ting inn her, men gadd ike lage en egen "thread".... ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man BØR gjøre det får ikke å få luft\fukt i sveisen (deretter rust)...for verken sparkel eller lakken(etc steinsprut) er 100%tett

Kjør Hardt,Kjør Stil ,Kjør Lavprofil!!!

 

http://www.lundalracing.piczo.com

-85 VW Polo Classic 1,3 sint!.p

-86 Dodge 350 le "Hinna" Gul:)

-x 73 Boble 1303s FET! Bad Beetle :titties:

-x 85 VW Golf Gti 8v :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅ man tinne hvis man sveiser badlook?

 

Viss en ikke vil at det skal sprekke ja ;) (I noen tilfeller så holder det med vanlig sparkel , men............)

 

2500 er sikkert en ok pris da det er litt arbeid... For min egen del hadde jeg gledeligt betalt 2500 viss det hadde blitt et super resultat!

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man BØR gjøre det får ikke å få luft\fukt i sveisen (deretter rust)...for verken sparkel eller lakken(etc steinsprut) er 100%tett

dette er jo en meget synlig plass, så jeg skjønner det er viktig. men det du sier betyr i prinsipp at ALLE plater man sveiser inn bør tinnsparkles..? dette er jo ikke vanlig praksis i disse dager, så vidt jeg vet. få personer eller firmaer som fortsatt aktivt bruker tinn. har lyst til å lære meg tinnsparkling da, men det er visst ganske vanskelig. jobber med loddinger i elektronikk til vanlig så jeg er kjent med loddeprosessen. forskjellen er vel at du bruker en fluss med sterk aktivator til å rense flaten først, og så bruker åpen flamme og tinnstav... litt større dimensjoner og mer giftig fluss og større mengder gift generelt :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste (alle) panserforlenger'ne som jeg har sett er forholdsvis tynne metall "plater" og om du heil-sveiser disse er du nesten helt sikker på at det kommer til å vri seg...

Derfor pleier de fleste bare og punkte panserforlengeren fast, også tinne etterpå.. før de finsparkeler og lakkerer..

 

Grunnen til at du må/bør tinne det er fordi det ligger på en plass som får MYE juling.. siden panseret blir "slått" igjen... og det skal ikke så mye til før det sprekker opp igjen.. noe du IKKE vil skal skje når du først er ferdig..

 

Men alt går sikkert.. snakker bare utifra min erfaring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår